Traži

"Insta-Worthy" ili koje su to zagrebačke adrese postale magnet za Instagram?

Top lokacije u Zagrebu koje nam stalno "iskaču" na omiljenoj društvenoj mreži

"Insta-Worthy" ili koje su to zagrebačke adrese postale magnet za Instagram?

Tekst: Latica Martinis Filković

Fotogenični prostori u Zagrebu u posljednje vrijeme preplavili su Instagram. I dok vlasnici zadovoljno trljaju ruke jer je njihova misija uspjela, mi i dalje na iste kadrove #InstaWorthy mjesta s varijacijom na temu uporno stišćemo lajkove i izražavamo divljenje. Možemo li ikome zbog toga zamjeriti? Ne, možemo im se samo pridružiti jer danas tako stvari, htjeli mi to ili ne, jednostavno funkcioniraju...

Slušajući nedavno razgovor dvoje poznanika koji su se odlučili ozbiljno baciti u ugostiteljski biznis, na moja pitanja poput: i kako ste zamislili prostor, koji stil, dizajn, što vam je fokus i što preferirate, kako se namjeravate istaknuti...? odgovorili su jednoglasno složni i pritom bili izrazito brzi na okidaču: želimo prije svega atraktivan i upečatljiv prostor koji će biti Instagram-friendly. I time su mi sve rekli. 

besramno u poluležećem položaju. #botanicar

A post shared by Lana Blažević (@lanablazevic) on

Naime, ovi dečki odlučili su beskompromisno pratiti trendove, a već svi znamo da se oni tako vrući svakodnevno serviraju masi upravo na toj svima omiljenoj društvenoj mreži - Instagramu. Iako će neki možda smatrati kako je to moment koji ćemo nerijetko okarakterizirati kao pad sustava vrijednosti, linijom manjeg otpora i zapitati se zašto jednostavno ne ostati svoj, činjenica je da ako danas u toj domeni niste svojevrsni sljedbenik nametnutog ili mu pak pružate otpor, loše vam se piše, posebice ako ste u zoni pokretanja kakvog biznisa i stvaranja brenda s težnjom efektivnog i brzozapaženog pozicioniranja, bez prevelikog dodatnog financijskog ulaganja. Upravo za to, Instagram je dušu dao kao word of mouth alat, a neki su to već odavno prepoznali i vrlo vješto iskoristili. Ukratko, svi oni prvo su dobro pripremili teren, priželjkivali su viralno, a ako se u to sve skupa sasvim slučajno i spontano umiješao kakav influencer, pravi put do zvijezda je utaban, a jednadžba za uspjeh pametno je postavljena.  

#cogitocoffee #coffee #barista love this place

A post shared by Anna Fehr (@fehranna) on

Realno, većina od nas Instagram je počela koristiti kao svojevrsni servisni centar na kojem svakodnevno doznajemo i upoznajemo novitete, ali i najnovije trendove, bilo da su u pitanju moda, beauty industrija, dizajn, arhitektura, film, umjetnost, glazba, putovanja ili pak gastronomija. S druge strane, u pitanju je društvena mreža na kojoj smo i kolektivno počeli primjećivati ono lijepo, fotogenično i neobično, a onda i sami usputno dobili potrebu raditi to isto, na svojim profilima pod okriljem vlastite estetike koju njegujemo. Tom tehnikom u posljednje vrijeme do izražaja su itekako došli fotogenični prostori, poput barova, kafića, restorana, concept storeova, hotela, trgovina. Neki korisnici po tom pitanju otišli su i korak dalje, pa su svoje profile odlučili posvetiti samo tome, promoviranju lijepo uređenih, cool prostora koje su posjetili i koje preporučuju zbog toga i toga pri čemu su sami vlasnici (uglavnom ni krivi ni dužni) INSTAntno profitirali. 

