Traži

Plakati Borisa Bućana u Francuskoj

Izložba doajena hrvatskog grafičkog dizajna

Plakati Borisa Bućana u Francuskoj

U sklopu Festivala Hrvatske u Francuskoj, od 9. studenog do 9. siječnja 2013. godine, pariška galerija Le Lieu du Design u partnerstvu s Muzejom suvremene umjetnosti iz Zagreba, predstavlja po prvi put u Francuskoj plakate doajena hrvatskog grafičkog dizajna - Borisa Bućana. Tim povodom će se francuskoj javnosti prezentirati radovi nastali osamdesetih i devedesetih godina, upravo plakati s kojima je Bućan stekao međunarodna priznanja. Mnogi od tih kultnih plakata danas se nalaze u brojim svjetskim zbirkama i muzejima. Njegove „ulične slike“ su radovi koji prikazuju jedinstven pristup plakatu, a koji se temelji na širenju značenja i redefiniranju pojma plakata kao medija uvođenjem novih nestandardiziranih formata, slikarskih i crtačkih elemenata. Na izložbi će se predstaviti 24 plakata velikih dimenzija koji su bili dizajnirani za kazališne predstave splitskog HNK te za brojne izložbe i koncerte Zagrebačkih simfoničara.

Izložbu prati posebno izdanje časopisa Beaux Artsa posvećeno izložbi Borisa Bućana s tekstovima Laurenta Gervereaua i Nade Beroš. 

Boris Bućan

Iz teksta Nade Beroš:

''Ako je plakat, po temeljnoj definiciji, „pisana, crtana, grafički umnožena obavijest izvješena na javnom mjestu, a njegov sadržaj i tekst moraju na upadljiv način doprijeti do gledatelja, dok je likovno-tematski dio reduciran na bitno, onda je Bućanov plakat s početka osamdesetih u doslovnom smislu negacija plakata, anti-plakat. Bućan se ne obraća masi, ulici, on se ponajprije obraća umjetničkoj publici, uskom sloju visokoobrazovanih pojedinaca koji prate kulturna događanja koja oglašavaju njegovi plakati jer su oni njegovi potencijalni sugovornici. I po svom vizualnom jeziku i po postupku kriptografiranja poruke, pa čak i po oholosti spram publike, Bućan je više aristokrat na provjeri ulice nego glasnik demokratizacije umjetnosti.''

Tekst: T.K.
Foto: PR

Napišite komentar

Učitaj još