Traži

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta

Savjeti stručnjaka

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta

Text: E.G.

Evo što sve trebate znati ako na vrijeme želite spriječiti onaj poznati proljetni umor...

Imunosni sustav tvore organi i stanice raspoređeni po cijelom tijelu, a uloga mu je zaštita organizma od vanjskih napadača (virusa, bakterija, parazita i gljivica), toksina što ih izlučuju ti napadači, ali i od vlastitih izmijenjenih i istrošenih stanica. Kada taj sistem funkcionira savršeno, često i ne znate kad ste pokupili uzročnika neke infekcije - organizam će ga se riješiti i ne dopuštajući da se razvije, primjerice, prehlada. No, ako taj sustav ne radi dobro, njegova obrambena uloga postaje upitna. A oslabjeti može zbog bolesti, nezdravog načina života ili manjka važnih hranjivih tvari. Takav manjak vitamina i minerala prilično je česta pojava upravo u ovom dijelu godine - poznati proljetni umor posljedica je manjka vitamina, osobito vitamina C, koji nastaje zbog jednolične prehrane tijekom zime. Zbog manjka vitamina C smanjena je iskorištenost kisika u stanicama i tkivima pa je imunosni sustav oslabljen, a organizam postaje podložniji bolestima.


Izbalansirana prehrana

Na sreću, cijelim nizom postupaka možete osigurati i sačuvati optimalan rad imunosnog sustava, a jedan od temeljnih je uravnotežena prehrana koja će osigurati optimalnu opskrbljenost hranjivim tvarima. Što je, zapravo, uravnotežena prehrana? To znači da su dnevni obroci, kojih treba biti pet, izvor vitamina, minerala, esencijalnih aminokiselina, važnih masnih kiselina i složenih ugljikohidrata. Jelovnik treba, prema tome, sadržavati rižu, krumpir, integralnu tjesteninu i kruh sa sjemenkama, najbolje sezama, lana ili suncokreta (izvor kalcija, odnosno esencijalnih masnih kiselina, odnosno vitamina E), mnoštvo povrća i voća (mrkva, blitva, brokula, špinat, paprika, naranče, kivi... - zbog prehrambenih vlakana, beta-karotena, vitamina C itd.), maslinovo ulje, jaja, mlijeko i mliječne proizvode (sadrže vitamin A).

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 1)

Deset boraca za dobar imunitet

Za podizanje imuniteta prehranom korisne su mnoge namirnice, a deset ih možemo izdvojiti kao najvrednije.

Agrumi: Naranča, mandarina, limun, grejp... najpoznatiji su agrumi ili citrusno voće. Spužvasta bijela ovojnica oko ploda obiluje biljnim vlaknima i flavonoidima pa je ne bi trebalo uklanjati prije jela. Spojevi u ovojnici, naime, štite organizam i sprečavaju oksidativne procese u stanici. Sami plodovi obiluju vitaminom C, snažnim antioksidansom.

Mahunarke: Grah, grašak, soja, bob, slanutak i ostale mahunarke dobrodošle su na jelovniku jer su odličan izvor proteina, aminokiselina, minerala (cink, željezo, magnezij, kalcij, selen itd.) i vitamina B skupine. 

Mrkva: Obiluje hranjivim tvarima, a poznata je po antioksidativnim i antikancerogenim svojstvima. Mrkva je izvor karotenoida, provitamina A koji blagotvorno djeluje na naš imunosni sustav.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 2)

Brokula: Siromašna je kalorijama, a bogata korisnim sastojcima. Sadrži vitamine C, A, B6 i E, folnu i pantotensku kiselinu, lutein i zeaksantin - karotenoide koji djeluju antioksidativno.

Luk: Sadrži mangan, krom, vitamine B skupine, dobar je izvor vitamina C, ali i flavonoida, posebno kvercetina. Sjemenke: Sadrže visokovrijedne proteine, ulja, minerale, vitamine i dijetalna vlakna.

Sjemenke sadrže i masti, ali dobar dio tih masti su nezasićene masne kiseline.Crveno meso: Junetina, govedina i divljač obiluju kvalitetnim bjelančevinama, vitaminom B12, esencijalnim kiselinama i dobrim oblikom željeza koje organizam lako apsorbira. No, uz te vrlo korisne sastojke sadrže i određenu količinu zasićenih masti pa s njima ne treba pretjerivati. 

Morski plodovi: Dragocjen su izvor esencijalnih aminokiselina i minerala: cinka, željeza, fosfora i selena. Sadrže i veće količine vitamina skupine B, ali i nešto manje vitamina A i D.

Crni kruh: Obiluje vitaminima B skupine, željezom, cinkom, magnezijem, selenom, vlaknima. 

Probiotici: Probiotici su tzv. dobre bakterije koje se nalaze u fermentiranim mliječnim proizvodima. Posebno se ističu dvije vrste mikroorganizama: Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium, koje žive u crijevnoj flori i s ostalim bakterijama sudjeluju u održavanju ravnoteže mikroflore crijeva te potiču rad stanica koje uništavaju opasne mikroorganizme, pa su zaslužne za ukupno dobro zdravlje ljudskog organizma.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 3)

Što još možete učiniti?

Pijte dovoljno tekućine, smanjite količinu šećera, redovito vježbajte, dovoljno spavajte, boravite što više na svježem zraku.
Ako organizam ne dobiva dovoljno nutrijenata kroz hranu, od velike su pomoći u osnaživanju imuniteta dodaci prehrani. U nastavku otkrijte neke od sjajnih opcija koje provjereno djeluju!

Twinlab Dualtabs se posebno preporučuje osobama pod stresom, starijima, kroničnim bolesnicima i rekonvalescentima te sportašima koji imaju povećane potrebe za vitaminima i mineralima. Zbog svog snažnog sastava predstavljaju optimalnu dopunu prehrani za jačanje imuniteta.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 4)

Almagea® Curcumin Forte+ je dodatak prehrani obogaćen vitaminom D koji pridonosi normalnoj funkciji imuniteta. Uz to, ima 185 puta veću raspoloživost od nativnog kurkumina.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 5)

Phytostandard čempres-ehinacea tvrtke Pileje fitoterapijski je preparat koji istovremeno djeluje antibakterijski i antivirusno te je snažan stimulator imuniteta. Ehinacea je biljka koja ima antibakterijsko te imunostimulativno djelovanje zahvaljujući aktivnim tvarima, polisaharidima i alkilamidima, koji djeluju na obje razine imuno sustava, specifični (urođeni) te nespecifični (stečeni) imunitet. Čempres je antivirusna biljka koju karakterizira i virostatičko i virucidno djelovanje.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 6)

Solgarov Beta glukan imuno kompleks sadrži sastojke koji, prema istraživanjima, pospješuju normalnu funkciju imunološkog sustava. Ova jedinstvena kombinacija beta 1,3 / 1,6 glukana, bazge, estera-C, vitamina D3, cinka, bakra i selena pomaže u održavanju funkcije imunološkog sustava tijekom razdoblja u kojima tijelo može biti podložno razvoju bolesti, kao što su zimski mjeseci ili stresna razdoblja.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 7)

Dietpharm Super naranča za jačanje imuniteta bogata je vitaminom C koji je odličan antioksidans, pridonosi normalnoj funkciji imunološkog sustava te smanjenju umora i iscrpljenosti.

Ovo su najbolji načini za jačanje imuniteta (фото 8)

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Buro247.ru,
    PR,
    Pexels,
    Arhiva
Učitaj još