Traži

Gubi li Vogue utjecaj kod "millennialsa"?

Kultni modni magazin nije što je nekad bio

Gubi li Vogue utjecaj kod "millennialsa"?
Desetljećima je Vogue smatran jedinim relevantnim medijskim brendom u sferi mode, no koliko taj status znači novim generacijama?

Anna Wintour je pametna žena. Pametnija od 90% ljudi koji rade u ovom modnom svijetu. Da tome nije slučaj, ova ledena Britanka ne bi odoljela svim olujama koje su poharale svijet izdavaštva, mode, ali i biznisa. Nemalo puta smo napisali da je Wintour institucija i to joj se ne može poreći. Prva je zajahala trend celebrityja i prva je pružila ruku Kardashianima (što su joj mnogi zamjerili), ali inteligenciji tog poteza u vremenima kada naklada tiska pada munjevitom brzinom, morate aplaudirati, ma što god mislili o "toj" obitelji.

Conde Nast je poput svih izdavačkih kuća pretrpio gubitke. Razloga ima više, ali jedan od ključnih je lažna sigurnost radi koje su se uljuljkali i dozvolili raznim modnim web portalima, da im se razvijaju ispod nosa i otimaju im buduće generacije čitatelja na kojima sve ostaje. Kasnije su brže bolje pokušali sanirati štetu prenamjenom Style.com-a, osnivanjem Vogue Runway i manijakalnim zapošljavanjima digitalnih stručnjaka kako bi uhvatili korak s ostatkom svijeta. Već smo pisali o tome kako generacija millennialsa, od koje strepi cijela industrija luksuza, ne stoji u redu na kioscima i čeka novi broj Voguea. Oni informacije dobivaju na putu do posla, faksa, u taxiju, u podzemnoj, sve preko svojih pametnih telefona.

Gubi li Vogue utjecaj kod "millennialsa"? (фото 1)

Prema istraživanju koje je sprovedeno 2014. godine čak 87% millennialsa je kazalo da ne ispuštaju svoj pametni telefon iz vida. 80% njih je povjerilo da je telefon prva stvar koju provjere nakon buđenja, a 78% dnevno provodi više od 2 sata na telefonu surfajući. Dakle, ako informaciju nemate vi, millennialsi će naći stranicu koja je ima, ma koliko vaš medij bio poznat, razvikan ili ugledan. Taj nedostatak vjernosti ono je što najviše muči izdavače i urednike staroga kova. Prošla su vremena sjedenja na lovorikama i sigurnosti da će svaka djevojka koja voli modu isključivo posjećivati Vogue. Ako ne sudjelujete u sumanutoj utrci za originalnim sadržajem, brzom informacijom i kvalitetnom vizualnom opremom, bolje je da stavite ključ u bravu.

Generalni problem kod Voguea jest taj što su ostali na istoj raziniUtopili su se u moru prosječnosti, bez čvrstih stavova, sa sve lošijom kvalitetom editorijala, gotovo da su zagazili u tabloidne vode s odabirom zvijezda na naslovnici. Vanjskom promatraču se čini kao da su se pogubili u želji da se dodvore novoj generaciji (Kardashiani na naslovnici) i zadrže onu vjernu stariju publiku. Ta starija publika danas kupuje kolekcionarske magazine poput genijalnog LOVE, na čijem čelu sjedi Katie Grand (koji je također pod okriljem Conde Nasta), kupuju magazine koje će čuvati na svom stoliću i svako malo im se vraćati radi vrhunskog vizualnog dojma i originalnog sadržaja koji donose. Ne znam koliko ljudi starosti preko 35 godina čuva izdanje Voguea s velikim intervjuom Taylor Swift ili izdanje s Beyoncé koja pak nije progovorila niti riječ, točnije nije dala intervju. Mlađi se na ta izdanja pak neće ni osvrnuti.

Ako ih zanima što Taylor Swift jede za doručak posjetit će jednu od milijun stranica koje pišu o plavokosoj pop divi I pronaći svaku (ne)bitnu informacijuNadalje, web stranica Vogue.com dugo se vremena ponašala kao ekstenzija tiska što je u današnje vrijeme ravno poslovnom suicidu. Po pitanju relevantnosti na internetu ih je uništio Business Of Fashion na čijem čelu sjedi Imran Amed. Svatko tko želi pročitati ozbiljnu informaciju o modnom biznisu i saznati što se događa u industriji prati BOF. Isto će tako svaka kuća prvo dati informaciju Amedu znajući od kolike je važnosti da se njihova priča prenese na njegovoj platformi. Što se light tema tiče tu je cijeli niz stranica poput Who What Wear, The Coveteur, Refinery 29... koje uzimaju svoj dio čitatelja za trendove, vijesti i celebrity kulturu. Cool ekipa pak prati Dazed, i-D i Vice, te je i to polje već dobro pokriveno.

Gubi li Vogue utjecaj kod "millennialsa"? (фото 2)

Nadalje, pristup "nedodirljivosti" i elitizam više ne pale. Na nedavno održanom panelu u New Yorku ugledne blogerice poput Leandre Medine žestoko su uzvratile na kritike Vogueovih novinarki koje su ih nazvale "jadnicama koje nose odjeću za novac i time uništavaju ideju osobnog stila". Blogerice su "poklopile" Vogue kazavši da njihov poslovni model nije ništa drugačiji od časopisa koji na svojim stranicama promoviraju odjeću oglašivača. Da se kojim slučajem ova rasprava dogodila prije deset godina "padale bi glave". Nitko se ne bi usudio proturječiti modnoj armiji Anne Wintour koja je uživala protekciju kakve bi se posramili i neki političari. Danas su stvari drugačije. Kritika je zahvaljujući internetu i društvenim mrežama nemilosrdna i trenutna. Nema više sakrivanja iza staklenih stijenki njujorških nebodera i građenja mitova o tome što se iza njih događa. Svi stoje na direktnom udaru korisnika koji se ne libe izraziti svoje mišljenje u stvarnom vremenu ma kako neugodno ono bilo.

Vogueu ostaje da na webu promijene filozofiju i pristup ako se žele nametnuti novim klincima (generaciju Z još nismo ni spomenuli), pokažu zube i počnu iskazivati mišljenja koja nisu upakirana u ružičasti celofan sa svilenom mašnom. Život na staroj slavi mogao bi ih koštati glave. Za reputaciju je nažalost već kasno.

Save

Save

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

  • Fotografija: Vogue/Getty

Napišite komentar

Učitaj još