Traži

Kolika doista vrijede "followeri": slučaj odbijene blogerice o kojem bruje mediji

Charleville Lodge Hotel vs. Elle Darby

Kolika doista vrijede "followeri": slučaj odbijene blogerice o kojem bruje mediji

Tekst: E.G.

Posljednjih smo dana svjedočili jednom od bizarnijih internetskih okršaja: britanska je blogerica zatražila besplatan hotelski smještaj u zamjenu za promociju na društvenim mrežama, a odgovor menadžmenta hotela je odjeknuo do suludih razmjera. O čemu je točno riječ i koliko "followera" vam danas daje pravo na besplatne stvari?

Kad se sljedeći put uzrujate jer vas netko od starijih ljudi zamoli za pomoć pri slanju maila ili otvaranja fotografije na mobitelu, unatoč tome što ste im to pokazali već nebrojeno puta, sjetite se da se blogerska zajednica još prije samo pet ili deset godina sačinjavala od ljudi koji su gajili poseban interes prema temama kao što su sijamske mačke ili pjesme na latinskom, a tek su rijetki izvještavali o svojim svakodnevnim životima, dok danas postoji akademija za influencere. Drugim riječima, svijet oko nas se nezaustavljivo mijenja, a na nama je da se u njemu pokušamo što bolje snaći. Tehnologija je, bez ikakve sumnje, donijela mnoge konkretne blagodati, ali nas je isto tako izložila nekim potpuno nevjerojatnim situacijama, kao i posve novim zanimanjima. Jedan od najočitijih primjera toga je zanimanje influencera, odnosno osobe koja na društvenim mrežama ima značajan broj ljudi koji je prate i na čije mišljenje može utjecati.

Kolika doista vrijede "followeri": slučaj odbijene blogerice o kojem bruje mediji (фото 1)

To je dovelo do potpuno nove ere u području marketinga i oglašavanja. Za mnoge je brendove oglašavanje uglavnom bilo ograničeno na medije, dok se danas jednaka ili veća sredstva ulažu u promociju na društvenim mrežama. Točnije, profili utjecajnih ljudi su se počeli koristiti kao svojevrsni billboardi. U početku nam još ništa nije bilo previše jasno, pa smo slijepo vjerovali nekome kad je rekao da taj i taj puder mijenja život ili da serum određenog proizvođača u trenu briše bore i druge znakove starenja na koži. Međutim, taj naivni moment nije mogao dugo potrajati. Influenceri su također samo ljudi, koji su u jednom trenutku shvatili da svaka ponuda za oglašavanje znači dodatne besplatne stvari i dodatnu zaradu. Odjednom smo tako na profilima poznatih ljudi koje pratimo počeli primjećivati kako preporučuju mašine za pranje rublja, kreme za sunčanje, japanke, dodatke prehrani, mobitele, šalice i sve ostalo čega se možete sjetiti. Isto tako, broj influencera i onih koji se tako vole nazivati jest dramatično narastao. Naposljetku, postoji li za millennialse bolji posao od onog koji podrazumijeva provođenje vremena na društvenim mrežama, besplatna putovanja, odjeću i kozmetiku?

Ovdje dolazimo do prvog problema. U svijetu u kojem postoje tisuće i tisuće influencera, u čije iskrene namjere pri preporukama sve manje vjerujemo, koji interes brendovi imaju za neograničenim pristupom njihovim resursima? Ako ste netko poput Chiare Ferragni i imate preko 11 milijuna pratitelja, sigurni ste. U svakom drugom slučaju, morat ćete nekoliko puta razmisliti što konkretno nudite prije nego što zatražite suradnju. Ne vjerujte li, pitajte britansku blogericu Elle Darby. Upravo se ona našla u središtu jednog od većih skandala vezanih uz influencere, koji ima i službeni naziv "Bloggergate". Sve je počelo na potpuno uobičajen način: Elle Darby je sa svojim dečkom planirala četverodnevni put u Dublin, a budući da ima preko 80,000 pratitelja i bavi se vlogovima, odlučila je predložiti hotelu "Charleville Lodge" da joj dozvole besplatan boravak u zamjenu za promociju preko kanala društvenih mreža.

Kolika doista vrijede "followeri": slučaj odbijene blogerice o kojem bruje mediji (фото 2)

Radi se o posve uobičajenoj praksi, zahvaljujući kojoj su tisuće ljudi besplatno proputovale svijet. Štoviše, taj način razmišljanja je postao toliko uobičajen da većina neće niti pomisliti na samostalno financiranje putovanja, budući da za to nema realne potrebe. Elle Darby je, pak, naišla na vodstvo hotela koje upravo ima problem sa svijetom u kojem je takvo što postao prihvatljivo. Ne samo da je njen zahtjev odbijen, već je odgovor u cijelosti prenesen na stranicama hotela. Iako se njeni podaci na prvu ne vidi, do njih je vrlo lako doći, pa su tako već svi u roku od nekoliko sati saznali tko je osoba koja je "žicala" besplatni smještaj.

