Traži

DechkoTzar je totalno cool beogradski brend - evo što su nam otkrili dizajneri!

Streetwear moda

DechkoTzar je totalno cool beogradski brend - evo što su nam otkrili dizajneri!

Text: Dina Dončević

Srpski dizajnerski dvojac Braća Burazeri prije gotovo 17 godina počeli su s izradom T-shirtova za bend Red Zmaja, čija pjesma je zaslužna i za naziv njihovog modnog brenda...

DechkoTzar junak je pjesme benda, ali, kako otkrivaju dizajneri, on nije nikakav superjunak, već samo "običan dečko koji gaji dobre vrijednosti". No, zapravo je malo toga "obično" kad je u pitanju odjeća DechkoTzar. Njihove majice i sweatshirtovi izrađuju se u limitiranim serijama, od kvalitetnih materijala tehnikom sitotiska, odlikuje ih odličan dizajn te originalna pakiranja, a baš su zato postali autentični beogradski suveniri te najbolja promocija koju srpski dizajn može dobiti. Komadi iz aktualne muške i ženske kolekcije, za koju Braća Burazeri tvrde da je njihova najuspješnija dosad, od sada se mogu kupiti i u Zagrebu, u PDV dućanu (Pločnik) te online, a povodom toga popričali smo dizajnerima Nikolom i Nenadom Radojčićem koji su nam - kratko i jasno - otkrili da u nadolazećoj sezoni možemo očekivati nove i bolje proizvode.

Kako ste se odlučili osnovati vlastiti brend odjeće?

Nije baš da smo imali neki plan i ideju da nam DechkoTzar bude primarna stvar kojom ćemo se baviti. Sve je krenulo kao usputna stvar uz svakodnevnu rutinu koju smo radili za druge klijente. Rješenja koja smo kreirali za majice su bila na neki način odgovor na sve ono što su drugi "znali bolje od nas", odnosno na sve ono što su drugi tražili da mijenjamo, prilagođavamo, smanjujemo, povećavamo - kako to već ide kod usluge koju isporučujete kao grafički dizajner. Time što smo stvar radili kako mislimo da treba, od dizajna, do pakiranja, slanja, odnosima s kupcem, danas smo sami sebi napravili najvećeg i najboljeg klijenta.

Nenad i Nikola Radojčić

Po čemu se brend DechkoTzar razlikuje od ostalih? U koliko komada izrađujete modele? Predstavljate li kolekcije ili funkcionirate po principu "dropova" kao svjetski streetwear brendovi?

Uvijek "u šteku" imamo više rješenja i stalno radimo na njihovom razvoju, nevezano za sezonu. Tijekom godine imamo dvije master kolekcije, zimsku i ljetnu za koje odabiremo osnovne printove i logotipe, ali se u međuvremenu uvijek nešto događa. Kod nas uvijek postoji neki drop. U međusezonama uvijek izradimo jednu "Classics" seriju s reprintima starijih majica, ali u novom ruhu. Ne stigne uvijek sve u isto vrijeme ni iz proizvodnje, pa to daje jednu dodatnu dinamiku. Uglavnom sve radimo u malim serijama, pa po potrebi dodatno tiskamo u novim kombinacijama boja. Nema nekog posebnog pravila, pogotovo ne u projekcijama što mislimo da će se dobro prodati i što se na kraju dobro proda. Bitno je da se uvijek sve rasproda.

DechkoTzar je totalno cool beogradski brend - evo što su nam otkrili dizajneri! (фото 1)

Od kreiranja pamučnih t-shirtova, prilikom čega je najviše pažnje bilo posvećeno printu, prešli ste na dizajn kompliciranijih komada poput jakni, haljina,vunenih kaputa... Kako se dogodio taj zaokret?

Kada smo krenuli s majicama sve je krenulo od nas i naših prijatelja, takoreći gerilski. Sami smo ih raznosili, prodavali, slali i to je malo po malo raslo. Prvo je otvoren online shop 2008., a u prosincu 2015. otvoren je i naš prvi dućan u Beogradu, koji nam je odjednom otvorio gomile novih mogućnosti. Nije da nismo znali da će se to dogoditi, ali je prekoračilo sva naša očekivanja. Sve se dogodilo spontano i prirodno, pa je tako došlo i do proširenja asortimana. Nadamo se da se polako etabliramo kao brend koji nije baziran samo na grafičkim rješenjima na majicama, već da smo prepoznati po dobrim, upotrebljivim i kvalitetnim komadima odjeće. DechkoTzar mora biti jednostavan, nosiv i priuštiv brend, koji će ti neke svakodnevne male rutine činiti boljim i ljepšim, što valjda i je poanta dobrog dizajna.

Jakne DeckhoTzar i CitzaTzarica

Osnovali ste i žensku liniju Citza Tzarica? Je li vam teže kreirati žensku odjeću nego mušku?

To je bio logičan slijed uz mušku liniju, jednostavno ne ide jedno bez drugog. Za žene je svakako kompliciranije raditi. Nije bez razloga u Zari i H&M-u sve za žene podijeljeno na dva kata, a jedan je za djecu i muškarce. Kod ženske kolekcije ima mnogo više različitih stilova i formata odjeće, ali sve je to veliki i lijep izazov.

Kaput iz aktualne kolekcije jesen/zima 2017/2018

Što su Braća Burazeri po struci? Jeste li ikad mislili da ćete se baviti modom?

