Traži

Priča iza brutalne svađe holivudskih diva

Legendarna priča pretvorena u seriju

Priča iza brutalne svađe holivudskih diva
Prije desetak dana krenulo je emitiranje serije "Feud" koja prati dobro poznato rivalstvo glumačkih diva Joan Crawford i Bette Davis

Holivudskim brdima i danas odzvanjaju tračevi o vjerojatno najvećem rivalstvu filmskog svijeta koje je u nekim segmentima poprimalo elemente komedije.  Žestoki sukobi Bette Davis i Joan Crawford dobili su svoju ekranizaciju u obliku TV serije "Feud" koja je prije desetak dana premijerno prikazana na FX-u. U ulozi diva našle su se briljantne Susan Sarandon kao Bette Davis i Jessica Lange kao Joan Crawford. Serija prati glavne junakinje u periodu 60-ih godina prošlog stoljeća kada je njihova slava izblijedila i kada su ih čelnici filmskih studija izbjegavali u širokom luku jer više nisu bile mlade i poželjne. U to vrijeme Hollywoodom je drmala Marilyn Monroe za koju je Crawford onomad kazala da je utjelovljenje vulgarnosti. Ponukane nedostatkom posla i narušenim egom odlučile su uzeti stvar u svoje rukeNaime, Crawford je nakon niza neuspješnih pokušaja da dobije ulogu vrijednu svog talenta i ugleda, odlučila snimiti film "What Ever Happened to Baby Jane" prema knjizi Henryja Fallera. Knjiga prati život dviju sestara koje žive u izolaciji u staroj vili u Hollywoodu. Mlađa sestra Jane bila je dječja glumačka zvijezda dok je njezina sestra Blanche uvijek bila u sjeni. Godinama nakon, situacija se okrenula u korist starije sestre, koja je postala poznata glumica dok za Jane nitko nije mario. Kada Blanche doživi prometnu nesreću i ostane nepokretna, mentalno oboljela Jane je zatvori u kuću i počne maltretirati. Film je postao globalni hit i zaradio je 9 milijuna dolara u kinima, što je u to vrijeme bio ekvivalent zarade današnjih blockbustera.

Feud

Najveće priznanje je došlo od strane Akademije u obliku 5 nominacija za nagradu Oscar od kojih je najvažnija ona za glavnu glumicu u kojoj se našlo ime Bette Davis. Promociji samog filma znatno su doprinijeli tračevi sa snimanja koji su svakodnevno curili u lokalne tabloide. Naime, Davis i Crawford su se prezirale s takvom strašću i posvećenošću da su se njihove međusobne podvale objavljene u medijima gutale za doručak uz kroasane i kavu diljem Amerike. Svaka kućanica je uživala u podrobnom opisu njihovih svađa i izjava. Jedna od legendarnih je ona Bette Davis koja je kazala: "Joan Crawford je spavala sa svim muškim glumcima u Hollywoodu osim sa psom koji je glumio Lassieja". Crawford joj nije ostala dužna te je vratila ispod pojasa s izjavom: "Jadna Bette, izgleda kao da nikada nije proživjela sretan dan ili sretnu noć u životu".

Njihovo rivalstvo je počelo stereotipnom borbom za naklonost jednog muškarca Radilo se o francuskom glumcu Franchotu Toneu s kojim je Davis glumila 1935. godine u drami "Dangerous". Davis se po vlastitim riječima smrtno zaljubila u šarmantnog Francuza, međutim on je u to vrijeme bio opsjednut s Joan Crawford. Svaki dan je odlazio s proba kako bi mogao provesti sat vremena s Joan što je izluđivalo Davis. Tone i Crawford su se naposljetku vjenčali te iako je brak potrajao samo nekoliko godina, Tone je uvijek ostao važna osoba u glumičinu životu i bili su u kontaktu sve do njegovi smrti. Sukob se produbio nakon što je Joan Crawford prekinula ugovor sa studijem MGM (koji je ujedno bio najmoćniji u Hollywoodu) i došla pod okrilje Warner Brosa gdje je Davis u to vrijeme bila glavna ženska zvijezda. Tada je Davis povukla jedan od gorih poteza u karijeri i odbila glavnu ulogu u filmu "Mildred Pierce" koju je Crawford prihvatila i osvojila Oscara za najbolju žensku ulogu.

