Traži

Vizažisti vs. makeup blogeri

Tko tu kome smeta i zašto?

Vizažisti vs. makeup blogeri
Nalazite li se u prostoriji s vizažistom i pokrenete temu Instagram trendova istrpjet ćete kolutanje očima ili se barem nagledati tikova koji su navedeni u opisu predinfarktnog stanja

Zašto? Jednostavno, makeup artisti/vizažisti i beauty bloggeri/vloggeri se blago rečeno ne vole. Zašto? Dok jedni tvrde da su drugi prvi počeli, čini se kao da se ne zna tko pije, a tko plaća. Dok vizažiste smeta što se blogeri nazivaju njihovom titulom, blogere pak smeta što se njihov rad omalovažava i naziva čistim nafotkavanjem. Za početak vratimo se na samu definiciju riječi "beauty blogger/vlogger" ili "beauty influencer". Ona označava osobu koja stvara i objavljuje sadržaj na društvenim mrežama vezan uz industriju ljepote. Ponekad se radi o recenzijama određenih proizvoda, a ponekad o savjetima kako ih nanijeti na lice u cilju postizanja određenog looka. Vizažisti su osobe koje primjenjuju tehničko znanje nanošenja makeupa u svrhu kazališne, filmske, modne industrije itd.

vlog


Naravno, teorija i praksa rijetko kada prate jedna drugu. Iz vremena kad su vizažisti bili ekstravagantan i široj masi nepoznat pojam, prelazimo u vrijeme moderne tehnologije radi koje su nam sve informacije nadohvat ruke. Samim time došlo je i do populariziranja određenih struka. Svi pošto-poto moraju biti lijepi, pametni, stručni, uspješni, bogati i sl. Jer inače što? Nisu vrijedni ljubavi ili poštovanja? Razvojem tehnologije dolazi i do razvoja novih profesija. Popularizacijom društvenih mreža dolazimo i do "beauty influencera". Naravno da u svima postoji tračak ega kojem smeta što je pažnja usmjerena na nekog drugog. I dok se vizažisti svađaju oko toga je li Instagram najbolja ili najgora stvar koja se dogodila kozmetičkoj i modnoj industriji, influenceri postaju tema broj jedan u beauty krugovima. Ponekad se i čini da se vode onom: "svaka reklama je dobra reklama". Realno, pričamo li o njima? DA! Znamo li za njih? DA! Cilj je postignut.


Prije kritike blogerima koja se sigurno očekuje, razmislimo malo provode li stvarno dane nafotkavajući se i ne radeći ništa da bi imali "influence" po kojem smo ih počeli oslovljavati

Ako mislite da možete fotkati sliku smislenog kadra i suptilnog product placementa koja zadovoljava estetiku Instagrama kako biste dobili milijune lajkova, koji klijentima "garantiraju" uspjeh uloženog marketinga baš na vašem profilu, izazivam vas: probajte. Brzo ćete shvatiti da nije sve onako kako se čini. Iza uspješnog profila od tisuće i tisuće pratitelja stoji odlična kamera, rasvjeta ili bar osrednje znanje o fotografiji. No, priča ne staje kada imate fotku. Gdje je obrada? A zanimljiv opis koji izgleda tako spontano da ne možete ne kliknuti "like"? Pored svega i procjena vremena kad je najefikasnije tu istu fotku objaviti? Ujutro kad ljudi idu na posao ili poslijepodne kad se s istog vraćaju kući? Što mislite koliko bi vam trebalo vremena da sve to odradite? Koliko bi vam trebalo vremena da izgradite mrežu vjernih pratitelja koji će maštati nad svakom fotografijom i komentirati vaš naizgled savršen život i nepogrešive vještine?

Jelena Perić


Da, i blogeri odrađuju svoj posao iza kamere. Ako ga ne vidite ne znači da ne postoji. Možda je netrpeljivost vizažista izazvala činjenica da se često vole nazivati profesionalnim makeup artistima što su zapravo rijetki od njih. Čast iznimkama koje zaista postoje. Ako znate našminkati sebe i samo sebe savršeno, čini li vas to profesionalcem u tom polju? Vraćamo se na želju da budemo nešto što nismo kako bismo nekome koga uopće nije briga za nas bili više kul. Sve što je novo nailazi na otpor pa se tako i blogere sprda, dok poneki zarađuju veće iznose od profesionalnih vizažista. Zašto se čudimo influencerima? Zašto ih mrzimo? Vrlo vjerojatno odgovor leži u ljubomori, jer "mogao bih to i ja". A tko nam brani? Vraćamo se također na ono: tko voli neka izvoli.

Da, ne poznaju svi blogeri povijest umjetnosti i mode, ne razumiju odnose u Ostwaldovom krugu boja, anatomiju lica, odnos kostiju i padanja mišića te kako se vizualno nešto korigira za baš svaki oblik lica Ima i onih koji možda imaju i više znanja no što se čini. Je li bitno? Mjesta ima za svakoga, nemoguće je da trud ostane nenagrađen i nezamijećen. Ne uspijeva nužno talentiran, već strpljiv i uporan. Da, nije baš super čuti kako se netko tko nije vizažist tako naziva i rijetko koji vizažist će se htjeti deklarirati kao influencer, iako ih ima mnogo koji si to potajno priželjkuju. Često mi se smiju kad kažem da na tržištu ima mjesta za svakoga, jer naizgled aktivno rade ljudi koji se mogu izbrojati na prste jedne ruke. Zašto bi se jedan vizažist zamarao blogerom i obrnuto? Uska povezanost profesija ne znači petljanje jedne u drugu. Čemu mržnja? Ne bi li bilo super da se obratimo blogeru koji nam se čini zanimljiv da ga pitamo što misli o novom ružu tog i tog brenda jer ga mi još nismo isprobali? Vjerojatno ne, jer eto, ego ne može priznati činjenicu da je možda ta osoba dobila nešto na probu prije nas. Recept vječnog nezadovoljstva, gledati u tuđi tanjur, koncentrirati se na sve što nije u našem i proklinjati drugoga jer je imao više "sreće". Je li imao više sreće ili se ipak malo više pretrgnuo?

vlogbjut


Priča se vrti bez početka i kraja. Sagledate li situaciju, zaraženi smo mržnjom prema svemu što nismo ili ne želimo biti, onim što potajno želimo, ali nismo u stanju priznati: SVI ŽELE RADITI SVE, BITI NAJBOLJI BEZ KONKURENCIJE. Reality check -> Industriju ne čini pojedinac. Svi smo karika u lancu, a lanac je jak koliko i njegova najslabija karika. I među "neprijateljima" imate prijatelje. Osoba koju smatrate konkurencijom ili neadekvatnom mogla bi vam biti super kolega kad bi svoj ego ostavili kod kuće.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Petra Sever

  • Fotografija: imaxtree, Jelena Perić Instagram

Napišite komentar

Učitaj još