Traži

Ovo su najbolji niskokalorični "snackovi"

Ovo su najbolji niskokalorični "snackovi"

Povrće i voće umjesto kaloričnih međuobroka

Tekst: E.G.


Fotografija: Pexels,
Paul Morris,
Veeterzy

Ako pogledate oko sebe, vidjet ćete da se nikad nije vodila veća briga o zdravlju i onome što jedemo. S druge strane, nikad nismo imali manje slobodnog vremena za pripremanje kvalitetnog obroka ili uopće pripremanje obroka unaprijed. Jedan od najvećih problema kad govorimo o višku tjelesne težine, ali i problema sa zdravljem su svakako i loši međuobroci koje svakodnevno konzumiramo. Najčešće se radi o varijantama iz pekarnice, sendviču, čokoladi ili grickalicama punih masti. Nije da ljudi ne žele jesti zdravije, ove su opcije samo mnogo jednostavnije i brže.

Ipak, sasvim je moguće organizirati dan tako da niti u jednom trenutku nema potrebe da posegnete za kakvim nezdravim snackom. Proučite li malo bolje sastav pojedinog voća, povrća ili grickalica, lako ćete zaključiti što smijete jesti u većim, a što u manjim količinama. Kako bismo vas potaknuli na takvu vrstu razmišljanja, napravit ćemo kratki pregled namirnica koje možete jesti svakodnevno, a koje neće rezultirati prekomjernom težinom niti narušenim zdravljem.

Ovo su najbolji niskokalorični "snackovi" (фото 1)

Primjerice, jeste li primijetili kako je sirovi celer postao popularan? To nije slučajnost. Naime, celer je sjajan izvor antioksidansa, vlakna i vitamina K, i to posebice kad se jede sirov, a kalorijski unos je zanemariv. Kelj je još jedna sjajna namirnica koju prečesto zanemarujemo i podcjenjujemo, a osim što je bogati proteinima i vlaknima, služi i kao izvor omega-3 masnih kiselina. Bez straha od kalorija slobodno možete grickati i svježe krastavce, bogate vlaknima i vitaminom A, i to bez odstranjivanja kore i sjemenki, budući da se tamo nalaze svi nutrijenti.

Rajčice su omiljeno voće mnogih, a osim osvježavajućeg okusa nude i mnoštvo vitamina, kao i samo 25 kalorija po komadu. Ako volite brokulu, u njoj također možete uživati bez imalo grižnje savjesti: bogata je vlaknima, vitamina, ali i antikancerogenim elementima. Budući da ju je najbolje jesti sirovu ili lagano kuhanu na pari, može poslužiti umjesto nezdravih varijanti slanih grickalica. Cvjetača također sadrži samo 25 kalorija po prosječnoj porciji, a njena svojstva blagotvorno djeluju čak i na neke kronične bolesti.

Ovo su najbolji niskokalorični "snackovi" (фото 2)

Preferirate li voće u odnosu na povrće, ne brinite. S dolaskom toplijeg vremena imamo povećanu potrebu za tekućinom, ali i unosom voća. Voće koje nutricionisti preporučuju konzumirati što češće su svakako borovnice, budući da su daleko najveći izvor antioksidansa. Pojedete li punu šalicu borovnica, unijet ćete samo 85 kalorija. Nemojte se libiti uživati niti u dinji, sjajnom izvoru beta karotena i voću s kojim ćete u tijelo unijeti samo 55 kalorija po prosječnoj porciji. U punoj se čaši kupina nalazi oko 62 kalorije, a redovito konzumiranje utječe na bolji izgled vaše kože.

Jagode i naranče su poznate po velikoj količini vitamina C (posebno jagode), no to nije sve što vam ovo voće nudi. Primjerice, jagode blagotvorno utječu na rad srca, dok naranča pomaže stvaranju kolagena. Za kraj, zapamtite da su baš svako voće ili povrće bolja opcija i od najkvalitetnijeg pekarskog proizvoda. Nastojte češće posjećivati tržnice i napraviti tjednu zalihu namirnica koje ćete moći grickati tijekom cijelog tjedna.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više