Traži

Ozbiljan posao celebrity ljepote

Beauty linije kao ultimativni imperativ

Ozbiljan posao celebrity ljepote
I dok je nekad svaka poznata osoba koja je držala do sebe lansirala svoj parfem, danas je ključno imati svoj beauty brend

Ako vam se čini da ovih dana baš svaki celebrity ima svoju liniju kozmetičkih proizvoda, uglavnom ste u pravu. Rihanna, Kim Kardashian, Madonna, Gwyneth Paltrow, Victoria Beckham i Kylie Jenner, samo su neka od imena koja su svoje poslovne imperije odlučila proširiti na beauty sektor. Bilo da se radi o samostalnim linijama ili onima nastalim u suradnji s renomiranim brendovima, ovih je dana važno biti prisutan u ovom poslu koji vrijedi milijune. Posljednji primjer uključuje supermodel Gigi Hadid, koja je prije nekoliko dana predstavila kolekciju nastalu u suradnji s Maybellineom - i rasprodala ju u roku od nekoliko sati. Prema nekim stručnjacima, trend celebrity kolekcija je započela velika Elizabeth Taylor, koja je početkom devedesetih godina predstavila parfem White Diamonds. Naravno, svi su ga htjeli imati, a nova tržišna niša je pronađena.

Početak novog tisućljeća je tako prošao u znaku salve celebrity parfema, a imali su ih svi: od Naomi Campbell i Kate Moss, preko Paris Hilton i Britney Spears, pa sve do Jennifer Lopez i Halle Berry. Iako se i među tim parfemima pronašla koja zanimljiva kreacija, uglavnom se radilo o još jednom pokušaju da se iz zagriženih obožavatelja izvuče još pokoji dolar, dok je kvaliteta bila, u najboljem slučaju, sekundarna. Štoviše, celebrity parfemi su popularni i danas, pa tako možete kupiti one s potpisom Justina Biebera ili Shawna Mendesa. Ipak, kad je Kylie Jenner prošle godine svoj primarni posao reality zvijezde zamijenila onim još unosnijim iz područja šminke, pokrenula je nezaustavljivu lavinu događanja u relativno neistraženom području celebrity beauty kolekcija.

Ozbiljan posao celebrity ljepote (фото 1)

Ne radi se o tome da je takvo što do tada bila neviđeno, ali je ustaljenija praksa bila da poznati vizažisti rade na kolekcijama s brendovima, dok bi se poznate osobe uglavnom uzimalo za ambasadore ili zaštitna lica. Naposljetku, izgradnja sasvim novog brenda je težak posao za koji rijetko koji celebrity ima vremena. Jedan od prvih takvih brendova je bio Kat Von D Beauty, osnovan 2008. godine od strane reality zvijezde i tattoo majstorice, i to u suradnji sa Sephorom. Danas se on nalazi pod okriljem Kenda, divizije grupacije LVMH. Upravo je ove godine Kendo lansirao još jedan ultimativni hit - kolekciju šminke "Fenty Beauty by Rihanna". Kolekcija je simultano lansirana u preko 17 zemalja svijeta 8. rujna, a mogla se nabaviti u Sephora dućanima te putem interneta.

Angažirani su slavni vizažisti koji su osigurali dodatan PR i inzistiralo se da su sve nijanse tekućeg pudera dostupne u svakoj zemlji, tako da svaka žena može lako pronaći onaj koji će joj najbolje odgovarati. Pogađate, to se pokazalo kao fantastična strategija, ali Rihanna nije prva koja je zamislila takvo što. Naime, supermodel Iman je još 1994. lansirala "Iman Cosmetics" sa sloganom "Beauty for your skin tone", adresirajući probleme tamnoputih žena. Ipak, Rihannina ciljana publika su millennialsi, koji se definitivno ne sjećaju tko je što lansirao prije više od dva desetljeća. Vrijeme u kojem se stalno govori o slavljenju različitosti je bilo idealno za njen poslovni naum, pogotovo kod mlađih liberalnih generacija.

Ozbiljan posao celebrity ljepote (фото 2)

Victoria Beckham, modna dizajnerica i bivša pjevačica, još je jedna poznata osoba koja se željela okušati u ovom području. Lansirala je tako kapsulnu kolekciju naziva "Victoria Beckham x Estée Lauder" u listopadu prošle godine, a suradnja je sezala dalje od običnog preimenovanja pakiranja ili imena nijansi, što je inače bila učestala praksa. Linija Victorije Beckham se doimala otmjeno i profinjeno, dolazila je u bogatim ambalažama i održavala je poznati duh gospođe Beckham. Brojke, očekivano, nisu zakazale, pa tako uskoro očekujemo i drugu kolekciju, koja bi mogla odrediti putanju karijere svestrane Victorije Beckham. 

Kad se danas govori o bilo kojem segmentu celebrity biznisa, nemoguće je zaobići klan Kardashian-Jenner Kao što je već prethodno spomenuto, Kylie Jenner je u cijelu priču ušla predstavivši kolekciju ruževa i olovka za usne, maestralno nadopunjavajući tadašnji prazniji prostor na tom tržištu. Svi su htjeli imati usne kakve ima Kylie, pa ako si već nisu mogli priuštiti njenog plastičnog kirurga, bili su voljni probati kozmetičke proizvode u koje se kune. U situaciji u kojoj vas prati stotinjak milijuna obožavatelja na društvenim mrežama, ulaganje u marketing je nepotrebno.

