Traži

Gasi se jedan od najprodavanijih modnih magazina na svijetu

InStyle odlazi iz tiska

Gasi se jedan od najprodavanijih modnih magazina na svijetu
Obožavatelje modnog magazina InStyle jutros je dočekala iznenađujuća vijest o prestanku izlaska tiskanog izdanja

Nakon punih 15 godina gasi se jedan od najpoznatijih i najprodavanijih modnih magazina na svijetu. Britanska inačica InStylea, Biblije svih stilista i trendseterica svoje će posljednje print izdanje ugledati 3. studenog ove godine. Plan je da se kompletan sadržaj okrene ka novoj generaciji "millennialsa" koji dane provode na svojim pametnim telefonima, a ne na kioscima kupujući i listajući tiskana izdanja. Ako u obzir uzmemo podatak da je InStyle jedan od najprodavanijih modnih magazina na svijetu, koji na godišnjim izvještajima prodaje iza sebe ostavlja Vogue, Elle i sva ostala glossy izdanja, ovaj potez s pravom opet u prvi plan gura pitanje o opstanku tiska. Naime, prema službenim podacima koji su objavljeni na stranici Peawresearch.org prodaja tiskovina je u prošloj godini pala za dodatnih 3%, a naznake boljih vremena ne postoje.

Nije tajna da se tisak suočava s najvećom krizom otkako je novinarstva. I giganti poput Conde Nasta posrću u prodaji brendiranih magazina posebice Conde Nast Travellera i Voguea, koji većinu godine bilježi mizerne prodajne rezultate (ako u obzir uzmemo veličinu tržišta na kojem se distribuiraju) izuzevši rujansko izdanje koje ruši rekorde po broju prodanih oglasa. Kako magazin vrhunske produkcije i s redakcijom koja broji preko 50 ljudi, ne može živjeti od jednog dobrog izdanja, tako se i Conde Nast u posljednje četiri godine susreo s reorganizacijom posla te su mnogi urednici tiskanih izdanja dobili otkaze, a novac se ulagao u stručnjake digitalnih medija i nove online projekte poput Vogue Runway koji je zamijenio Style.com

Ono čemu svjedočimo danas jest smjena generacija "Millennialsi" nemaju odanost brendu, odani su sadržaju, iskustvu i svemu onome što im privuče i zadrži pažnju te ih natjera na sudjelovanje. Radi li se o Vogueu, Bazaaru ili nekom drugom mediju - nije važno. Mnogi se možda neće složiti sa mnom, ali mišljenja sam da Vogue danas ne znači niti izbliza kao prije deset godina. Dakako, čast je da mladi dizajner dobije priliku izaći u magazinu s dugom tradicijom, ali mu danas, uz sve online alate i društvene mreže na kojima može dospjeti do korisnika, to nije od presudne važnosti kao što je bilo prije deset godina, kada je jedina šansa za veći auditorij bila objava u magazinu.

in style

InStyle UK stoga mora povući radikalan potez koji su najavili. Publika koju žele privući i izdržati nema vremena listati stranice i tražiti tu famoznu Gianvito Rossi cipelu. Oni je žele u dva poteza povući preko ekrana i kupiti, bez previše muke, u hodu, na putu do posla. I "surfat" će po stranici koja će im to omogućiti, zvala se ona InStyle ili Büro 24/7.  U odluci o ukidanju print izdanja poveli su se primjerom američkog InStylea koji su u prošloj godini ostvarili rast posjećenosti od nevjerojatnih 96% te su 2015. godine zabilježili 10.5 milijuna jedinstvenih posjetitelja. Urednički tim vodit će Charlotte Moore koja je za BOF izjavila da se svijet mode dramatično mijenja, te da će ovim potezom nastojati odgovoriti na sve izazove tržišta.

A izazova itekako ima. Internet je postao prava borilačka arena u kojoj nema odmora. Bitka za svakog jedinstvenog korisnika je iscrpljujuća i nemilosrdna. Zahtijeva izuzetnu kreativnost, snalažljivost, energiju i potpunu predanost. Što je najvažnije, trendove više ne diktiraju tri velike svjetske izdavačke kuće. Vrijeme izdavačkih mogula je prošlo. Kao primjer možemo uzeti Büro 24/7 i Miroslavu Dumu koja je prije samo četiri godine krenula s ovim projektom iz malog stana u Moskvi, a da bi samo u te četiri godine postala ozbiljna konkurencija Conde Nastu i Hearstu koji trenutno očekuju njenu službenu objavu datuma lansiranja američke verzije portala. I vjerujte mi, nije im niti malo ugodno.

Save

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još