Paul Stenson, voditelj spornog hotela, joj je u svom dugačkom obrazloženju, među ostalim, naveo kako doista treba imati obraza tražiti ovakvo što. Ako joj dopusti besplatan boravak, tko će platiti ljude koje čiste sobe, poslužuju doručak ili jednostavno račune za struju i vodu? Nadalje, navodi i kako hotel ima preko 180,000 pratitelja, pa im nikad ne bi palo na pamet tražiti nekoga nešto besplatno, kao i to da je sam bloger, što za njega znači samo da može pisati "neke stvari na internetu". 

Savjetuje joj i da ubuduće plati svoj boravak u hotelima, pa ako oni procijene da od nje imaju neke koristi, možda joj ponude bolji apartman. I na kraju, Stenson odlazi korak dalje te prilaže sarkastični video koji prikazuje prototip površne blogerice koja misli da može raditi što hoće jer je kupila toliko i toliko tisuća ili milijuna pratitelja. Očekivano, navedena je objava podijelila javnost; dok su jedni stali na stranu hotela i rekli kako si ljudi danas zaista dopuštaju previše, veći je broj osudio ovaj potez i naveo kako se sve skupa moglo izvesti elegantnije i jednostavno odbiti ponudu. Kao rezultat, Paul Stenson piše još jednu objavu u kojoj obavještava javnost da hotel nadalje više neće uopće primati blogere, i to zato što smatra da se cijela zajednica ponaša povlašteno i nepotrebno uvrijeđeno. Podsjećamo, i sam se naziva blogerom, što ovu situaciju čini još bizarnijom

U međuvremenu se oglasila i Elle Darby - putem vloga, naravno. Stensona naziva "malim i jadnim" čovjekom koji ju je izložio najsramotnijoj situaciji u kojoj se ikad našla. Tvrdi da joj uvrede i prijetnje ne prestaju stizati, a sve zato što ljudi ne shvaćaju da je ona samo radila svoj posao, kao i tisuću puta prije. Potencijalna greška Elle Darby jest ta što nije usporedila broj svojih pratitelja s onim koje ima hotel. Ako ih hotel ima gotovo dvostruko više, zašto bi joj dali besplatan smještaj? S brojem s kojim ona barata je mogla tražiti smještaj u nekom ne toliko afirmiranom hotelu. Isto tako, ali ovo je već doista sitničarenje, Darby je eventualno mogla istražiti marketing i PR ovog hotela te vidjeti da koriste prilično neortodoksne tehnike. Naime, na njihovim stranicama možete pronaći upozorenja da njihov hotel nije Buckinghamska palača, da usluga nije vrhunska, zbog čega i plaćate koliko plaćate, da su neki putnici rekli da se radi o najgorem hotelu u kojem su ikad bili te da okruženje po noći može izgledati kao ono iz "Zore živih mrtvaca". Zvuči primamljivo?

Elle Darby očito nije znala kakvim se ljudima javlja, ali to ne znači da su je trebali izložiti svojevrsnom linču. Smatrate da su influenceri precijenjeni i da je jedina korist s kojom dolaze ona vlastita? Vjerujte u to da bi svatko trebao sam platiti za svoja iskustva, usluge ili proizvode? To je potpuno u redu. Ignorirajte te silne mailove za suradnju koji vam možda stižu, odgovorite da niste zainteresirani ili sami odaberite ljude za koje vjerujte da će vam konkretno koristiti, ali nemojte biti bezobzirni. Elle Darby nije napravila ništa što ne rade i svi drugi u tom području; posao jednostavno tako funkcionira. Naravno da Paulu Stensonu to može biti odbojno, ali to ne znači da je njene podatke trebao izložiti nemilosrdnoj gomili.

Sve se na kraju može svesti samo na jednu riječ - pristojnost, koja nam u današnje vrijeme toliko kronično nedostaje. Ipak, na kraju treba podsjetiti na još nešto. Cijeli će se ovaj sukob kroz koji dan zaboraviti, ali PR koji su si i jedna i druga strana priskrbile, neće. Drugim riječima, na kraju možemo zaključiti kako su si međusobno pomogli postati poznatiji. I to je nešto što u njihovim poslovima nema cijene.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Buro247.ua,
    PR,
    Facebook,
    Instagram,
    Raw Pixel
Učitaj još