Braća Burazeri su rođena braća, grafički dizajneri koji su počeli kao graffiti writeri. Street kultura je nešto što je samim tim u našem DNK-u te je moda, odnosno streetwear kojim se bavimo, došao sam po sebi. Obojica smo radili kao dizajneri na B92 po devet godina i tu odlično "ispekli" dizajnerski zanat. Paralelno sa DechkoTzarom vodimo i dizajnerski studio koji je specijaliziran za dizajn brend identiteta, identiteta za glazbene evente, packaging i motion graphics. Imamo određen broj klijenata koje redovito "servisiramo", tako da je sve to izvedivo i sasvim dovoljno da jedna firma od 12 ljudi funkcionira. Kao što smo već spomenuli, kroz razvoj DechkoTzara stvorili smo sami sebi najboljeg klijenta i to nas svakako više ispunjava i inspirira nego klasični agencijski marketinški posao.

Postoje li kreativne razmirice između vas i kako ih rješavate?

Naravno da postoje, ali sve je to dio timskog rada koji je usmjeren ka istim ciljevima, tako da i do rješenja problema dolazimo lako.

DechkoTzar je totalno cool beogradski brend - evo što su nam otkrili dizajneri! (фото 2)

Koji vas brendovi i dizajneri inspiriraju?

Pratimo mnogo toga, a pomalo smo i sneakerheads. Endorseri smo za Reebok Classic u Srbiji. Carhartt nam je uvijek bio broj jedan inspiracija. Kao bivši košarkaši jako dugo pratimo Nike i sve što rade na području sportske i lifestyle linije, a mislimo da je adidas krenuo s odličnim novim oblicima tenisica i odvajanjem od njihove klasične trenirke s tri linije. G-Star je nepobjediv po pitanju kvalitete, skrivenih detalja i redefiniranju nekih klasičnih komada. Jako volimo COS i njihov arhitektonski pristup dizajniranju garderobe i vrlo rado ga nosimo u nekim formalnim okolnostima. Nestvarno je i to što se događa u sferama aktivnog donjeg rublja i odjeće za planinarenje, skijanje i slične aktivnosti, kao i to do kud se stiglo s materijalima koji se za to koriste.

Košulja iz ženske linije brenda

Pokrenuli ste svoj brend prije nego što je modni svijet poludio za streetwear stilom čiji su glavni predstavnici Off-White, Vetements, Supreme... Vi ste puno prije njih inspiraciju pronašli u uličnom stilu, hip-hop glazbi i grafitima, a sad je to postao mainstream. Kakav je vaš stav prema današnjoj modi i trendovima na koje uvelike utječe ulični stil?

Danas su pravila i granice streetweara i mode dobile nove dimenzije, a ovi brendovi su definitivno jedni od tih koji su najviše zaslužni za to. Opet oni su i nuspojava i odgovor na ekspanziju fast-fashion brendova, ako su to uopće brendovi ili samo kompilacije bezimenih stilova. Mi smo dio te iste scene, tog odgovora na uniformiranost  "za male pare". Rekonstrukcija i izvrtanje već viđenog i općeprihvaćenog su legitiman pristup i sve je to jako zanimljivo, ali elitizam, statusni simbol i sumanuta snobovska precijenjenost koja prati sva ta događanja u ovom svijetu nisu ono što DechkoTzar predstavlja, niti nešto iza čega stojimo.

Komadi iz aktualne zimske kolekcije

Odjeća se odsad može kupiti i u Zagrebu, a hrvatsku publiku uspjeli ste osvojiti već i ranije, bez obzira na to što nije bilo dostave za Hrvatsku. Kako je došlo do ove nove suradnje? Što je s ostatkom regije?

Nema ništa logičnije nego da DechkoTzar nose i prepoznaju svi ljudi koji pišu i govore jezikom koji je jedno vrijeme i bio nazvan istim imenom. Već smo poslali puno paketa za čitavu regiju i Hrvatsku te imamo jako puno prijatelja koji redovito nose ili poklanjaju naše stvari iz svih ex-Yu država. Dok se nisu orijentirali na drugi biznis, radili smo i s dućanom ElevenSplit tako da smo bili prisutni na hrvatskom tržištu neko vrijeme. S obzirom na to da smo od osnivanja festivala Outlook i Dimensions njihovi redoviti posjetitelji, sudionici te promotori u Srbiji, a i dio glazbene kulture koja definira ove festivale, suradnja s Pločnikom je svakako prirodan proces koji se dogodio i jako smo sretni zbog toga.

Jesen/zima 2017/2018

Koji su komadi najtraženiji, a koji je vama omiljen komad? Tko sve kupuje vaše stvari?

DechkoTzar je namijenjen svakome, a opet i nije za svakoga. To je negdje određeno našim grafičkim rukopisom koji je utkan u samu srž brenda. Majica je, definitivno, najprodavaniji komad. Jednostavno je odličan format i na neki način najbolji medij da izneseš nekakav stav porukom koju svaka majica nosi, makar bila i jednobojna bez printa Pitati što nam je omiljeno je kao da nas pitaš "koje dijete više voliš". Trenutna zimska kolekcija nam je najbolja koju smo napravili do sad. Mislimo da nikad nismo imali bolje sweatshirtove, a i jakne su se pokazale punim pogotkom. Donje rublje, također. Udobno je i kvalitetno, jednostavno jedan esencijalni komad, bez kojeg ne možeš. Suradnja sa Starterom na kapama također je bila uspješna. Radimo na tome da košulje dođu više do izražaja, pošto smo napravili nekoliko baš dobrih komada, ali u jako malim tiražama. Također, majice od posebnog merceriziranog egipatskog pamuka su najbolje koje smo do sad napravili.

Jesen/zima 2017/2018

Što možemo očekivati od DechkaTzara u nadolazećoj sezoni?

Nove i bolje proizvode.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Senja Vild,
    DechkoTzar
Učitaj još