Traži

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama

Sve što trebate znati na jednom mjestu

Tekst: Ela Butorac

Ako ste jedna od osoba kojoj jednostavno nije ni na kraj pameti vježbati u teretani ili prakticirati bilo kakvu samostalnu tjelovježbu, onda su grupni treninzi idealno rješenje za vas. Osim što su uvijek vođeni od strane stručne osobe, koja točno zna kako određena vrsta grupnog treninga mora izgledati, pružaju osobama koje su se tek upustile u tjelovježbu motivaciju da svaki trening odrade do kraja i u svojim maksimalnim mogućnostima. Međutim, problem s kojim se mogu mnogi susresti jest kako odabrati najbolju vrstu treninga baš za vas? Doći do odgovora na to pitanje možete doći samo vi. Naime, vi najbolje poznajete vlastite afinitete i to volite li treninge koji su intenzivniji ili treninge koji više rade na istezanju i postizanju fleksibilnosti. Možda ste baš tip koji voli ukomponirati ples i tjelovježbu, pa ćete se odlučiti za vrstu treninga koja spaja upravo ples i fitness. U moru ponuđenih grupnih treninga, mi vam ovoga puta donosimo opsežniji pregled grupnih treninga koji su ponuđeni u teretanama i fitness centrima, kako biste na pravu barem znali u što se upuštate, a konačnu presudu u odabiru ćete ipak donijeti kada probate više vrsta treninga. Naravno, svaki od njih ima svoje prednosti, vi se samo trebate odlučiti za onu vrstu od koje nećete odustati i koja vam najviše odgovara.

1. Funkcionalni trening

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 1)

Ovakva vrsta treninga zapravo nije ništa novo u svijetu vrhunskog sporta i rekreacije. Funkcionalnim treningom nazivamo svaki trening koji ima jasno definiran cilj, odnosno trening koji će utjecati na razvoj određenih ljudskih psihofizičkih obilježja. Primjenom različitih vježbi s ili bez opterećenja, s ili bez rekvizita, izmjenom intenziteta vježbanja, planski i ciljano utječemo na unapređenje zdravlja, razvoj sposobnosti, osobina i sportskih znanja pojedinaca. S obzirom na to da je svaki trening koji nema negativan utjecaj na organizam funkcionalan, baš ovakav tip treninga je kombinacija svih treninga, bilo da se radi o treningu za razvoj snage, bilo kojem treningu aerobike, kružnom ili intervalnom treningu, treningu brzine ili treningu mobilnosti i istezanja.

2. Body Weight trening

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 2)

Vlastito tijelo nam vrlo često može biti najbolji rekvizit, koji nam je uvijek dostupan. Probajte i naučite kako s vlastitim tijelom odraditi trening mišićne izdržljivosti, a kako trening mišićne jakosti. Bez obzira bili početnik ili napredni vježbač, body weight trening svidjet će vam se odmah i naučiti vas kako da i sami odradite trening, bez obzira gdje se nalazi.

3. Pilates 

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 3)

Ovo je jedan od najpoznatijih treninga u kojem se kroz niz različitih vježbi, rekvizita (velike i male lopte, guma, malih utega, štapova) i uz tehnike pravilnog disanja utječe na izdržljivosti, jačanje i stabilizaciju centralnog dijela tijela - mišića corea (trbuh, leđa, zdjelični pojas) te na ravnotežu i fleksibilnost. Istegnite se, razvijte snagu, ravnotežu i koordinaciju te oblikujte kritične zone trbuha, nogu i guzu na jednom od najpopularnijih treninga. Ako mislite da je pilates lagan, varate se! 

4. TRX

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 4)

Riječ je zapravo o rekvizitu koji će vam omogućiti izvođenje stotine funkcionalnih vježbi kojima ćete razviti snagu, izdržljivost, fleksibilnost, stabilnost trbušnih, leđnih mišića i mišića zdjelice - važnih mišića za stabilizaciju trupa, ravnotežu, agilnost, funkcionalne sposobnosti (povećanje kardiorespiratornih vrijednosti), prevenciju od ozljeda te bržu rehabilitaciju. Vježbanje na Trx-u se provodi kroz kompleksnije kretnje, tijelo se sve više aktivira kao funkcionalna cjelina, a sve manje njegovi izolirani dijelovi, aktivirajući istovremeno više mišićnih skupina i više zglobova na različite načine. 

