Traži

Teen Vogue je ugašen. Kakva je budućnost Voguea?

Nema više tiskanog izdanja

Teen Vogue je ugašen. Kakva je budućnost Voguea?
Condé Nast je odlučio ugasiti tiskano izdanje Teen Vogue magazina

"Restrukturiranje" je jedna od onih riječi od kojih se djelatnicima Condé Nasta sledi krv u žilama. Naime, čuli su je bezbroj puta u posljednje dvije godine i svaki put bi značila isto: otkaze. Nije tajna da je nekoć velebna izdavačka kuća u problemima. Pisali smo o njihovoj katastrofalnoj online strategiji koju su uprskali do te mjere da su ugasili dobar projekt style.com, kako bi ga prenamijenili u e-commerce platformu koju su potom ugasili jer, naravno, nitko se nije znao baviti e-commerceom, a Natalie Massenet nije bila zainteresirana za ulazak u projekt koji je bio postavljen na labavim nogama. Massenet se priklonila ozbiljnijem igraču, vizionaru i poslovnom čovjeku Joseu Nevesu, koji ju je angažirao na Farfetchu. U toj gunguli koja je nastala srezali su dobar dio redakcija u kući i otpustili velik broj ljudi. Angažirali su neke nove digitalne stručnjake koji bi im trebali pomoći da protutnjaju kroz internetsku džunglu i pozicioniraju se kao relevantan izvor informacija. Doći kasno na zabavu gdje su stolovi već popunjeni znači da ste ostali bez mjesta. To se pojednostavljeno rečeno dogodilo Condé Nastu kada je riječ o internetu.

Teen Vogue je posebna priča Mlađi brat najprestižnijeg Condé Nast izdanja, poprilično zanimljiv magazin za nekadašnje tinejdžerice koje su ga kupovale radi svojih glazbenih i filmskih idola te savjeta o odijevanju. Rekli bismo pravi časopis za mlade gospođice koje žele nešto više od pukog teen magazina. Problem na koji je Teen Vogue naišao jest taj što je njegova ciljana skupina prestala čitati tiskane magazine. Koliko 14-godišnjakinja ili 16-godišnjakinja znate da kupuju časopise? Vjerojatno niti jednu. Današnje generacije surfaju internetom i tamo dobivaju sve ključne informacije. Ne listaju već scrollaju. Pad tiraže je uvjetovao da se prošle godine donese odluka o novom formatu i da se izlazak magazina ograniči na četiri puta godišnje. Ni taj potez se nije pokazao kao dobitna kombinacija jer su brojke bile poražavajuće, iako se nova glavna urednica Elaine Welteroth itekako potrudila da ga učini relevantnim za današnje generacije. Jedini logičan potez je bio ukidanje tiskanog izdanja i rad na digitalnoj platformi. Condé Nast je to i učinio te su u medije jučer procurile informacije i da je "restrukturiranje" zahvatilo i ostala izdanja poput GQ magazina, Allurea, Glamoura, Conde Nast Travelera, Architectural Digesta, Bon Appetita i W magazina koji će od sljedeće godine biti "kraći" za jedno izdanje godišnje. Jedini problem u cijeloj ovoj priči jest taj što Condé Nast i dalje ima najveći prihod od tiskanih izdanja, kažu iz BOF-a. Što znači da im je stup stabilnosti ozbiljno zaljuljan.

Zanimljivo je da su svi magazini doživjeli udarac osim Voguea, koji nije najprodavanije izdanje kuće, štoviše ovisi o rujanskom izdanju koje je najraskošnije i ima najveći broj oglasa. Naime, Vogue se i dalje percipira kao "sveta krava" i glamurozna PR priča za javnost koja će zadnja pasti u ovom maršu na tisak. Vogue je već desetljećima simbol modnog izdavaštva, još uvijek respektabilan brend koji otvara sva vrata u modnoj industriji, ali polako gubi utrku s vremenom jer nova publika logično nema naviku kupovanja tiskanih magazina. Condé Nast  će stezati obruč do kraja, samo se čini da je kraj bliže nego su mislili. Pitanje je tko će ih kupiti i što će onda ostati od magazina koje znamo i čitamo cijeli život?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još