Traži

Želite smanjiti količinu soli u hrani? Probajte s ovim savjetima

Želite smanjiti količinu soli u hrani? Probajte s ovim savjetima

Korisni savjeti

Tekst: E.G.


Fotografija: Pixabay

Svijest o zdravoj prehrani svakim danim sve više raste. Postepeno smo se počeli educirati o važnosti onog što unosimo u naš organizam te počinjemo shvaćati da naše ustaljene prehrambene navike možda i nisu najbolje. Jedna od tema o kojoj se učestalo govori jest i pretjerano korištenje soli u svakodnevnom kuhanju. Većina nas je odrasla na jako začinjenoj hrani i zapravo nam je teško zamisliti obiteljski ručak u kojem nećemo koristiti obilne količine papra i soli. No, ako pogledate aktualne kulinarske trendove, vidjet ćete da se sve više naslanjaju na filozofiju alternativnog začinjavanja te izbjegavanja korištenja soli koja na više načina negativno utječe na naše zdravlje.

Ako vas zanima na koje sve načine možete početi eksperimentirati s kuhanjem bez soli, evo nekoliko prijedloga. Za početak, budite svjesni da hrana bez soli nikako nije bezukusna, već da se radi o našoj iskrivljenoj percepciji. Primjerice, povrće s grila će uz samo kap maslinovog ulja samo od sebe pustiti svoje prirodne sokove i biti dovoljno ukusno.

Želite smanjiti količinu soli u hrani? Probajte s ovim savjetima (фото 1)

Okrenite se istraživanju začinskog bilja. Ružmarin, peršin, bosiljak, mažuran ili majčina dušica mogu biti odlična zamjena za sol. Naravno, okus hrane neće biti isti, ali potencijalno bi mogao biti još bolji. Primjerice, krumpir prije pečenja možete marinirati u maslinovom ulju i cijelom nizu začinskog bilja koje vam odgovara. Također, ako u blender stavite začinsko bilje i dodate mu kokosovo ili maslinovo ulje, dobit ćete sjajan premaz za komade mesa uz koji vam sol neće nedostajati. Možete se poslužiti i klasičnim začinima, poput mljevene crvene paprike, kurkume ili kumina. Na taj ćete način svoje obroke učiniti ne samo zdravijima, već i maštovitijima u odnosu na ono što ste jeli do sad.

Citrusi su još jedan odličan način zdravog začinjavanja hrane. Omiljenim mesnim jelima ili bogatim salatama umjesto soli dodajte obilne količine limuna, grejpa, naranče ili limeta i uživate u istraživanju novih okusa. Na tom tragu, nemojte se bojati eksperimentirati niti s različitim tipovima octa kao začinima. Pripazite na količinu i okus octa, ali jednom kad savladate omjere, imate cijeli novi spektar ukusno začinjenih jela. Za kraj, ne zaboravite na blagodati vina. Osim kao piće uz ručak, iskoristite ga kao nadopunu umacima s mesom ili ga ukomponirajte u rižoto.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više