Traži

Grad u 24 sata: London

Uvijek uzbudljiv i bezobrazno skup

Iako puni baterije, a prazni džepove, London je grad u koji se rado vraćam

Iako nisam jedna od onih koja je s Londonom kliknula na prvi pogled, ona se ipak rodila za vrijeme dužeg perioda koji sam tamo provela. Grad koji ti se vrlo lako uvuče pod kožu zbog svoje raznolikosti, nepredvidivosti i bogatog sadržaja kakvog uglavnom imaju sve svjetske metropole. Ali, London ima svoj jedinstveni stajl. Isto kao Pariz ili Berlin. Živim u uvjerenju da sam ga prehodala uzduž i poprijeko za vrijeme svog boravka, međutim sigurna sam da sam daleko od te ideje. Bilo kako bilo, London je grad koji će vam pružiti sve što želite, ako se na vrijeme organizirate i jasno definirate što tražite. Jedan dan je svakako premalo za prvi posjet Londonu, ali sudeći po mojem posljednjem vikend izletu možete obići mnogo lokacija ako se probudite na vrijeme.

Pri ranijim posjetama redovito sam obilazila British Museum, Tate Modern i omiljeni Victoria and Albert Museum koje svakako trebate vidjeti ako ste u potrazi za kulturološkim punktovima. Pored stalne postave uvijek kriju neku svjetsku gostujuću izložbu i vrijedi ih razgledati. Ovog puta sam odsjela u kvartu Chelsea i bilo mi je usput posjetiti Saatchi Gallery o kojoj sam do sada samo slušala. Zgodna galerija za koju ti ne treba pola dana da je pregledaš, a kad završiš možeš predahnuti na ogromnom travnjaku koji se nalazi ispred samog ulaza.

Grad u 24 sata: London (фото 1)

Iako sam ovog puta rekla da nema šanse da odem na Oxford i Regent Street, to je nemoguće zaobići. Znaš da te ondje čeka vreva turista i da ćeš sigurno u sebi malo psovati što si se opet našao tamo, ali kao da sam morala provjeriti je li još uvijek sve na svojem mjestu. Nećete vjerovati, je, osim što se London i dalje gradi punom parom, a svi znamo da je toplo vrijeme najidealnije za radove na cesti i gradnju. Ovog puta sam šopingiranje zaobišla u velikom luku, posjetila sam tek nekoliko dućana u Carnaby Streetu koja je ipak nešto ležernija od divljih, gore navedenih ulica i da se disati. Dr. Martens, Monki i Cheap Monday samo su neki od dućana koje ondje možete pronaći, a da nisu dostupni kod nas. U neposrednoj blizini je moja omiljena robna kuća Liberty koju sam ovog puta posjetila kako bi jednom nogom zagazila u parfemski turizam i otvorila si još jedan prozor niche mirisa. Zanimljiva činjenica je kako cijeli London trenutno miriše na Diptyque Philosykos i Byredo 1996, a izbor brendova jednostavno nema kraja. Sto ljudi sto čudi...

Grad u 24 sata: London (фото 2)

Covent Garden je mjesto koje uvijek posjetim kad odem u London. Iako je totalno turistički nabrijano, ima neku toplu i domaću atmosferu, vjerojatno zbog glazbenika i stand up komičara koji svakodnevno imaju nešto za reći. Prepun malenih dućana i tržnica Covent Garden je mjesto gdje možete pronaći mnogo rukotvorina i zanimljivih suvenira koji nisu magnet dvostrukog crvenog autobusa. U gastro priču se nikad nisam upustila ondje, ali zato svaki put smažem slasni (talijanski) sladoled Venchi koji je vraški skup, ali je poseban doživljaj. U ovom djelu postoji nekoliko dućana koje valja posjetiti, a jedan je sigurno Cambridge Satchel Company gdje možete opipati britansku tradiciju koja je započela 1966. godine. Pored njega tu je najmirisniji dućan, točnije galerija na svijetu - Melissa. Jedno od najljepših mjesta za kupovinu koje sam posjetila.

Grad u 24 sata: London (фото 3)

Nakon otprilike 20 tisuća koraka vrijeme je za pravu hranu. Moje novo otkriće je Dishoom za koji kažu kako je najbliži starim kultnim barovima iz Bombaya koji su danas potpuno nestali. Mjesto koje su karakterizirali udobne stolici, obiteljski portreti, mjesta gdje su studenti doručkovali i obitelji večerale. Mjesto gdje su pisci pronalazili svoje likove, a odvjetnici čitali svoje predmete. Sve je to u jednom trenutku nestalo, ali je ponovno oživjelo s lancem restorana Dishoom koji su zbilja nešto posebno. Naravno da je rezervacija u bilo koji potrebna, i sudeći po mojem iskustvu nije nam bila garancija da odmah dobijemo stol. Iako smo zbog toga bile malo nervozne, sve je nestalo u onom trenutku kada je stigla hrana. Šest fenomenalnih tanjura popravilo je situaciju i spremno sam zaključila kako bi ovo vrlo brzo postalo omiljeno mjesto da živim u Londonu. Definitivno moja preporuka, a gdje se sve nalaze možete vidjeti ovdje.

Grad u 24 sata: London (фото 4)

Obožavam londonske tržnice, Borough Market, Portobello MarketCamden Market i Spitalfields pa ako imate vremena (i ako ste za vikend u Londonu) svakako posjetite jednu od njih. Što se tiče kvartova, prije tri godine Shoreditch je bio nova vruća zona Londona koja je još uvijek aktualna, ali sve je više pažnje usmjereno na Brixton, kvart Davida Bowieja. Iako sam krenula u obilazak Brixtona kiša me spriječila da lutam po ulicama. Trebam se po nešto ponovno vratiti, a mislim da je to dovoljan razlog.

Grad u 24 sata: London (фото 5)