5. Kružni trening

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 5)

Sastoji se od stanica koje se izvode jedna za drugom uz kombinaciju vježbi za gornji i donji dio tijela koje sačinjavaju jedan krug. Svako radno mjesto pokriva drugu mišićnu skupinu i ovisno o grupi i koncepciji treninga, krugovi se ponavljaju tri do četiri puta. Vježbe se izvode jedna za drugom, a odmor između krugova traje 2 do 5 minuta. Kreće se sa zagrijavanjem i završava s istezanjem. Brze izmjene i brzo izvođenje vježbi u kružnom treningu na tijelo djeluju iznenađujuće jer se izvođenjem razlikuju od uobičajenih vježbi dizanja utega u teretani ili na satovima aerobika. Kružni trening je zasigurno jedan od najboljih načina da se za relativno kratko vrijeme postignu osjetni rezultati. Ovaj oblik treninga praktično je primjenjiv i prilagodljiv svim našim zahtjevima, a njime utječemo na razvoj snage, izdržljivosti, agilnosti, brzine, eksplozivnosti, razvoj specifičnih vještina i na gubitak kilograma. 

6. Puls 

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 6)

Visoko intenzivni funkcionalni trening koji ima višestruk utjecaj na motoričke i funkcionalne sposobnosti. Trening je konstantno varirajući i snažno utječe na opću transformaciju organizma, kako funkcionalno tako i morfološki. Podiže aerobne sposobnosti, snagu te ima značajan utjecaj na smanjenje potkožnog masnog tkiva. Kroz intervalni način rada i kombinacijom vježbi s i bez opterećenja, doseže se visoki intenzitet i raznolikost treninga.

7. Intervalni trening

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 7)

Ako imate problema s motivacijom, želite ubrzati proces trošenja kalorija i pojačati intenzitet vježbanja, onda je intervalni trening visokog intenziteta pravi odabir za vas! On unosi intenzivnu aktivnost te je to oblik fizičke aktivnosti tijekom koje se izmjenjuju dijelovi treninga visokog intenziteta s dijelovima niskog ili srednjeg intenziteta i odmora u određenom periodu. Brže se gubi višak kilogram i što se intenzivnije vježba sagorijeva se više kalorija, pa će vam i kraći treninzi pomoći u gubitku suvišnih kilograma. Mijenjanjem intenziteta vježbi, mijenjate ustaljeni ritam vježbanja. Ne samo da ćete formu postizati brže, nego ćete spriječiti i rutinske treninge koji se često događaju kod tradicionalnih oblika vježbanja. Ovaj oblik treninga ne zahtijeva nikakve dodatne vještine, potrebni su samo trud i motivacija.

8. Lift and Pump

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 8)

Prepustite se snazi svoga tijela i dosegnite granice za koje ste mislili da su nedostižne. Ovo je jedinstveni trening za razvoj snažne izdržljivosti koji se izvodi sa šipkom i utezima u trajanju od 55 minuta. Intenzitet treninga lako je dozirati jer svaki vježbač zasebno, uz preporuku voditelja programa, određuje kilažu s kojom je spreman trenirati. Tijekom sata izvode se vježbe uz promjenu tempa u dužem trajanju ili većem broju ponavljanja te se prolaze sve veće mišićne skupine poput prsa, nogu, leđa, ruku, trbuha i ramena. Glavna prednost ovog oblika treninga jest razvoj snažne izdržljivosti, odnosno učvršćivanje i definicija mišića. 

9. Yoga

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 9)

Postoje dvije vrste treninga yoge, a to su ashtanga i vinyasa flow. Osnova ashtange je povezivanje daha i pokreta u niz asana koje se uvije izvode istim slijedom. Power yoga, vinyasa flow i drugi dinamični stilovi temelje se na prve tri serije ashtange. Vinyasa flow jest dinamičan stil koji se razvio iz ashtange. Temelji se na povezivanju daha i pokreta u fluidan, kreativan niz položaja (asana) koji podsjeća na ples. Stvara se neprekidan niz asana koji dovodi do bolje koncentracije i zaustavljanja misli, stoga se naziva meditacija u pokretu. Tijelo postaje fleksibilnije i snažnije, a um smireniji.

