Traži

Možemo li razgovarati o tome koliko je genijalan Vogue Portugal?

Iznenađenje godine

Možemo li razgovarati o tome koliko je genijalan Vogue Portugal?

Tekst: Ana Pavić

Posljednja naslovnica američkog Voguea s Amal Clooney u najmanju ruku izgleda kao Town & Country, što nije iznenađujuće za estetiku magazina koji već (pre)dugo vremena ovisi o zvijezdama i obiteljima Hadid/Kardashian/Jenner...

Svjetski mediji već tjedan dana raspravljaju o traču koji je proizašao iz NY Posta i njihove omražene rubrike Page Six koja se bavi tračevima. U tekstu koji je naslovljen kao ekskluziva stoji da će Anna Wintour napustiti Vogue i to nakon vjenčanja svoje kćeri Bee koje će se upriličiti ovo ljeto. Novinari su brže bolje pohitali s tezama o katastrofalnim posljedicama koje će modna industrija trpjeti kada Wintour ode jer je žena vlastoručno stvorila mašinu koja je sastavljena od buyera, dizajnera i marketingaša, koja već godinama funkcionira. Anna Wintour je žena koja je napravila najviše za modu u smislu biznisa nego iti jedna urednica na svijetu.

Što se tiče kreativne strane, Wintour je bila revolucionarna koliko je mogla biti 80-ih godina, međutim u posljednjih desetak ako ne i dvadeset godina svoj je fokus usmjerila na komercijalni dio priče i pritom je gotovo uvijek negirala onaj kreativni. Wintour je u tih dvadeset godina napravila tranziciju od glavne urednice do poslovne žene, što se itekako vidi na američkom Vogueu koji je postao dosadan pamflet američkih zvijezda i političkih favorita glavne urednice. Vogue je globalno izgubio na značaju kod novih generacija o čemu smo puno pisali, i to najviše zahvaljujući lošoj online strategiji koja je došla prekasno. Dozvolili su da im se ispod nosa razviju neovisni mediji koje mlađarija prati i koji ne ovise o nikakvoj izdavačkoj kući, zadanim normama i samim time ih javnost doživljava iskrenijima i relevantnijima.

Amal Clooney

Korporacijski online model magazina je brod koji tone jer ako pogledate realno neke od najpoznatijih modnih tiskovina, na internetu s ponašaju kao kakva trač stranica s vijestima preuzetim s Instagram profila Kardashiana. Kolike su šanse da ćete u tiskanom izdanju jednog Harper's Bazaara pročitati pedeset vijesti o noktima Kylie Jenner? Ili o beskonačnim frizurama, rođendanima, prekidima, pomirenjima te iste obitelji Kardashian? Pravog kvalitetnog sadržaja nema na online platformama i teško da ćete naići na jedan ozbiljan tekst koji će vas zaintrigirati. Međutim, to je drugi problem s kojim ćemo se uskoro pozabaviti.

vogue

No, vratimo se na tisak koji je u najvećim problemima otkako poznajemo ovaj format. Kompletan Conde Nast se stalno rekonstruira, kako to vole nazivati. Točnije, dijele otkaze šakom i kapom, prebacuju ljude iz jednog tima u drugi i dovode nove digitalne stručnjake u svoje redove. Trenutno jedina svijetla točka Conde Nasta u terminima Vogue franšize jest britanski Vogue, koji zahvaljujući Edwardu Enninfulu izgleda svježe i relevantno. Njegova prva naslovnica s Adwoom Aboah je izazvala takve salve oduševljenja da su ga mnogi nazvali spasiocem modnih tiskovina. Enninfula se inače spominje u gore spomenutom tekstu NY Posta kao potencijalnog nasljednika Anne Wintour, ali o tom potom. Trenutna situacija na tržištu je takva da istinski zaljubljenici u modnu fotografiju kupuju talijanski Vogue, milenijalci koji kupuju tisak, idu k britanskom Vogueu, francuski je još uvijek popularan na domaćem tržištu, ali su izgubili onaj kultni glam, sex, provokativni status koji su imali s Roitfeld na čelu, a gospođe kupuju američki Vogue.

Tu dolazimo do apsolutnog otkrića godine, a to je Vogue Portugal čije su naslovnice bolje od većine naslovnica Vogue franšiza u većim zemljama Portugalski Vogue nije bio posebno zanimljiv niti se isticao u mnoštvu drugih dok ga nije preuzela druga izdavačka kuća. Iako je dugogodišnja glavna urednica Paula Mateus radila dobar posao, dogodila s ista situacija kao s Alexandrom Shulman i britanskim Vogueom. Sve je izgledalo već viđeno i korporativno do bola. Tu na scenu nastupa izdavačka kuća Lighthouse i nova urednica Sofia Lucas koja je sa svojim timom napravila totalni makeover časopisa koji se ističe čistoćom naslovnica, gotovo sirovom estetikom koja je daleko od prijašnjih komercijalnih izdanja. Svaki broj nosi neku poruku od društvenog značaja i posvećen je određenoj temi koja je temeljito obrađena unutar magazina.

Inače, Sofia Lucas je godinama bila glavna urednica GQ Magazina, a želja joj je bila uređivati neki magazine za žene. Taj pristup itekako se osjeti na stranicama portugalskog Voguea, koji u nekim segmentima čak kao da koketira s kultnim magazinom Gentlewoman. Tim je također, vrhunski složen i sastoji se od mladih ljudi na čelu s fotografom Branislavom Simoncikom, koji je snimao sve naslovnice pod kreativnom paskom nove urednice. Iako ne razumijemo jezik, ne možemo se ne diviti magazinu u koji je vidno uloženo puno truda i svijesti o vremenu u kojem živimo i naposljetku, koji izgleda kao nešto što želite kupiti i sigurno nećete baciti u smeće nakon jednog listanja. Obrigada Vogue Portugal.

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

vogue

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Učitaj još