Traži

Zašto je važno ne pretjerivati s lisnatim povrćem?

Savjeti stručnjaka

Zašto je važno ne pretjerivati s lisnatim povrćem?
Iznova se ponavlja kako trebamo povećati unos povrća u naš organizam, posebno onog hranjivog poput kelja i špinata, ali istina je i da i takvim namirnicama treba pristupiti umjereno

Starijim generacijama nije bilo potrebno posebno naglašavati kako se povrće treba jesti često; ono se na njihovim jelovnicima nalazilo prirodno. No, popularizacijom tzv. brze hrane i većom dostupnosti mesa, povrće je nekako palo u drugi plan, barem do posljednjeg desetljeća, kad se intenzivno počelo pričati o tome koliko je ono bitno za normalno funkcioniranje ljudskog organizma. Danas nam sa svih strana nude nove "supernamirnice" bez kojih ne smijemo nastaviti život, a ponekad više ni sami nismo sigurni u što treba vjerovati. U takve namirnice spada i lisnato zeleno povrće, koje se preporučuje konzumirati sirovo ili kuhano, u varivima ili shakeovima. Kako god, bitno je samo da ga redovito jedete. No, nutricionistkinja Zoe Dent kaže da tome treba pristupiti s dozom opreza. Za australsku inačicu portala Büro 24/7 je objasnila i konkretne razloge za takvo uvjerenje. "Kad vidimo sve moguće poznate osobe ili samoprozvane stručnjake za hranu koji neke namirnice označe kao poželjne i stalno govore koliko su one zdrave, ne pada vam na pamet pomisliti da možda nisu u pravu. No, često niste upoznati sa svim činjenicama."

Zašto je važno ne pretjerivati s lisnatim povrćem? (фото 1)

Objašnjava kako unošenje velikih količina špinata i kelja može biti loše za organizam, pa iako to ne znači nužno da će netko završiti u bolnici s ozbiljnim posljedicama, svejedno se na to mora upozoriti. O čemu se točno radi? "Konzumacija prevelikih količina lisnatog povrća, poput špinata i kelja, može biti problematična zbog oksalata, probavnog sustava te pitanja apsorpcije željeza. Drugim riječima, vaše tijelo od toga neće profitirati, baš naprotiv." Preciznije, oksalati koji se nalaze u špinatu u kombinaciji s kalcijem koji se nalazi u bubrezima mogu dovesti do pojave bubrežnih kamenaca, dok oksalati u sirovim špinatu mogu doći u kombinaciju sa željezom i remetiti način na koje ga tijelo inače apsorbira.

Zoe Dent nastavlja kako tzv. dijetna vlakna koja nalazimo u zelenom lisnatom povrću inače blagotvorno djeluje na našu probavu, no u velikim količinama to nije slučaj. "Možete si ozbiljno narušiti tijek gastrointestinalnog sustava, što dovodi do nadutosti, grčeva ili konstipacije, pogotovo ako ovakve namirnice uglavnom konzumirate sirove." Isto tako, ako se držite dijetnog režima prehrane, obratite pažnju na sadržaj popularnih smoothieja s lisnatim povrćem. Reklamiraju se kao zdravi, ali često sadrže više masti i šećera od prosječnog ručka. Stoga, hrani pristupajte promišljeno, educirajte se o tome što unosite u sebe i ne vjerujte raznim mitovima koje vam serviraju!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Pexels, Joseph Gonzalez Unsplash

Napišite komentar

Učitaj još