Ne samo da smo tako svi mi dobili servirane i aktualne vodiče, po principu gdje otići, koje je novo "in" mjesto u gradu koje trebamo posjetiti, nego smo i sami poželjeli raditi isto, biti dio te mase koja (ne)svjesno diktira trendove, ima utjecaja i odaziva se te zabilježiti sve isto, ali iz svog objektiva, svoje perspektive i ostati upamćen kao netko tko je tamo bio, vidio i fotografirao uz naravno, neizostavni ultimativni #instaworthy

Ono što je zanimljivo jest da cijela priča nije zaobišla ni Hrvatsku kao ni hrvatske dizajnere interijera, odnosno arhitekte. Naime, baš sam u posljednje vrijeme od njih imala prilike čuti kako je novo vrijeme, era društvenih mreža, posebice Instagrama i novonastalih kriterija uvelike utjecala na njihov dosadašnji rad i proces stvaralaštva. I dok su im se neke stvari na tom polju olakšale, neke druge postale su puno kompleksnije što je automatski popraćeno i velikim, nerijetko nerealnim očekivanjima samih investitora. Naime, većina od njih mi je rekla kako su njihovi klijenti, investitori itekako svjesni i upućeni kad su u pitanju trendovi uređenja prostora kao što su spomenuti barovi, restorani, coffee shopovi, višenamjenski javni prostori. 

Kako im je bitno da je prostor funkcionalan, da ima smisla u kontekstu namjene i ponude, da je ugodan za boravak, ekskluzivan onoliko koliko treba biti, da ima dušu i karaakter, da prati neka osnovna načela struke, ali i svoju izvornosti ideje i koncepta na kojem želi počivati, toliko im je postalo bitno i da prostor bude ni manje ni više fotogeničan - da budem preciznija, instagramski fotogeničan. Zajedničko promišljanje o vizualnoj estetici svakog kvadratnog metra i kutka prostora, postala je tako znanost sama za sebe, koju su sami dizajneri interijera htjeli/ne htjeli morali instantno savladati i zadovoljiti.

Jesu li podne ili zidne pločice dovoljno fotogenične, koje zidne tapete u tu svrhu djeluju atraktivnije i upečatljivije, koje biljke su trenutno najviše IN, a koje se pritom dobro ponašaju na fotografijama, koje boje i kombinacije će privući dovoljno pažnje i postati fotogeničan statement samog prostora, koji detalji u prostoru će dodatno zaintrigirati i kako uz sve to dobiti i akcentan toalet sa savršenom rasvjetom za još savršeniji selfie... sve su to danas (otvorena) pitanja na koje dizajneri, arhitekti trebaju znati dati konkretan i uspješan odgovor.  

Kao što sam već spomenula, fenomen o kojem pišem nije zaobišao niti Hrvatsku. To ste već vjerojatno i sami primijetili na svom feedu i kod ljudi, istomišljenika koje pratite na Instagramu. Tako je u Zagrebu posljednjih godina otvoreno niz prostora koji su se vjerujem svjesno ili nesvjesno vodili spomenutom filozofijom i na temelju nje polučili itekakav uspjeh. Ne možemo im to uzeti za zlo, jer realno, tako stvari funkcioniraju priznali mi to sebi ili ne. Tim povodom prekopali smo Instagram uzduž i poprijeko te pronašli zagrebačke prostore koji u tome definitivno prednjače, a čiji su svi kutevi interijera, uz pomoć raznih tehnika kadriranja, u niz varijacija na temu, preplavili Instagram.

I koliko god puta te iste, gotovo identične kadrove vidjeli, i koliko god nam oni bili stalno negdje na Instagramu plasirani, mi im se dalje stalno iznova divimo, lajkamo i ostavljamo srca u komentarima, a onda nerijetko odlučimo otići na to mjesto i sami zabilježiti to isto, ali naravno, na svom Instagram profilu i na svoj način. Evo, ja sam upravo vidjela jedan potencijal u gradu koji instagramski nije dovoljno dobro zabilježen. Vrijedilo bi ga danas posjetiti (smijeh). I za kraj, dovoljno je samo zaključiti - mission accomplished, posebno iz perspektive samih vlasnika jer bolju reklamu nisu mogli dobiti, kako se kaže, ni za pare. 

A evo i popisa omiljenih zagrebačkih #InstaWorthy mjesta prema izboru Büro 24/7 redakcije: 

1. Botaničar
2. Cogito Coffee Shop
3. Velvet
4. Caffe Bar Finjak
5. Program Bar
6. Kaptol Boutique Cinema

#kaptolboutiquecinema #bar #interior #design #coffeetime #zagreb #croatia

A post shared by Iva Š. (@iwaiva) on

 

#saturday #morning #coffeetime #hugos #bar #jarun #zagreb #croatia

A post shared by Iva Š. (@iwaiva) on

 

 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Instagram,
    Facebook
Učitaj još