Traži

Kako su neovisni online beauty brendovi "zapaprili" velikim imenima?

Danas je sve moguće

Kako su neovisni online beauty brendovi "zapaprili" velikim imenima?

Tekst: Ana Pavić

Danas je teško utjecati na kupca iako se na prvi pogled čini da im možete prodati svaku glupost koju osmislite...

Društvene mreže su u posljednjih nekoliko godina ojačale naklonost kupca k personaliziranom proizvodu. Celebrity kultura nikad nije jača, a pod tim pojmom nekoć rezerviranim za ljude sa zanimanjem u nekoj grani showbizza, danas se nazivaju i neke osobe koje nužno nemaju neko posebno zanimanje u životu, ali obitavaju na Instagramu gdje ih prati veliki broj ljudi. Po novom sustavu mjerenja popularnosti ti ljudi su zvijezde. Ako netko od tih zvijezda ima određene ambicije da svoje ime unovči kroz vlastiti proizvod ili uslugu s kojima može konkurirati na tržištu onda možemo govoriti o uspješnom biznis modelu u kojem je Instagram iskorišten kako treba.

Najuspješniji primjer navedenog jest Huda Katan influencerica, a danas poslovna žena koja ima 20 milijuna pratitelja. Po postu zarađuje 18 tisuća dolara (proglašena je najbogatijom influencericom na svijetu), a njen beauty brend Huda Beauty ruši sve rekorde prodaje. Histerija je počela s umjetnim trepavicama da bi se nastavila s cijelim nizom proizvoda koji su stekli popularnost na Bliskom Istoku, a potom i u Americi gdje ih je preuzela Sephora. Iako je Huda na kraju dobila fizičko prodajno mjesto kroz Sephoru, filozofija brenda je online prodaja koja se pokazala kao najlakši način dopiranja do kupca.

Huda

Kao primjer uzmimo Kylie Jenner čiji brend nema fizičko prodajno mjesto te je sva prodaja koncentrirana na online kanale, od njenog webshopa do Instagrama. Kylie nekad organizira pop up dućane diljem Amerike, ali svoje kupce targetira isključivo preko online kanala na čelu s Instagramom. Kylie je u dvije godine izgradila brend vrijedan 450 milijuna dolara, a predviđanja su da će do 2020. vrijednost Kylie Cosmeticsa iznositi milijardu dolara. Naravno da u obzir trebamo uzeti činjenicu da se radi o članici obitelji Kardashian koje iskaču iz paštete zadnjih 10 godina te joj stvaranje baze kupaca i pratitelja nije bilo tako teško kao drugima.

Glossier se nametnuo kao jedan od omiljenih brendova millennialsa. Sve je počelo 2010. godine u formi beauty bloga na kojemu su nekoliko entuzijastica dijelile svoje savjete i prenosile sve cool beauty stvarčice o kojima smo trebali znati. Nekoliko godina nakon Glossier je postao influencer svoje vrste u beauty industriji. Sve je posloženo u skladu s Instagram generacijom - pakiranja su primamljiva i fotogenična tzv. Instagram worthy, proizvodi su prihvatljive cijene, a ako je suditi po recenzijama korisnika, dobri su.

kim kardashian

Svoj online beauty brend je pokrenula i majka Instagram promocije Kim Kardashian, koja je prva prava influencerica na ovoj društvenoj mreži. Kardashian je zaradila nekoliko milijuna dolara u roku od 24 sata kada su žene sa svih strana svijeta navalile na njen contour stick. Od tog trenutka je predstavila parfem, glitter u nekoliko različitih boja i novi set parfema Bae, BFF i Ride or Die koji prigodno izlaze pred Valentinovo.

Naposljetku dolazimo do žene koja je jednim pametnim potezom uspjela pomesti sve konkurentice. Moć Rihannine linije "Fenty" (koja posluje pod okriljem LVMH konglomerata) leži u činjenici da je razmišljala o svim kupcima i ponudila im najraznovrsniju paletu tekućih pudera što joj je, po istraživanju agencije Slice Inteligence osiguralo duplo veću prodaju od Kim i Kylie. Istraživanje je pokazalo da Rihannina prodaja raste tri puta brže od Kylie Cosmetics i KKWB, a po njihovoj procjeni uskoro će ih prestići.

