Traži

Što kažete na aplikaciju koja će promijeniti vaš stav prema modnoj industriji?

Aplikacija Good On You pomaže u stvaranju etičnije modne industrije

Što kažete na aplikaciju koja će promijeniti vaš stav prema modnoj industriji?

Tekst: J.O.

Otkada se 2013. godine urušila zgrada Rana Plaza, u kojoj je tada tragično preminulo 1134 (potplaćenih) radnika, modna industrija podignula se na noge i odlučila se ozbiljnije zauzimati za stvaranje njezine etičnije inačice. Od tada je postalo transparentno koliko je moda zapravo destruktivna za naš planet, što potvrđuje činjenica da je nakon one uljne, ova industrija najveći zagađivač okoliša. Iza toga leži sve veća potražnja kupaca, a sve kraći i kraći vijek odjevnih predmeta. Godišnje se proizvede više od 150 milijardi odjevnih komada, poliester je najtraženiji i najpovoljniji materijal među fast fashion velikanima, a statistika pokazuje kako je većina tih komada nošena pet puta i zadržana oko samo 35 dana. Da ne spominjemo činjenicu da sve niže cijene odjeće znače sve niže i niže plaće za tvorničke radnike. Tako su ovi zabrinjavajući podaci potaknuli novi pokret održive mode, a aplikacija Good On You sadrži sve podatke o takvim brendovima.

Pokrenuta u 2015. u Australiji, ova aplikacija pokušava olakšati etično kupovanje njezinim korisnicima, koji ju mogu pretražiti po imenu brenda ili određenom odjevnom komadu. Sandra Capponi i Gordon Renouf, mozgovi iza ove aplikacije, shvatili su kako ljudi polako postaju svjesniji otkuda njihova odjeća dolazi te su po tom naputku žele kupovati drugačije. Međutim, takve brendove nije uvijek bilo lako za pronaći pa informacije na njihovoj aplikaciji uključuju industrijske standarde, certifikate i podatke o svojim komadima koje je tvrtka podijelila. Također, Capponi je za Dazed izjavila kako kupci imaju pravo, i žele znati otkuda dolazi njihova odjeća jer niti cijenjena luksuzna strana industrije nije uvijek oličenje kvalitete i održivosti. Ipak, od vremena otkada je aplikacija pokrenuta mnoge su se svjetske modne kuće pridružile pokretu.

Tako je osim Stelle McCartney, koja se već godinama zalaže za etičniju modnu industriju i Gucci nedavno odlučio prestati koristiti pravo krzno te se Balenciaga zavjetovala da nijedna njihova kolekcija neće štetiti prirodi. Nadalje, sve poznatiji postaju i cjenovno pristupačniji etični brendovi poput Everlanea i Reformationa, a i Zara i H&M zadnjih nekoliko sezona u prodaju stavljaju sustainable kolekcije. To je samo početak poboljšane i svjesnije modne industrije, a ova aplikacija zasigurno će pomoći onima koji žele biti dio njene nove ere. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Instagram

Napišite komentar

Učitaj još