Traži

Što je "crno tržište" beauty proizvoda i zašto je opasno?

Novi i opasni trendovi u nastajanju

Što je "crno tržište" beauty proizvoda i zašto je opasno?
Skupi kozmetički proizvodi koje promoviraju poznate osobe često nisu pristupačne većini. Priliku za zaradom su neki tako uočili u repliciranju takvih proizvoda, koje onda prodaju po drastično nižim cijenama. No, može li pojam "dobre kopije" ikad prestati biti paradoks?

Suvremeno društvo je gotovo opsjednuto izgledom i mnogo pažnje pridaje imidžu. Dobar fizički izgled usklađen s najnovijim trendovima nije dovoljan; atraktivni modni dodaci i odjeća postali su imperativ, a konzumerizam novog doba doveden je na potpuno novu razinu. Svjedoci smo stvaranju prevelikih razlika između bogatih i siromašnih, a želja za praćenjem trendova bilježi eksponencijalni rast. Što je s onim "gladnim" kupcima čija platežna moć ne može omogućiti najnovije kolekcije s modnih pista ili proizvode iz kozmetičkih dućana? Kakva nova "epidemija" zahvaća beauty svijet?

Posljednjih godina beauty industrija doživjela je eksplozivan rast, a marketinška ulaganja u promociju ovih proizvoda kreću se u astronomskim cijenama. Beauty brendovi postali su žrtva crnog tržišta koje je preplavilo svijet s kopijama dekorativnih i preparativnih proizvoda. Ambalaže M.A.C. ruževa s krivo otisnutim logom postali su uobičajeni kao nekoć Louis Vuitton torbe s krivo otisnutim monogramom.

Meka crnog tržišta nalazi se u Kini, a ova tema postala je aktualna nakon mnogobrojnih loših iskustva (naivnih) kupaca Mnoge slavne ličnosti koje su pokretači, vlasnici i brend ambasadori svojih beauty kompanija, poput Kylie Jenner i Jeffree Starra, javno su progovorili o ovoj temi kako bi upozorili kupce da ne kupuju kopije zbog štetnih sastavnih tvari. Lažni proizvodi Kylie Cosmeticsa načinili su veliku financijsku štetu brendu mlade poduzetnice, a javne negativne reakcije kupaca na kopije mogu dovesti u pitanje i integritet samog brenda.

Internetske stranice poput Ebaya, iOffera, Amazona i Alibabe jednostavnom online kupovinom dostavljaju kopije ruževa, paleta sjenila, pudera i ostalih dekorativnih dodataka, a cijena je neusporedivo niža nego u dućanu ili na službenoj stranici brenda. Iako se kupovina čini jednostavnom i jeftinom, postavlja se pitanje koja se cijena stavlja na vlastito zdravlje? U kopijama su detaljnom analizom pronađeni opasni spojevi, poput cijanida, žive i olova.

Istraživački novinari otkrili su u akcijama razotkrivanja sumnjivih proizvođača i distributera nehigijenske uvijete u kojima se proizvode kopije. Nedostatak sterilnih uvjeta i kancerogeni sastojci mogu izazvati ozbiljne dugoročne posljedice poput osipa, očnih infekcija, a velike količine olova pronađene u kopijama uzrokuju oštećenje srca, bubrega i živčanog sustava.

Što je "crno tržište" beauty proizvoda i zašto je opasno? (фото 1)

Većinu kopija je moguće lako prepoznati u odnosu na original i to već na prvi pogled; neodgovarajuće ambalaže, logo otisnut u drugačijem fontu ili na drugom mjestu, čudan miris proizvoda, ljepljiva konzistencija tekućih ruževa ili ogledalo loše kvalitete na paletama za sjenila jasan su znak kopije. Među najkrivotvorenijim brendovima nalaze se Kylie Cosmetics, M.A.C., Urban Decay, Kat Von D, Lime Crime, Tarte i Benefit. Proizvođači kopija ne usredotočuju se na high end brendove poput Giorgio Armani Beauty ili La Mer, nego na one brendove koji su najpopularniji među širim masama na društvenim mrežama. U ovom trenutku sigurno je reći kako ne postoji ništa što je aktualno, a da nije replicirano

Policija je u mnogim zemljama započela borbu s beauty sivom ekonomijom; u racijama su eliminirani kontejneri s krijumčarenom robom, zaplijenjeni su mnogi proizvodi na carinama i uklonjeni štandovi s kopijama. Trgovina lažne kozmetike i šminke godišnje košta brendove više od 300 milijuna funta. Mnoge tvrtke su poduzele i pravne korake u rješavanju ovog problema, no nisu spremni otkriti koje mehanizme primjenjuju u ovoj borbi. Estée Lauder Cos., tvrtka koja posjeduje brendove poput M.A.C., Clinique, Bobbi Brown, Too Faced, bori se protiv krivotvorina još od 2003. godine s izvrsno razvijenim sigurnosnim timom koji na tajnim zadacima otkrivaju prodavače kopija.

Što je "crno tržište" beauty proizvoda i zašto je opasno? (фото 2)

Kako bi izbjegli neugodnu situaciju u kojoj ste postali prevarena žrtva tržišta lažne kozmetike, potrebno je provjeravati legitimnost stranica s kojih se proizvodi naručuju i izbjegavati neovlaštene kioske i preprodavače. Abnormalno niska cijena također upućuje na činjenicu da kupujete kopiju jer luksuzni brendovi vrlo rijetko prodaju proizvode po toliko sniženim cijenama. Uložite reklamaciju ako ste uvidjeli da ambalaža, pakiranje ili konzistencija proizvoda ne odgovara originalu. Eliminacija potražnje ovakvih kopija, eliminirat će i ponudu.

Neki anonimni preprodavači kopija beauty proizvoda istaknuli su kako njihovi kupci znaju što kupuju; neodgovorna kupovina u tom slučaju dolazi s rizikom izazivanja ozbiljnih zdravstvenih problema kako bi ostvarili privid pripadanja brendu. Pojam "dobre kopije" uvijek će ostati paradoks. Nedostižne high end proizvode treba zamijeniti s pristupačnijim, ali kvalitetnim i dermatološki provjerenim drogerijskim proizvodima. Pošast kopija među modnom, kozmetičkom, pa čak i farmaceutskom industrijom rezultat je činjenice da je bitan imidž koji dolazi uz marku.

Tekst: Dorotea Jazvić

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: PR, arhiva, Getty Images

Napišite komentar

Učitaj još