Čuveni "Lip Kitovi" su se svaki put rasprodali u svega nekoliko minuta od lansiranja, preprodavali se za peterostruke iznose te naveli moćne brendove na kopiranje. Ukratko, osnivanje brenda Kylie Cosmetics je bilo jedino logično rješenje. Prevodnica klana, Kim Kardashian West je svakako morala uzeti dio ovog kolača. Već je ionako bilo poznata po svojoj savršenoj šminki i konturiranju koje su odjednom svi htjeli savladati, pa tako u lipnju ove godine lansira "KKW Beauty", koji sadrži set za konturiranje, a uskoro se očekuju i novi proizvodi, poput palete korektora koje koristi. 

Ozbiljan posao celebrity ljepote (фото 3)

Enormni uspjeh gotovo svih celebrity kolekcija, a pogotovo ovih koje smo spomenuli, mnoge je ostavio s upitnicima iznad glava. U čemu je tajna njihovog uspjeha? Ako je suditi prema mišljenju sve većeg broja analitičara, ključ je marketinškim alatima i pravilnom targetiranju skupine. S iznimkom Victorije Beckham čija je kolekcija nešto skuplja i prodaje se na tradicionalni način (u odabranim prodajnim mjestima), ostale su kolekcije namijenjene širim masama, odnosno millennialsima koji svoje živote provode na internetu.

Ondje kupuju većinu stvari i nemaju problem s tim da nešto ne mogu isprobati na sebi. Primjerice, proizvodi iz linije Kylie Jenner koštaju stotinjak kuna, i nije ih moguće vratiti, ali mnogi će se danas odlučiti na taj rizik, pogotovo kad u tu jednadžbu dodamo čarobnu riječ "limited", koja baš svaki proizvod čini još poželjnijim. Međutim, Rihannina linija tu ima još jednu komparativnu prednost; nudi i relativno povoljne cijene i mogućnost osobnog testiranja proizvoda u velikom broju prodajnih mjesta. 

Ozbiljan posao celebrity ljepote (фото 4)

Uz to, u njenoj su se kolekciji našli i mnogi multifunkcionalni proizvodi koji još bolje opravdavaju cijenu. Ovdje se treba osvrnuti i na pomno promišljenu ambalažu koja, nećete vjerovati, uglavnom dolazi u millennial pink nijansi, a neki proizvodi funkcioniraju i kao magnet te se iznimno praktični. Proizvodi iz linije "KKW Beauty" također dolaze u jednostavnim pakiranjima millennial pink nijanse, još jednom potvrđujući kako je ova generacija ona do koje žele doprijeti baš svi. Treba li uopće naglašavati koje u kojoj boji dolazi kolekcija Gigi Hadid? Za one nešto starije i bolje platežne moći, tu je kolekcija Victorije Beckham koja dolazi u raskošnom crno-zlatnom pakiranju.

Sve to skupa zvuči promišljeno i razrađeno do u detalje, no na kraju ostaje pitanje konkretnih brojeva. U slučaju Rihannine kolekcije, oni još nisu dostupni, no sa sigurnošću se može reći kako proizvodi rapidno nestaju s polica. Rihannin ugovor je navodno težio oko 10 milijuna dolara, no ako se sve nastavi odvijati ovim intenzitetom, cifra bi se mogla značajno povećati. Žene koje nemaju bijelu boju kože i do sad nisu bile u fokusu velikih brendova, ovu kolekciju slave na društvenim mrežama, odrađujući neprocjenjiv marketing za Rihannu i Sephoru. 

Što se tiče Kim Kardashian, nagađa se da je od prve kolekcije zaradila oko 14 milijuna dolara, dok točne brojke u slučaju Kylie Jenner nisu poznate. Ono što sigurno možemo reći jest da je ona jedna od najbogatijih tinejdžera u poslovnom svijetu, s otprilike 40 milijuna dolara na svom bankovnom računu. Uostalom, upravo je Jenner bila jedna od prvih koja je shvatila važnost stalne prisutnosti na tržištu: čak i ako proizvodi nisu prošli uobičajeno dugotrajnu fazu testiranja, bili su predstavljeni publici, a brend je ostalo relevantan.

Sve u svemu, publike za tzv. posao celebrity ljepote svakako ima, barem dok se ne pojavi neki sljedeći veliki trend. Svako od navedenih imena će zajedno sa svojim timovima pred sobom imati složeni zadatak pronalaska formule za dugotrajni uspjeh, bilo putem predviđanja trendova, bilo putem pažljivog osluškivanja svoje publike ili nečeg trećeg. Naposljetku, ne treba zaboraviti na "velike igrače" iz beauty sektora koji će danas, pomnije nego ikad prije, razrađenim mehanizmima i vojskom stručnjaka, voditi nemilosrdnu borbu za svakog kupca. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: PR, Buro247.sg, Instagram

Napišite komentar

Učitaj još