Traži

10 štetnih navika koje trebate eliminirati iz svoje rutine vježbanja

Evo na što trebate obratiti pažnju

10 štetnih navika koje trebate eliminirati iz svoje rutine vježbanja
Ne, istezanje nije jednako zagrijavanju i da, možete popiti preveliku količinu vode!

Potpuno nam je jasno da vrijeme blagdana još uvijek traje, a kalorije ne broji gotovo nitko. Ipak, odlučili smo uraniti s nekoliko savjeta, za sve one koji u sklopu svojih novogodišnjih odluka kreću (ili nastavljaju) s aktivnijim životom i vježbanjem. Ako ste potpuni početnik, vrlo je vjerojatno da ćete se izgubiti u moru oprečnih informacija i osjećati se kao da je nemoguće "pohvatati" sve te ključne informacije. U tom slučaju, naš je vodič kroz najčešće pogreške koji ljudi čine na treninzima savršeno početno štivo. Isto tako, ako ste aktivni vježbač, ni vama nije naodmet pročitati savjete stručnjaka te provjeriti radite li baš sve kako treba.

1. Preskakanje zagrijavanja je zamka u koju će upasti mnogi. Tko želi trošiti vrijeme na trčkaranje na traci ili razgibavanje zglobova kad može napraviti seriju mrtvog dizanja? Ipak, zagrijavanje postoji s razlogom. Odvojite pet minuta vašeg vremena i smanjite si rizik od ozljede - isplatit će se.

10 štetnih navika koje trebate eliminirati iz svoje rutine vježbanja (фото 1)

2. Mnogi smatraju da je istezanje jednako zagrijavanju i ponose se time što svoje vježbanje započinju tako. No, ni to nije dobar način započinjanja treninga. Dok istezanje dolazi na kraju treninga kad su mišići napeti, početak treninga trebaju obilježiti klasične vježbe zagrijavanja, poput laganog trčanja, kruženje rukama i ramenima ili pak plank. 

3. Nemojte inzistirati samo na kardio vježbama. Da, kardio treninzi su nesumnjivo zdravi i potrebni, ali morate znati da njima nećete moći oblikovati tijelo. Kao i uvijek, savjetuje se kombinacija kardio i težinskih treninga za postizanje najboljih rezultata.

4. Mijenjajte strukturu treninga. Ako mjesecima radite iste vježbe, rezultati bi mogli izostati. Povremeno ubacite kardio trening ili pak težinski, ovisno o tome što češće prakticirate, povećavajte kilaže s kojima radite, informirajte se o novim vježbama te tijelu konstantno postavljajte izazove.

5. Ne brzajte s težinama. Prednost dajte svojoj realnoj formi nad onim što biste željeli postići ovaj tren. Kao i u svakom drugom području, rezultat će doći nakon mukotrpnog rada i strpljenja. Ako vidite da neku vježbu ne možete izvesti potpuno pravilno, vratite se na manju težinu. Ne brinite se, s vremenom ćete moći raditi i s puno većom.

10 štetnih navika koje trebate eliminirati iz svoje rutine vježbanja (фото 2)

6. Još jedna greška koju mnogi čine je fokusiranje na jedan dio tijela koji žele popraviti. Primjerice, netko se želi riješiti masnih naslaga na trbuhu ili povećati biceps, pa će izvoditi isključivo vježbe koje ciljaju ta područja. To je potpuno kriva strategija i neće vam pomoći da razvijete tijelo na najbolji mogući način. Trebate vježbati sve skupine mišiće, dok one ciljane radite tek nešto češće od ostalih.

7. Odmor između vježbi mjerite po tome je li vam se puls smirio. Nemojte sjediti ili ležati, već hodajte po dvorani. Baš kao što nije dobro ne pauzirati između setova, isto tako nije dobro ni raditi pauze od pet ili više minuta.

8. Prihvatite svoje granice. Drugim riječima, svaki trening ne mora biti izrazito visokog intenziteta i ne morate se osjećati kao da ste dali zadnji atom snage. Prema mnogim stručnjacima, oni koji to stalno rade riskiraju češće ozljede i kroničnu iscrpljenost.

10 štetnih navika koje trebate eliminirati iz svoje rutine vježbanja (фото 3)

9. Svi znamo da kroz dan moramo unositi dovoljnu količinu vode, posebice za vrijeme treninga. No, umjesto da u jednom naletu popijete više od pola bočice koju ste ponijeli, radije uzimajte male gutljaje. Bit će vam sasvim dovoljni, a u trbuhu nećete osjećati nikakvu težinu.

10. Prestanite biti opterećeni brojkom koju pokazuje vaša vaga - ona ne mora značiti ništa. Mnogi fitness blogeri upravo stalno ističu kako su prije imali manje kilograma i izgledali lošije nego sad kad ih imaju više, kao i više mišića. Dobro je pratiti svoje rezultate, ali kilogrami nisu jedini način na koji to možete raditi.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Buro247.sg

Napišite komentar

Učitaj još