Traži

Zašto u svoju rutinu vježbanja trebate dodati preskakanje užeta?

Brojni pozitivni učinci

Zašto u svoju rutinu vježbanja trebate dodati preskakanje užeta?
Sigurno ste mnogo puta vidjeli kako najpoznatiji svjetski modeli na svojim treninzima marljivo preskaču uže, no jeste li se ikada zapitali zašto to rade i što točno time postižu?

Kao djeca smo vjerojatno svi često posezali za omiljenom igrom na ulici ili u parku - preskakanjem užeta. Činili smo to sami ili u društvu prijatelja, a tada nam nije bilo niti na kraj pameti da takva rekreacija pogoduje našem zdravlju i tjelesnoj formi. No, danas se radi o još jednoj vježbi za kojom posežu rekreativci i profesionalni sportaši diljem svijeta, a kod preskakanja užeta je odlično koliko nas u trenu može vratiti u djetinjstvo. No, to naravno nije glavni razlog njene popularnosti. Neki od razloga su, osim očitog oblikovanja tijela i mišića, blagotvoran učinak na strukturu naših kostiju, kao i sposobnosti koordinacije i ravnoteže. Ovu tezu potvrđuje i Tim Church, profesor s Louisiana State Universityja: "Ako ste nedavno preskakali uže, onda znate koliko vam može podići puls. Ova vježba uključuje rad cijelog tijela, a precizno usklađivanje rada ruku i nogu povezuje donji i gornji dio tijela s mozgom. Prakticirate li ovo svakodnevno, doista možete očekivati da ćete biti koordiniraniji."

Zašto u svoju rutinu vježbanja trebate dodati preskakanje užeta? (фото 1)

Što se tiče blagotvornog učinka koje preskakanje užeta ima na kosti, prvenstveno se misli na studiju koju je proveo Journal of Applied Physiology. Ona je pokazala kako su ispitanici koji su vježbali skakanje tri puta tjedna imaju mnogo veći gustoću kostiju u odnosu na one koji to nisu činili. Uz to, očito je da je ovo ultimativna cardio vježba uz koju ćete se znojiti i teže dolaziti do daha. Međutim, za razliku od mnogih drugih sličnih vježba, ovdje će vam podjednako raditi noge, ruke, ramena i leđa. Što je najbolje, intenzitet si prilagođavate sami, ovisno o tome kolika vam je fizička sprema. Ako do sad ovo nije bio dio vašeg treninga, nastojte to promijeniti, i to tako da vježbu izvodite oko 5 minuta. Koristi su neupitne, a tko zna, možda ćete ju zavoljeti baš kao što je to bio slučaj u mlađim danima!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Buro247.com.au, Pexels

Napišite komentar

Učitaj još