Traži

Dankinje imaju smisao za kombiniranje ležernih i trendovskih komada odjeće

Intervju s osnivačicama brenda Baum und Pfergarten

Dankinje imaju smisao za kombiniranje ležernih i trendovskih komada odjeće

Text: Ana Pavić

Zahvaljujući zagrebačkom concept storeu Garderoba, Zagrepčankama su dostupni neki od najboljih skandinavskih brendova o kojima pišu svi svjetski mediji

Jedan od tih brendova je danski Baum und Pferdgarten iza kojeg stoje Rikke Baumgarten i Helle Hestehav. Iako su već 18 godina prisutni na danskoj sceni, unatrag nekoliko godina su postale tražene i na svjetskoj. Popularnost mogu zahvaliti jako dopadljivom dizajnu u kojem znalački miksaju trendove, dansku kvalitetu izvedbe, po kojoj su nadaleko poznati i elementima ženstvenosti koji nikako nisu sladunjavi. Perjanice danske modne industrije su i njihove street style zvijezde i blogerice koje su također uvelike zaslužne za popularnost njihovog dizajna u svijetu. O svemu tome, ali i o situaciji na danskoj modnoj sceni i borbi s načinom funkcioniranja današnje modne industrije donosimo u ekskluzivnom intervjuu koji su dizajnerice dale za Büro 24/7.

 

Danski produkt dizajn već neko vrijeme uživa veliku popularnost u svijetu. Sve više se obraća pažnja i na vaš modni dizajn. Kako gledate na tu svjetsku fascinaciju svime što je skandinavsko?
Fascinacija sa skandinavskim načinom življenja nije novost, ali je ona doživjela promjenu unatrag nekoliko sezona. Dok je svijet prije gledao skandinavske dizajnere kao minimaliste, sada nas već shvaćaju i kao zaigrane kreativce koji se poigravaju s modom, uzorcima, siluetama, koji iskazuju hrabrost. Mišljenja smo da je i taj korak naprijed rezultirao još većim zanimanjem za ulični stil Skandinavki. Ta fascinacija može biti i rezultat generalnih promjena na internacionalnoj modnoj sceni, ali vjerujemo da se dosta toga može zahvaliti našim ženama koje jednostavno znaju ostati svoje u svim trendovima. Ono što se nikada neće promijeniti jest skandinavski fokus na kvalitetu odjeće i proizvodnju onih bazičnih komada koji nam svima trebaju.

baum und pferdgarten

Smatrate li da su Dankinje više trendovski orijentirane ili ležerne? Kada pogledam street style fotografije s Tjedna mode u Kopenhagenu čini mi se da se dogodila promjena u stilskom izričaju žena?
Dankinje imaju taj savršen balans opuštenosti i praćenja trenda, što ih čini jako privlačnima ostatku svijeta. Istina je da onaj minimalistički ležerni stil u posljednje vrijeme ustupio mjesto trendovskim komadima, ali način na koji to Dankinje rade i kombiniraju ih čini coolericama i vjernima sebi. Djevojka iz Danske i dalje treba sjesti na svoj bicikl ili prošetati ulicama Kopenhagena ili pak "preživjeti" tu dugu dansku zimu. Njihova moda je stoga uvijek praktična.

Kako izgledaju vaše klijentice? Koji tip žene kupuje vašu odjeću?
Žene koje kupuju Baum und Pferdgarten su pravo oličenje danskog stila. Brilijantne, samostalne, ne ovise o diktiranju trendova i nitko im ne govori kako da žive, gdje da putuju, što da jedu i naposljetku, kako da se odijevaju. Naša klijentica je mama koja stilizira lepršave haljine s hlačama kako bi joj bilo toplo dok je u gradu sa svojom djecom. Naša klijentica je poslovna žena koja nosi strogo krojena odijela s twistom. Naša klijentica je mlada i hrabra djevojka koja se voli igrati s trendovima. Sve su savršene na svoj način i imaju snažnu ideju o onome što jesu i kako žele izgledati. Dankinje imaju jako visoke standarde kada je o modi riječ i tu su apsolutno u pravu. Znaju što žele i znaju da imaju pravo to dobiti.

