Traži

Fitness influencing: jedan od najperspektivnijih poslova današnjice

Kojem je glavno oružje široki domet društvenih mreža

Fitness influencing: jedan od najperspektivnijih poslova današnjice

Tekst: Ela Butorac

Pojam influencera više nikome na svijetu nije nepoznat i iako smo nedavno pisali o tome je li njihov posao unosan ili ne, čini se kako postoji jedan tip influencera koji ima jači utjecaj nego bilo tko drugi i on se promatra i prati s pozitivnim predznakom - što ne možemo reći da je uvijek slučaj kada govorimo o javnom mišljenju o različitim influencerima. Naravno, govorimo o fitness influencerima kojih je danas više nego ikad, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Stvar je u tome da je biti zdrav postao imperativ koji društvo od svakoga zahtijeva i svi koji su i na najmanji način izloženi svijetu društvenih mreža, žele svoja tijela i duh dovesti u savršenu ravnotežu, a upravo u fitness influencerima vide svoje vodilje koje će ih dovesti do željenog cilja. Većina nas osjeća veću sigurnost kada prati savjete stručne osobe u radu na svojem tijelu i lakše je kada nam netko pruži gotov plan i program vježbanja te prehrane, nego da mi sami provodimo vlastita istraživanja, koja se nerijetko ispostave netočnima. Trend da svi budemo zdravi i ispunjeni iskoristile su osobe koje su imale znanje i putem društvenih mreža ga odlučile servirati što široj publici te su u tom procesu napravili uspješne biznise

Pravi primjer toga je planetarno popularna Kayla Itsines koja na Instagramu broji čak 9,3 milijuna pratitelja. Ako ćemo govoriti o fitness influencerima, Kayla je njihova kraljica. Sa samo 26 godina, ona se našla na Australia's Young Rich listi, a njezina vrijednost je procijenjena na vrtoglavih 35,2 milijuna dolara. Itsines je stvorila carstvo u samo nekoliko godina, koje danas na godišnjoj razini zaradi čak 76.755 milijuna dolara i to većinom preko pretplata osoba koje koriste njezinu fitness aplikaciju. Sve je započelo sasvim "nevino", moglo bi se reći, kada je Itsines jedno ljeto ostala sama u teretani u kojoj je radila kao osobni trener i počela trenirati žene te im konstruirati programe kojima je cilj afektirati ona područja tijela koje je najteže oblikovati. Uskoro je na Instagramu počela objavljivati fotografije "prije" i "poslije" i voilà. Pratitelji su se počeli eksponencijalno povećavati, a samim time i Kaylin angažman u postovima. Kreirala je vlastiti program vježbanja pod nazivom Bikini Body Guide, koji je u svijetu poznatiji pod skraćenicom BBG i od PDF dokumenata Itsines je došla do aplikacije koju danas svaka žena koja se kreće baviti fitnessom želi imati na svojem pametnom telefonu. 

Fitness influencing: jedan od najperspektivnijih poslova današnjice (фото 1)

Naravno da je imala određenih poteškoća u radu, što je i za očekivati jer kada radite s ljudima uvijek će biti onih koji će naći zamjerke i koji će smatrati da ono što prodajete nije vrijedno novaca koje tražite. No, činjenica je da je ova 26-godišnjakinja stvorila fitness imperij na kojem joj mogu mnogi zavidjeti. Kayla je iskoristila priliku koja se otvorila na svjetskom tržištu - stvorila se kritična masa ljudi koja je imala određenu potrebu, postojala je jeftina platforma za promoviranje koja može doprijeti do široke publike, a ona je imala znanje koje je donosilo rezultate toj kritičnoj masi i rješenja su im odjedanput bila dostupna na dlanu. Ona naravno, nije jedina u svijetu i postoje mnogi koji su slijedili njezin primjer, no ona je ipak od svih njih postigla najveći uspjeh. Činjenica je da su društvene mreže postale mjesto gdje se fitness, sport i zdrava prehrana serviraju korisnicima koji nemaju drugu opciju nego biti dio tog svijeta ili barem stremiti ka tome da postanu njegov dio

Biti zdrav znači biti in. I u tome nema ništa loše, dokle god se to ne odvede u onaj drugi ekstrem, odnosno u kojem se od mlađih generacija zahtijeva da izgledaju na određeni način, koji oni zbog tjelesnih predispozicija ne mogu postići, a imaju osjećaj da baš moraju. Dakle, fitness influenceri u svijetu imaju itekakvog uspjeha. Naravno, to ovisi o kvaliteti njihova programa, o tome koliko truda ulažu u strukturiranje svojih profila na raznim društvenim mrežama i koliko svojim pratiteljima pružaju onaj feel good osjećaj. Uglavnom se radi o unosnom poslu od kojeg se može dobro živjeti i iako ne mora nužno biti riječ o zarađenim milijunima, svjetski fitness influenceri (dakle, oni koji broje više tisuća pratitelja) priznaju kako je riječ o unosnom poslu u kojem se mora uložiti trud da bi se na kraju isplatio.

