Traži

Što je "svjesna prehrana" i kako nam pomaže da se osjećamo bolje?

Novi trend u svijetu

Što je
Ako vam i se i prečesto događa da impulzivno pojedete cijelo pakiranje čokolade ili ručate do mjere u kojoj vam više nije dobro, možda je vrijeme da se upoznate s pojmom "mindful eatinga" koji postaje sve veći trend u zapadnim zemljama

Postoji toliko pravila kad je u pitanju hrana da ih se ponekad nemoguće pridržavati. Nemojte jesti ugljikohidrate navečer, izbjegavajte masnoće, ali zapravo i nemojte, čokolada je loša za formu tijela, dok je za srce dobra i tako unedogled. Zamislite da sva ta pravila možete jednostavno odbaciti i uživati u hrani. Biste li to doista i pokušali? Pojam mindful eatinga ili intuitive eatinga bi mogao biti upravo ono što nam svima treba. Radi se o načinu života, odnosno strategiji koja nam omogućuje da razvijemo fleksibilniji odnos prema hrani koju unosimo u naš organizam.

Točnije, radi se o zdravijem pristupu prehrani koji nam neće uzrokovati nepotrebnu količinu stresa. Intuitivna prehrana se bazira na to kako jedemo, umjesto na ono što jedemo te nas uči kako pravilno prepoznati signale našeg tijela, poput pravog osjećaja gladi ili sitosti. Jeste li se ikad našli u situaciji da bez ikakve kontrole pojedete pakiranje čokolade ili sladoleda, a nakon toga se ne osjećate nimalo sretno? Vjerojatno jeste, i našli ste u situaciji gdje ste jeli bez razmišljanja ili intuicije.

Što je "svjesna prehrana" i kako nam pomaže da se osjećamo bolje? (фото 1)

Ako se priklonite načelu intuitivne prehrane, takve situacije možete izbjeći. Počnete li promišljati samo malo više, teže će vam se dogoditi potreba za prejedanjem, a tjelesna težina se neće nastaviti povećavati. Zvuči sjajno, ali kako to provesti u praksi? Za početak, stanite i razmislite. Jeste li stvarno gladni, osjećate li da vam je želudac prazan ili posežete za hranom iz navike ili dosade? Promislite li situaciju na minutu ili dvije, dat ćete si priliku za donošenje drugačije odluke. Zatim, sjetite se da je okolina važan faktor pri svakom objedovanju. Koliko god je to moguće, jedite na miru, bez ometanja mobitela ili laptopa. Nemojte jesti za radnim mjestom, uz televiziju, u vožnji ili dok obavljate neke stvari po gradu. Zvuči banalno, ali premalo važnosti pridajemo tome kako i gdje jedemo.

Što je "svjesna prehrana" i kako nam pomaže da se osjećamo bolje? (фото 2)

Nadalje, više pažnje trebamo pridavati i samoj hrani. Malo se bolje zagledajte u boje, teksture i oblik hrane koju jedete. Osjetite mirise. Je li vaša hrana slana, slatka ili začinjena? Je li hrskava ili meka? Na ovaj ćete način dobiti novo iskustvo objedovanja i hranu doživjeti na način na koji se navikli te ju, naravno, cijeniti više. Na kraju, razmislite o tome koliko brzo jedete? Za kvalitetan obrok bi trebalo izdvojiti dvadesetak minuta, što nam se uglavnom čini kao znanstvena fantastika. No, ako i ne možete izdvojiti toliko, potrudite se da ne završite obrok u svega nekoliko minuta, već si dajte vremena da na miru uživate u jelu. Sljedeći put kad sjednete za stol, sjetite se ovih savjeta i pružite priliku intuitivnoj prehrani.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Buro247.com.au, Pexels

Napišite komentar

Učitaj još