Traži

8 jednostavnih savjeta za uravnoteženu prehranu

Uspjeh je zajamčen!

8 jednostavnih savjeta za uravnoteženu prehranu
Ako ste se i vi s dolaskom jeseni odlučili na zdraviji i aktivniji način života, obratite pažnju na savjete stručnjaka koji će vam u tome pomoći

Sezona ljeta i odlaska na plažu u kupaćim kostimima je završila, no to ne znači da trebamo prestati voditi brigu o tome kako izgledamo i, naposljetku, kako se osjećamo. Sa svih nas strana salijeću reklame za ovaj ili onaj suplement, novu superhranu ili revolucionarnu dijetu u koju se kunu poznate osobe, a čini se i kao da su baš svi krenuli s aktivnim vježbanjem. Čak i ako to niste planirali, vjerojatno vas je takvo okruženje potaknulo na razmišljanje o svom izgledu i eventualnim promjenama koje biste mogli unijeti u život. Jednom kad odaberete vid rekreacije koji vam najviše odgovara, red je da razmislite i o uravnoteženoj prehrani. U nastavku vam donosimo savjete nutricionistkinje i chefa Zoe Bingley Pullin na koje se uvijek možete osloniti. 

1. Povećajte unos vlakna

Pokušajte unositi barem 30 grama vlakna dnevno. Ako još uvijek niste sigurni koja je hrana bogata njima, počnite s konzumacijom zobi, cjelovitih žitarica, korjenastog povrća, voća i mahunarki. Blagodati vlakna su višestruke; od poticanje probave, preko sprečavanja dijabetesa i snižavanja kolesterola, pa sve do pomaganja pri mršavljenju.

2. Hidratizirajte se

Ovaj će vam savjet svi iznova ponavljati i možda vas već iritira, no to ga ne čini ništa manje točnim. Unos vode potiče metabolizam, ali i  sprječava dehidraciju koju ćete često zamijeniti za osjećaj gladi. Ako vam voda sama po sebi nije previše privlačna u većim količinama, dodajte joj par kapi limuna ili limete.

8 jednostavnih savjeta za uravnoteženu prehranu (фото 1)

3. Ne zaboravite na povrće

Svi mi jedemo povrće, no pitanje je u kojoj mjeri. Primjerice, zdjelica obične zelene salate uz izdašan ručak svakako neće biti dovoljna. Umjesto toga, svoje obroke usmjerite prema salatama koje postaju glavna jela, poput onih s lososom, piletinom ili jajima. Uz jednostavne nadjeve im dodajte nekoliko vrsta povrća i uživajte u zdravom ručku.

4. Razmišljate o prehrani

Ne, ovdje ne mislimo na sanjarenje o palačinkama ili burgeru, već na povećanje razine svijesti o tome zašto i kako jedemo. Ako ste obilno doručkovali i ručali, večera vam se ne treba sastojati od visoke kalorične hrane. Vi niste doista gladni, već je vjerojatnije da ste navikli na prevelike količine hrane. Postepeno se navikavajte na manje i zdravije obroke koje ćete konzumirati u manjim razmacima. Primjer takvog obroka je posni sir s marelicom i bademima ili jednostavno jedna jabuka.

5. Dan započnite proteinima

Velik broj ljudi će se složiti kako idealno jutro započinje pekarskim proizvodom ili nečim slatkim. No, na taj način svom organizmu nećete osigurati razinu energije koja mu je potrebna. Pokušajte unositi 20 do 30 grama proteina za doručak i poigrajte se namirnicama koje su njima bogate, poput jaja i zrnatog, posnog ili ricotta sira. 

6. Vodite dnevnik hrane

Možda vam se ovaj prijedlog čini djetinjast, no pružite mu šansu. Koliko ste samo puta otišli do hladnjaka i pojeli nešto čega se niti ne sjećate? Dnevnik hrane će vam stvoriti naviku razmišljanja o unosu hrane bez nepotrebnih isprika.

8 jednostavnih savjeta za uravnoteženu prehranu (фото 2)

7. Konzumirajte probiotike

Dobro je poznato kako u našem tijelu žive i tzv. dobre bakterije. Ako tijekom dijetnog režima naiđete na neki problem s probavom ili želucem, prvo rješenje na koje se trebate odlučiti su probiotici bogati takvim bakterijama, a govorimo o proizvodima poput jogurta, kefira ili kombuche

8. Pravilan rad jetre

Našu jetru često preopterećujemo unosom štetnih tvari u organizam, pa se treba dodatno podsjetiti na unos hrane koja joj posao olakšava. Preciznije rečeno, u svoju prehranu uvedite namirnice poput brokule, kupusa, karfiola, prokulica, kurkume, orašastih plodova, jaja i ribe.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Buro247.com.au

Napišite komentar

Učitaj još