Moć jedne kuće očitava se u prepoznatljivosti njenog proizvoda, a Tiffany je u svojoj dugoj povijesti uspio izbrendirati i samo pakiranje istog. Dovoljno je da pogledate Instagram i postove modnih blogerica na kojima ćete nerijetko vidjeti tu elegantnu baby plavu kutiju, koja krije neki zgodan komad nakita. Iako se ovdje radi o carstvu koje se proteže na nekoliko kontinenata s prodajnim mjestima u svim važnijim ekonomskim središtima, ni Tiffany nije ostao imun na globalnu krizu koja je zatresla sektor luksuza i mnoge kuće natjerala da revidiraju situaciju te izađu iz dotadašnjih okvira poslovanja. Bloomberg je prije nekoliko dana objavio podatak da su dionice ove kuće pale za 40%, a u svibnju ove godine zabilježen je pad prometa kakav nisu doživjeli još od velike ekonomske krize 2008. godine. Globalno gledajući, za loše rezultate može se okriviti jačanje američkog dolara radi kojeg prihodi s inozemnih tržišta padaju već nekoliko kvartala zaredom. Iz istog razloga inozemni turisti su počeli štedjeti te ne troše više na američkom tržištu kao što su to radili prije nekoliko godina. Trend koji zabrinjava jest azijsko tržište, posebice Japan gdje je Tiffany suočen sa slabijim odazivom kupaca. Svjetski rezultati zabrinuli su upravni odbor koji je još početkom ove godine najavio da ne očekuju rast prodaje, međutim ono što ih je trgnulo jest slabljenje brenda na domaćem američkom tržištu i pad od 9% koji je zatekao analitičare koji su predvidjeli 7,8%.

 Francesca Amfitheatrof

U posljednje tri godine dogodile su se brojne promjene unutar tvrtke te su smijenjeni svi direktori, a umjesto njih su "kupljeni" novi ljudi na čelu s bivšim direktorom kuće Cartier Philippeom Galtiéom. Velika očekivanja su stavljena i pred novu dizajnericu 46-godišnju Francesca Amfitheatrof, bivšu dizajnericu nakita za Chanel i Fendi, koja je ujedno prva kreativna direktorica kuće u povijesti. Amfitheatrof je postigla veliki uspjeh s modernom kolekcijom nazvanom T koja je izašla 2014. godine, a koja je slavljena u svim američkim medijima kao početak nove ere draguljarskog diva.

Tiffany & Co. T kolekcija

 

Poradila je i na promociji koristeći prokušani "celebrity" recept te je za kampanju angažirala Elle Fanning i Lupitu N'Yongo. Također se upustila u suradnju s kultnim Dover Street Marketom te osmislila limitiranu kolekciju Tiffany klasika, ali u modernijem izdanju. Kako su suradnje ove godine posebno uzele maha u modnom svijetu Amfitheatrof je odlučila zaplivati tim vodama te je za mini kolekciju angažirala Eddieja Borga. Ovaj dizajner je po mnogočemu neobičan odabir za klasičnu kuću kakva je Tiffany. Naime, njegova estetika koketira s elementima punka i poprilično je van okvira, usudili bismo se reći avangardna, u očima klasičnog Tiffany kupca. Kolekcija je predstavljena u studenom ove godine, a cijene komada se kreću u rasponu od tisuću do 5.000 dolara.

Tiffany & Co. x Eddie Borgo

Analitičari tvrde da pozicija Tiffany & Co. kao brenda na američkom tržištu nije kritična, ali da trebaju pozorno pratiti reakcije kupaca na nove produkte. Svi se suočavaju s istim problemom nedostatka vjernosti kod millennials skupine, kojima povijest neke kuće ne znači previše. Nedavno smo pisali o nevoljama kuće Coach, također sveameričkog simbola luksuza koji se trenutno koprca u želji da postane američka verzija Louis Vuittona. Amfitheatrof vodi kreativni odjel kuće s velikim samopouzdanjem i planovima, ali i s teretom na leđima koji su joj dodatno otežali mediji s naslovima poput: "Može li ova žena spasiti Tiffany & Co.?" Amerikanci su možda na trenutak izgubili volju za "doručkom kod Tiffanyja", ali ne sumnjamo da će itekako htjeti kušati ono što im Amfitheatrof planira servirati u budućnosti.