Traži

Najbolje od Tjedna muške mode u Londonu

Što smo vidjeli?

Najbolje od Tjedna muške mode u Londonu
Novu sezonu modnih revija otvorio je Tjedan muške mode u Londonu, a na njemu smo vidjeli sjajne kolekcije dizajnera muške mode, ali i prvu kolekciju Vivienne Westwood u kojoj je spojila svoje muške i ženske linije

Od 6. do 9. siječnja u Londonu je prikazano više od 50 kolekcija za jesen 2017. godine, a mi smo izdvojili pet o kojima se govorilo najviše i čiji su dizajneri zbog svog umjetničkog izričaja vrlo cijenjeni u svijetu mode danas. Izdvojili smo tako komercijalno uspješan Topman Design, kolekciju dobitnice LVMH nagrade 2016. godine, ali i prvu kolekciju Vivienne Westwood u kojoj je spojila svoju mušku i žensku liniju. Sve recenzije pročitajte u nastavku:

Topman Design

Prvi dio kolekcije pokazao je koliko je zapravo utjecaj Demne Gvasalije na mušku modu u svijetu. Prugasta odijela, blago predimenzionirana s varijacijama kod dužine sakoa, podsjećala su na ono što je Gvasalia predstavio u svojoj prvoj muškoj kolekciji za Balenciagu prikazanu prošle godine. No, već je drugi dio kolekcije donio više vlastitog razmišljanja inspiriranog stilom devedesetih koje su očito sljedeća velika stvar kada su trendovi u pitanju. Bilo je stoga tu mnogo komada s velikim Topman logom, predimenzioniranih pulovera i puno trapera. Kad su boje u pitanju, u tom drugom dijelu kolekcije vidjeli smo čitavu paletu fluorescentnih tonova žute, ružičaste, plave, zelene, i svih ostalih boja koje smo u devedesetima nosili na šuškavim jaknama. Sve u svemu bila je ovo jedna zaokružena kolekcija u kojoj su "pokriveni" svi trendovi koji nas očekuju u ovoj godini, a time je Topmanu zagarantiran i komercijalni uspjeh.

Craig Green

Jedan od najcjenjenijih dizajnera muške mode i dobitnik nagrade British Fashion Councila za najboljeg dizajnera muške mode 2016., Craig Green, rekao je Vogueovoj kritičarki Sarah Mower, kako se boji morskog prostranstva, nečeg masivnog, nepoznatog. I upravo je takva bila ova kolekcija. U 2017. godini kada je u modi već isprobano sve i ništa nas ne može iznenaditi, Craig Green je uspio stvoriti nešto novo. Proštepani kaputi od baršuna ili kože, vojničke jakne i radnička odijela dekonstruirana i jedna rekonstruirana, ostavljena u gotovo raspadnutom stanju u stilu Martina Margiele, i monokromatski kombinezoni i odijela inspirirani ribičkom odjećom. Vrlo svježe, a istovremeno dizajnerski zahtjevno i teško za promatrača. No, to je Greenov stil. Njega ne zanima "lijepa" odjeća, već osjećaj koji će evocirati.

J.W. Anderson

J.W. Anderson je konstantno pod svjetlom reflektora bilo zbog onoga što radi kao kreativni direktor u Loeweu ili pak na muškim i ženskim kolekcijama u vlastitom brendu. Novom muškom kolekcijom koju je prikazao u nedjelju u Londonu htio je prizvati emocije, koje u njemu budi britansko nasljeđe i sjećanje na djetinjstvo. Kao jedan od glavnih elemenata kolekcije zato se pojavljuje pogansko pletivo, ali i karirani uzorci i, kako je sam rekao za Vogue, "slojevi i slojevi tkanina kao obrambeni mehanizam". Šareni kvadratići izrađeni crochet tehnikom tako su uklopljeni u kolekciju u obliku šalova, kiltova, ruksaka, rukava ili pak pokrivala za cipele. Bilo je tu pletiva u svim oblicima - predimenzionirani puloveri, kardigani, već spomenuti kiltovi i razni ogrtači. Uz to, u kolekciju je uklopljen i traper na sličan način kao što to čini i Craig Green, ali i trendi bomber jakne s ovčjim krznom te vojnički kaputi i predugačke hlače koje asociraju na dio slavnog zoot suita. Sve u svemu, Anderson je prikazao svježu kolekciju, ali je istovremeno i uspio probuditi emociju i sjećanje na djetinjstvo u Sjevernoj Irskoj.

