Traži

Biste li nosili Zarin logo od glave do pete?

Biste li nosili Zarin logo od glave do pete?

Pozicionira se kao premium brend

Tekst: Ana Pavić

Još do prije nekoliko godina logotipi na odjeći su bili smatrani neukusnim pokazivanjem statusa, mračni trend koji smo ostavili u 90-ima kada je svaki nogometaš na sebi imao Dsquared majicu, a svaka boljestojeća žena D&G ili Versace ispisano preko svakog komada odjeće ili torbe. Možemo kazati da je vidljiv dizajnerski logotip bio kao da nosite imovinsku karticu na čelu, modna verzija muškog uleta ženi na šanku u kojem frajer "nehajno" spušta ključeve BMW-a u nadi da će ona primijetiti da on vozi skupi auto i da ima love. Barem se tako mislilo u proteklih dvadesetak godina kada je svako iskazivanje luksuza na takav način bilo veliki "No No".

S tim na umu zanimljivo je promatrati taj ciklički sistem mode i trendova koji nestaju samo da bi se zbog profita  opet digli iz pepela i bili prikazani kao "novo" koje je u stvari "staro", ali ga sad od milja nazivamo "vintage" ili "hommage". Danas ćemo tako bez problema odjenuti džemper na kojem je osamdeset puta otisnut logo neke kuće, a one Guccijeve platnene torbice s logotipom koje smo nekoć davno povezivali s talijanskim švercerima sada ponosno šetaju po gradu u kombinaciji s Balenciaga tenisicama i Guccijevim remenom. Kažemo "mi" jer svi na jedan način sudjelujemo u kreiranju i održavanju trenda. Stvar je jako jednostavna; da se nešto ne prodaje trenda ne bi bilo i Instagram ne bi pucao po šavovima od tih komada. Utjecaj medija kao trendsetera u ovom slučaju slabi jer ljudi danas gledaju što netko nosi na Instagramu, a manje ih zanima što mu sugerira osoba iza kompjutera s kojom se ne može vizualno povezati i inspirirati se njihovim stajlingom.

zara

Takva situacija je idealna za brendove jer je odmah jasno što ide, što ne ide, koji se trend može vući do zla Boga i natrag, a koji će doživjeti povratak u podrum do nekih sretnijih vremena jer nije dobio ni svoj vlastiti hashtag. Zanimljiv podatak je da je Guccijev remen s logotipom bio najpopularniji komad na Instagramu 2017. godine, a na Pinterestu ne možete ni pobrojati fotografije žena koje su se fotografirale s tim remenom u nekoj košuljici, slip majici ili džemperu i visokim trapericama opasanim sa simbolom GG. Koji je rezultat te popularnosti? Pa na ovosezonskim Tjednima mode skoro svaka kuća je imala svoj remen s logotipom, uključujući i veliki Chanel koji je na pistu vratio svoj logo u punom sjaju, od ogrlica do remenja s lancima na kojima su ovješena slova koja ispisuju ime kuće. Valentino je imao remenje sa slovom V toliko velikim da je u nekim stajlinzima dominirao odjećom... Utjecaj nekog aktualnog trenda na velike i etablirane kuće nikada nije bio tako jasno izražen kao na proljetnim revijama koje smo vidjeli.

zara

A gdje je tu high street?

S boomom high street brendova stvar je krenula korak dalje te danas ako nemate novca za taj Balenciagin džemper sada možete kupiti sličan samo je na njemu osamdeset puta otisnut Zarin logotip, što nas dovodi do nove situacije u kojoj high street kuće pišu svoja pravila i brendiraju se kao dizajnerski brendovi. Biste li prije nekoliko godina mislili da je Zara dovoljno jaka da nosite njihov logo od glave do pete ili ste u Zaru odlazili u shopping stvari koje izgledaju kao dizajnerske, ali to cjenovno nisu? Odgovor stiže u vidu Zarine "Logomania" kolekcije u kojoj je sve razrađeno do najsitnijih detalja. Ne govorimo samo o pamučnoj majici s logotipom, tu su džemperi, kape, šalovi, satenska odijela, veste, tajice, suknje, haljine... radi se o kompletnoj kolekciji koja će vas odjenuti u Zarin logo od glave do pete. Hoće li se ta kolekcija kupovati? Ne sumnjajte da hoće. Ljudi traže, brendovi isporučuju i pritom se pozicioniraju na tržištu, a Zara je trenutno u poziciji da se s punim pravom može svrstati uz bok nekim svjetskim kućama, kako zaradom tako i dizajnom.

Ako promotrimo poslovni model Amancija Ortege i poteze koji se vuku unatrag nekoliko godina, jasno je da sve ide ka postavljanju Zare kao premium brenda. U mnogim velikim gradovima Zara je smještena u neposrednoj blizini luksuznih trgovina, a uređenje njihovih trgovina koje se otvaraju na centralnim pozicijama je najbliže high end konceptu do kojeg će neki high street brend doći. Tehnološke inovacije koje uvode su skrojene po mjeri modernog kupca koji želi brzinu online iskustva u fizičkom prostoru, a njihov online je pak besprijekorno razvijen kako bi se kupcu maksimalno olakšao pristup proizvodima... Sve su ovo indikacije na puno veći plan koji Zara ima u budućnosti. Iz svih navedenih razloga ova kolekcija nije samo trend već dokaz dominacije i jasan pokazatelj kako funkcionira moderno tržište danas, a na tom tržištu Zarin logo ima istu vrijednost kao i onaj dizajnerski.

zara

zara

zara

zara

zara

zara

zara

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više