10.  Gym Cycling

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 10)

Grupni oblik treninga koji se odvija na statičkim biciklima u dvorani. S obzirom na to da se intenzitet može prilagoditi mogućnostima pojedinca, ovaj grupni trening namijenjen je i rekreativcima kao i vrhunskim sportašima te svoj ostaloj populaciji bez obzira na dob i spol. Vrlo zabavan i dinamičan trening s kojim se vrlo lako dolazi do rezultata, bez obzira jesu li vaše želje mršavljenje, definicija, održavanje kondicije ili jačanje muskulature.

11. Pole Dance

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 11)

Jedan od danas najpopularnijih oblika treninga na koji se odlučuje sve više i više žena različitih dobnih skupina. Ovim treningom, odnosno plesom oko šipke, naučit ćete se kretati senzualno i osjećat ćete se drugačije. Otkrijte mišiće i pokrete za koje niste znali da su uopće mogući te najvažnije, zabavite se najljepšim mogućim vježbanjem na svijetu - plesom. Ono što se dobiva pole danceom jest snažno i gipko tijelo te uz određenu količinu upalu mišića i masnica ćete sigurno doći do rezultata, a i samo vježbanje će utjecati na vaš odnos prema vlastitom tijelu.

12.  Fat Burning

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 12)

Aerobni trening namijenjen i početnicima i naprednim vježbačima koji se sastoji od kombinacija dinamičnih vježbi i koreografija koje je lako pratiti. Osmišljen je tako da se u njega mogu uključiti svi, bez obzira na dob, spol i kondicijsko stanje, a obuhvaća i kombinira  gotovo sve aerobne programe na step klupici ili bez step klupice uz korištenje bučica i drugih rekvizita. Program poboljšava opću tjelesnu kondiciju, idealan je za redukciju viška kilograma i učvršćivanje tijela. Poboljšava rad krvožilnog i dišnog sustava te utječe na razvoj snage i izdržljivosti. Vježbe s rekvizitima ili bez rekvizita na step klupici nešto su dinamičniji oblik vježbanja, omogućuju nam jači intenzitet vježbanja, čime je i sam učinak na oblikovanje tijela jači. Pozitivno utječe na vaše tijelo jer objedinjuje različite motoričke sposobnosti, uključuje u rad veliki broj mišića, koji se tijekom treninga iskorištavaju do maksimuma.

13. Zumba

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 13)

Zumba program spaja latino ritmove i jednostavne pokrete te stvara jedinstveni fitness program koji će vas jednostavno oduševiti. Zumba fanatici postižu rezultate koji će dugo trajati te iskuse potpunu eksploziju jednoga sata plesanja i gubljenja kalorija. Sastoji se od intervala brzih i sporih ritmova i vježbanja s opterećenjem, kombiniranih kako bi se učvrstilo i oblikovalo vaš tijelo te istovremeno reduciralo i otopilo masno tkivo. 

14. Tae - Bo

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 14)

Umjeren do intenzivan trening (ovisno o funkcionalno-motoričkom stanju vježbača) kojem su sadržajna baza elementi iz borilačkih sportova, poput raznih udaraca rukama i nogama. Prepleteni i raznim poskocima, skokovima te hi/low elementima aerobike, a složeni u jednostavne koreografske cjeline koje se višekratno ponavljaju, tvore izvrstan kardio trening. U kombinaciji s raznim vježbama snage za cijelo tijelo, a naročit core, postiže se odlično toniranje cjelokupne muskulature. Udarce usmjeravamo ka zamišljenom protivniku , ali nema međusobnog kontakta. Naizmjenični intervali kardio treninga i snage drže polaznike motiviranima. Cijeli sad se provodi metodički pa ga lako mogu pratiti i oni koji tek kreću s vježbanjem.

15. Bootis/Core

Ultimativni vodič kroz grupne treninge u teretanama (фото 15)

Kombinirani aerobno-anaerobni treninzi, koji uz korištenje raznih rekvizita ciljano utječu na učvršćivanje i oblikovanje određenih mišićnih skupina. Bootis je učinkovit aerobno-anaerobni trening za oblikovanje stražnjice, bedara i nogu uz veći broj ponavljanja i kombinacija vježbi niskog i visokog intenziteta u trajanju od 30 minuta. Idealan je u kombinaciji s core treningom koji je anaerobni trening usmjeren na jačanje trbušne i leđne muskulature u trajanju od 30 minuta, koji se idealno nadovezuje na trening aerobnog tipa.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više