Wales Bonner

Grace Wales Bonner prošle je godina nagrađena LVMH nagradom za mlade dizajnere, a u svojim je radom već itekako opravdava. Nova kolekcija koju je prikazala u Londonu inspirirana je vjerskim skupinama Srednjeg vijeka, njihovim načinom razmišljanja i, dakako, njihovim odijevanjem. Revija je tako otvorena crnom odjevnom kombinacijom s upečatljivim oglavljem čija prisutnost ne izostaje ni na većini ostalih modela. Kolekcija je bila gotovo potpuno akromatska, s tek nekoliko momenata bež i žute boje, a forme su bile izrazito profinjene, izdužene, pratile su tijelo i nosile svojevrsnu eleganciju, čistoću. Teksture su dotaknute tek površinski - momenti krzna, glatke kože, zgužvanog popelina, veza i sitnog pletiva koje podsjeća na čipku - no, sasvim dovoljno da se prenese srednjovjekovna skromnost i posvećenost vjeri. I u toj jednostavnosti je zapravo bilo mnogo detalja, promišljanja i odličnih dizajnerskih rješenja koje rad Wales Bonner čine toliko posebnim. Za nju je ova sjajna kolekcija, čini se, tek početak.

Vivienne Westwood

Kolekcija koju je jučer prikazala u Londonu bila je prva kombinirana kolekcija koju je Westwood prikazala na Tjednu muške mode u Londonu. Odlučila je spojiti svoju mušku i žensku liniju i prikazivati je svega dvaput godišnje tijekom Tjedna muške mode u Londonu i, kako sama kaže, to nije prvi put da je na pistu stavila i muškarce i žene. "Moje prve kolekcije bile su skroz pomiješane. Doista jesu. Pirati, buffalo djevojke... muškarci i žene zajedno. Iako, na ovoj reviji muškarci nose haljine što prije nisu često činili," rekla je Westwood za Vogueovog kritičara Lukea Leitcha. Kolekcija koju je prikazala bila je tako pravi podsjetnik na ono što Vivienne Westwood jest i što je stvorila tijekom svih ovih godina. Otvorio ju je muškarac odjeven u pletivo od glave do pete što je probudilo onaj osjećaj britanske kulture o kojem govori i J.W. Anderson, a nastavljeno je kroz upotrebu kariranog uzorka, stiliziranih kruna, vojničkih čizama kakve su nosile prve generacije punkera s kojima je odrastala i gradila svoj brend. Da bi naglasila značajnost spajanja muških i ženskih kolekcija i kretanja društva prema uniseks svijetu, na pistu je pustila žene u odijelima i muškarce u haljinama od tila. Njezin je rad uvijek vezan uz društvo i njegova kretanja, nije stoga ni zaobišla upozoriti na važnost recikliranja kroz upotrebu tkanine iz svojih prijašnjih kolekcija, a išla je u krajnost korištenjem ukrasnih papira u kojima su, kako piše Vogue, ona, suprug Andreas i ostatak obitelji dobili svoje poklone ovog Božića. Westwood je ekstremna, ali je i revolucionarna i uvijek spremna na novine, iako joj je već 75 godina, i ona je doista jedna od najvećih dizajnerica koje su ikad hodale Zemljom.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Nives Bošnjak

  • Fotografija: Imaxtree

Napišite komentar

Učitaj još