Traži

5 "zdravih" namirnica na koje trebate pripaziti

Je li sve baš tako kao što se čini?

5 "zdravih" namirnica na koje trebate pripaziti

Text: E.G.

U moru opcija zdravih namirnica se lako i izgubiti- evo što biste svakako trebali imati na umu!

Danas ćete baš u svakom dućanu s hranom pronaći cijeli niz proizvoda s oznakom "zdravo" ili "dijetno". Drugim riječima, čak i oni koji ne vole previše razmišljati o prehrani sad s lakoćom mogu posegnuti za kvalitetnim opcijama, jednostavno odlazeći na odjel zdrave hrane. No, je li to doista tako? Jesu li svi ti proizvodi bez masnoća, glutena i šećera stvarno provjereno dobri za naše tijelo? Odgovor je naravno - ne. U nastavku vam na primjeru pet proizvoda koje mnogi često i rado kupuju otkrivamo mitove o zdravoj hrani kojih trebate biti svjesni!

Energetske pločice

Umjesto da posegnute za omiljenom čokoladicom, odabrat ćete kakvu energetsku (ili proteinsku) pločicu s voćem i žitaricama te pomisliti kako ste pojeli nešto zdravo. Ovdje je važno da čitate njihov sastav i provjerite udio šećera, ulja i umjetnih zaslađivača - educirajte se o tome što je dobro, a što ne. Ponekad gotovo da i nema razlike između takvih pločica i obične čokolade s početka priče.

Voćni sokovi

Još jedna zabluda koju mnogi ne uviđaju je konzumiranje voćnih sokova. Mogu poslužiti kao sjajno osvježenje i alternativa gaziranim pićima, ali ponovno imajte na umu da morate čitati njihov sastav i provjeriti udio šećera, čak i ako piše da se radi o fitness proizvodu. Ako želite biti sigurni da ste dobili najbolji mogući proizvod, odaberite hladno prešanu varijantu.

5 "zdravih" namirnica na koje trebate pripaziti (фото 1)

Naresci

Rijetko koji dijetni režim će vam zabraniti konzumaciju mesnih narezaka, pogotovo ako ih jedete u kombinaciji s jajima ili posnim sirom. Njihovo konzumiranje samo po sebi neće prouzročiti dodatne kilograme, ali to i dalje ne znači da se radi o zdravoj opciji. Naime, obrađivani naresci koje kupujemo u dućanima obiluju natrijem i nitratima koji pomažu njihovom duljem roku trajanju izravno mogu dovesti do rizika od srčanog udara ili dijabetesa.

Cjelovite žitarice

Još jedan podsjetnik na važnost edukacije o onome što jedemo dolazi i na ovom primjeru. Naime wholegrain ili multigrain oznake spadaju u poželjnije kad je u pitanju zdrava prehrana, no istraživanje koje je provela Mayo Clinic govori kako to samo po sebi ne mora značiti ništa. Točnije, oznaka multigrain može značiti tek da se namirnica sastoji od više žitarica, od kojih niti jedna ne mora nužno biti cjelovita. To u konačnici znači da ste proizvod platili više, a tijelo nije dobilo nikakvu dodatnu vrijednost. 

5 "zdravih" namirnica na koje trebate pripaziti (фото 2)

Light jogurt

Primjer mita o light jogurtu i drugim light proizvoda je ujedno i jedan od najpoznatijih. Naime, ponovno se vraćamo na čitanje sastojka, a u ovom slučaju se radi o tome da je prisutnost masnoća naprosto kompenzirana većom količinom šećera, što nikako nije dobro. Ponavljamo, uvijek je ključno čitati sastav!

  • Fotografija:
    Buro247.sg
Učitaj još