Monika Imerović

Međutim, ovdje smo cijelo vrijeme govorili o tome kakva je situacija sa stranim fitness influencerima. Pitanje koje smo si mi odlučili postaviti jest: kakva je perspektiva u ovome poslu u Hrvatskoj? Zato smo razgovarali s nekim od naših Insta-fit influencericama koje su nam otkrile kakvo je zapravo stanje kod nas i može li se od fitness influencanja živjeti. Monika Imerović je tako na naše pitanje o tome isplati li se generalno baviti infuencingom u Hrvatskoj kazala: "Definitivno jedna od prednosti bavljenja influencingom jest profiliranje na profesionalnom aspektu i na tržištu kako vaše, tako i interesne sfere vaših pratitelja. Lančana reakcija koja neminovno može rezultirati samo uspjehom. No, važno je prvenstveno znati koji su vaši ciljevi. Jer ako se želim profilirati u svijetu fitnessa, definitivno neću samo zbog novca pristajati na kampanje i u maloj zemlji kao što je Hrvatska postati javnosti znana po svemu više od onoga čime se zapravo bavim, a to je fitness. Brzina difuzije informacija koja dopire do velikog broja potencijalnih klijenata je po meni najveća prednost influencinga. Ali, isto tako treba znati razlučiti je li istinski dobar glas onaj koji se daleko čuje ili ipak živimo u vremenu u kojem se teško oduprijeti brojčanoj i upitnoj preferenciji pratitelja."

Tea Kravaršćan

Tea Kravaršćan je na isto pitanje odgovorila također pozitivnim odgovorom: "Smatram da se isplati biti fitness influencer u Hrvatskoj jer je bitno raditi ono što voliš i u čemu istinski uživaš te se tada otvaraju raznorazna vrata, ponude, suradnje, a uz to dolazi i zarada. Uvijek će biti ljudi kojima će u ovoj sferi trebati pomoć, savjet ili motivacija. Važno je biti drugačiji, imati posebnu energiju kojom zračite. Sve je više influencera, a svatko ima svoju priču kojom privlači svoje postojeće i nove pratitelje. Prednosti u Hrvatskoj koju imaju influenceri su mogućnost isprobavanja raznih proizvoda, usluga, pozivi na evente koji rezultiraju stvaranjem novih poznanstava i brojni novi projekti na kojima se može raditi." Naravno, u svakom poslu, pa tako i u ovome treba se diferencirati i istaknuti među konkurencijom, pa Marina Javorčić ističe: "Po mom iskustvu te mišljenju, biti fitness influencer se isplati, ovisno o tome koliko ste voljni uložiti u sebe, svoje znanje, rad s ljudima te brand. U globalu se isplati, no nije dovoljno samo pomisliti na to i očekivati dobit, već na tome raditi.

Iako je naša država relativno malena i "zaostaje" za ostalima, polako dolazimo do standarda susjednih zemalja kada je fitness influencing u pitanjuPostoji mogućnost suradnje s raznim brendovima u vidu plaćenih postova, besplatnih proizvoda, ambasadorstva. Mogućnosti uvijek ima, samo trebate biti prepoznati kao osoba koja, dakako, ima utjecaj na određenu ciljanu skupinu." Iz svega navedenog može se zaključiti sljedeće - biti fitness influencer isplati se biti i u svijetu i u Hrvatskoj. Naravno, to ne znači da to može biti svatko jer je ipak za postizanje nekakvih rezultata potrebno znanje, trud i ustrajanost. Ali, glavni trend koji se nametnuo, a to je biti fit, onima koji svoje znanje znaju prezentirati, može biti unosno. Naravno, teško je uspoređivati hrvatske fitness influencere s Kaylom Itsines, ali već je naglašeno - Hrvatska je ipak mala zemlja. Prostora za razvijanje posla ima, javnost je i više nego zainteresirana za takav sadržaj i želi ga viđati na svojim društvenim mrežama od strane kompetentnih i karizmatičnih ljudi, kojih kod nas čini se, ima na pretek.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Getty Images,
    Instagram

Napišite komentar

Učitaj još