Davis je u više navrata isticala kako Joan Crawford svoju karijeru duguje seksu s holivudskim moćnicima i glumcima koje je zavodila na snimanjuMediji su uistinu s većim žarom pratili privatan život Joan Crawford od briljantnih glumačkih ostvarenja Bette Davis, što je glumicu iznimno frustriralo. Situacija je bila zanimljiva i PR-ovski korisna dok su obje radile i bile tražene od strane medija i studija, međutim kada je kasnih 50-ih zamro žanr znan kao "woman's film" čije su obje bile heroine, glumice su se našle pred vratima ropotarnice prošlosti. Situacija je posebno pogodila Crawford koja je uvijek bila oličenje prave filmske dive. Mediji pišu da je iz očaja u to vrijeme znala piti litru vodke dnevno kako bi zaboravila da više nije ona za kojom se redatelji otimaju. Davis se pak udala za glumca Harmona Oscara Nelsona, odselila se u predgrađe New Yorka i okrenula se kazalištu gdje nije naišla na očekivano ispunjenje, ali ni najbolje kritike.

Feud

Snimanje zajedničkog filma bila je nužnost, zadnja slamka spasa za posrnule karijere velikih umjetnica za koje uloga više nije bilo te su ih morale izmisliti same. U priču ulazi "What Ever Happened To Baby Jane" o čijem snimanju se može napisati neki stručan priručnik za žensku zlobu. Nisu se podnosile do te mjere da su jedna drugoj sabotirale scene u filmu koji ih je trebao vratiti na zvjezdanu mapu. Za vrijeme snimanja scene u kojoj je Davis vuče po podu, Crawford je napunila džepove kamenjem jer je znala da Davis ima problema s leđima. Davis je pak na set instalirala Coca-Coline aparate dobro znajući da je Crawford zaštitno lice Pepsija i da je u to vrijeme bila u braku s članom uprave tog brenda. Crawford je cijeloj filmskoj ekipi slala male poklone kako bi ih pridobila na svoju stranu. Na svaki poklon koji bi poslala, Davis je svima poslala novi sa ceduljom na kojoj je pisalo "Riješite se tog sranja". Kada su snimale scenu u kojoj lik Baby Jane (Davis) treba fizički nasrnuti na Blanche (Crawford), redatelj je morao angažirati dublericu jer je Crawford bila uvjerena da će je Davis doista ozlijediti. Obje su noćima zvale i maltretirale redatelja prijeteći se odlaskom sa snimanja ako ne sankcionira "onu drugu".

Feud

Ipak, najokrutnija scena ovog odnosa odigrala se na večer koja je trebala biti najveća u životu Bette Davis. Govorimo o dodjeli Oscara gdje je Davis bila nominirana za najbolju žensku ulogu za film "What Ever Happened To Baby Jane". Kako Crawford nije dobila nominaciju za najbolju žensku sporednu ulogu, prije same ceremonije je redom nazvala sve glumice koje su bile nominirane u kategoriji glavne ženske uloge kako bi provjerila koja od njih neće doći na dodjelu i pritom se velikodušno ponudila preuzeti kipić u njihovo ime. Davis se već pripremila da preuzme pozornicu i prihvati svog Oscara kada je pročitano pobjedničko ime koje nije bilo njeno. Naime Oscara je te godine osvojila Anne Bancroft u čije je ime nagradu preuzela Joan Crawford. To je ujedno bio ultimativni udarac koji je Crawford uputila Davis, a koji su mediji tretirali kao skandal stoljeća. Posramljena i ljuta Davis je izjavila kako je u tom trenutku ostala bez zraka te da je ovim činom Crawford pokazala svu snagu prijezira i ljubomore. Unatoč svemu u planu je bio još jedan zajednički projekt. Radilo se o filmu: "Hush...Hush Sweet Charlotte" iz kojeg se Crawford naposljetku povukla, navodno radi zdravstvenih razloga.

Serija "Feud" je u prve dvije epizode tek načela vrh ledenjaka načinjenog od čiste ženske zlobe i ljubomore. Ispod sve te mržnje je na jedan dijaboličan način sakrivena i doza uzajamnog poštovanja. Crawford je ta koja je odabrala Davis za ulogu Baby Jane, znajući da se radi o vrhunskoj glumici koja se ne boji pokazati svu snagu talenta u ulozi koja u to vrijeme nije smatrana poželjnom. Njihova netrpeljivost je možda legendarna, ali ne više od činjenice da su obje bile jedne od najboljih glumica svog vremena. Pogledajte seriju. Nećete požaliti!

 

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još
Advertisement