baum und pferdgarten

Kompletna modna industrija je došla do točke usijanja. Trendovi se jako brzo smjenjuju, dizajneri su na rubu od stalnog produciranja novih stvari koje se potom brzo konzumiraju. Kako se nosite s tim brzim smjenjivanjem stvari i situacija? Osjećate li pritisak konstantne inovacije i proizvodnje, a potom i stalne prisutnosti na društvenim mrežama i u medijima?
Strast i uzbuđenje oko "sljedeće velike stvari" su oduvijek bili dio modne industrije. Iz tog razloga vjerujemo da je danas više nego ikad jako važno držati se DNK vlastitog brenda i čuvati svoj identitet. Svi su fokusirani na brzu modu i jako je lako postati zaveden tom hiperprodukcijom, kakvu rade ostali brendovi, ali takav će pristup za rezultat imati samo neoriginalnost. Moramo vjerovati svojoj viziji brenda koja prolazi kod naših kupaca. Uvijek nastojimo kreirati kolekcije koje imaju pravi omjer kvalitete i atraktivnosti dizajna. To je naš moto već sezonama.

Kada biste mogle izdvojiti tri stvari koje najviše volite u svom poslu, koje bi to bile?
Strast, ljudi koje susrećemo i inspiracija koja nikad ne prestaje.

baum und pferdgarten

Brojni brendovi, čak i oni poznatiji, su zakasnili kada je riječ o razvijanju online strategije što im se danas pokazalo kao opasan poslovni problem. Koliko ulažete u online prezentacije i pojavnost? Kako se nosite sa željama i prohtjevima generacije millennialsa koji su trenutno najdominatniji na tržištu?
Online prisutnost je od iznimne važnosti za svaki brend i mi u tom slučaju nismo iznimka. Nedavno smo osmislili i uložili u strategiju koja obuhvaća naše aktivacije na društvenim mrežama i na online platformama. Takav pristup je nužan ako želite biti relevantni na tržištu. Kako je modna industrija jako fokusirana na sistem "vidi odmah, kupi odmah" od iznimne je važnosti biti prisutan i vizualno atraktivan na internetu.

baum und pferdgarten

Osobno volim vašu estetiku jer nije klasično ženstvena. Ima karakter. Kada dizajnirate, razmišljate li o onome što ljudi trenutno nose ili se isključivo vodite svojim željama I nahođenjima. Što vam potiče kreativnost?
Vjerojatno je miks svega što ste naveli. Jako smo inspirirane Dankinjama koje viđamo na ulici, njihovim stilom i potrebama. Ideja da stvorimo nešto u čemu će žena uživati svaki dan i što će reflektirati njen način života jest nešto što nas pokreće. Želimo da naše kolekcije imaju crtu ženstvenosti, zabave i karaktera. Nadalje, puno putujemo i na putu često nađemo inspiraciju. Jako je važno maknuti se iz tog svog balona i vidjeti svijet.


Kakva je trenutka situacija na danskoj modnoj sceni? Kakav je buzz? Kako biste opisali dansku scenu našim čitateljima?
Ako bismo iskoristile jednu riječ to je eksperimentiranje. Nikada nije bilo bolje vrijeme za eksperimente s modom, a to vrijedi za dizajnere i kupce. Neka nepisana knjiga pravila o tome kako Skandi moda treba izgledati je spremljena u kutiju i sada svi eksperimentiraju s bojama, siluetama, uzorcima. Mainstream moda je danas jako širok pojam i možete se odijevati kako god želite. Zašto ne biste sparili tamnoplavu i crnu? Danska modna scena je bila dosta uniformirana u svojoj prezentaciji, a sada je to scena kojom vlada raznolikost i zabava.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Učitaj još