Rihanna

Sve ovo zadaje glavobolje većim beauty kućama koje su godinama svoje poslovanje i iskustvo temeljile na bazi fizičkih prodajnih mjesta. Do prije nekoliko godina bilo je nezamislivo da će neka žena kupiti puder, korektor ili sličan proizvod bez da ga je probala na koži. Danas se događa situacija da im se ispred nosa grade online multimilijunski biznisi koji ne iziskuju trošak oglašavanja u medijima ni trošak prodajne lokacije. Ulog je minimalan, a dobitak značajan.

Svi ovi mladi brendovi imaju otvorene ruke i kreću se brže u korak s potrebama svojih kupaca. Ne usporava ih globalna mašina i niz strategija koje trebaju ispoštovati. Ne zamaraju se velikim kolekcijama po dobro poznatom sistemu proljeće/ljeto jesen/zima već rade na sistem "dropa" kakav imaju streetwear brendovi poput Supremea. Lansira se jedan do dva proizvoda u razmaku od jednog do tri mjeseca oko kojeg se gradi temeljita PR priča na društvenim mrežama. Takav sistem ima Kim Kardashian, a među prvima ga je uvela Kylie Jenner i to iz nemogućnosti da isproducira veću količinu proizvoda u prvim mjesecima od osnutka brenda.

glossier

Ako i dalje ne vjerujete u moć novih neovisnih beauty brendova zanimat će vas podatak iz 2016. koji kaže da je prodaja kozmetike neovisnih beauty brendova porasla za 42,7%, dok je potražnja za ovim klasičnim pala za 1,3 %. U Hrvatskoj imamo svjež primjer niche brenda L'Aventure en primitivance koji smo vam ekskluzivno predstavili, a koji je u potpunosti neovisan i isključivo koncentriran na online prodaju. Osnivačica brenda Marija Tadić nam je kazala da je plan proboj na svjetsko tržište, a za to će joj, osim kvalitete samog proizvoda, poslužiti svi mogući internet alati. Fizičko prodajno mjesto joj sada ne treba. Preveliki je trošak i njena targetirana skupina ionako koristi internet da se informira o beauty novitetima. Ne pohode dućane u potrazi za savršenim serumom.

laventure

Novonastala situacija na tržištu uvelike je olakšala put do uspjeha mnogim beauty blogerima i vlogerima. Da primjerice Jelena Perić (hrvatska Kim Kardashian) osnuje vlastiti brend kozmetike sigurno bi naišla na odličan prijem svojih milijun pratitelja koliko ih ima na Instagramu. Jeleni ne trebaju mediji, oglasi ni guranje na lokalnim eventima. Ona ima svoje medijsko carstvo i bazu kupaca na kojoj joj mogu pozavidjeti etablirani brendovi. Naravno da se uz promociju treba raditi na kvaliteti. Kim Kardashian je dobila po nosu zbog svog contour sticka i količine proizvoda kojih je, po mišljenju blogerica, sramotno malo. Kylie su također kritizirali radi mat ruževa koji navodno trebaju ostati na usnama satima, a brisali su se pri ispijanju čaše vode.

Već smo nekoliko puta ponovili da kupci danas nisu vjerni te ih je teško zadržati. Štoviše, danas je veći trend koristiti neki nepoznati brend s drugog kraja svijeta nego proizvode već svima poznatih imena. Velike kuće stoga, aktivno rade na re-brandingu starih i dokazanih proizvoda i mijenjaju strategije kako bi privukli modernu generaciju velikih potrošača. Jesu li zakasnili na zabavu? Jesu. Je li to nužno loše? Nije jer se stvara zdrava i konkurentna klima na tržištu beautyja u kojoj ćemo napokon najviše profitirati mi kupci.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Mare Milin,
    Instagram
Učitaj još