Traži

Dobro došli u eru Instagram modela

Djevojke su rasturile u 2017.

Dobro došli u eru Instagram modela
Još do prije godinu dana internetom je kružio meme na kojem je stajalo "Oh, ti si model? Tko ti je agent, Instagram?"

E pa, Instagram se pokazao kao modni agent/agencija godine jer su zahvaljujući ovoj društvenoj mreži djevojke zaradile milijune dolara u prošloj godini. Danas manekenke marketinški vrijede koliko ih korisnika prati te nije čudno da model s najviše Instagram pratitelja (Kendall Jenner) ujedno zauzima i prvo mjesto najplaćenijih modela u ovoj godini, a po rangiranju časopisa Forbes.

Na toj listi se nalazi još nekoliko imena koja su instagramske zvijezde, uključujući suprugu Johna Legenda, Chrissy Teigen koja ima oko 15 milijuna pratitelja, a od modnih angažmana u svojoj karijeri nema niti jedan posao za high end brend, što je do prije nekoliko godina bilo nezamislivo za nekog tko se nalazi pri vrhu liste najplaćenijih (i samim time najutjecajnijih) manekenki u industriji. Najbolji pokazatelj moći Instagrama jest strelovit uspjeh Belle Hadid koja ima 15 milijuna pratitelja i prošle je godine zaradila šest milijuna dolara. Bella je jako aktivna na Instagramu i njena marketinška moć je neupitna. Sa svojim pratiteljima dijeli omiljene proizvode, brendove i savjetuje ih što kupiti da bi izgledali poput nje. Ako 10% ljudi s Bellinog Instagrama kupi proizvod koji im je predložila, brend koji ju je angažirao može smatrati ulog uspješnim.

KENDALL JENNER

Zamislite onda kolika je reklamna moć Kendall Jenner koja ima preko 85 milijuna pratitelja?! Po čistoj marketinškoj logici brend poput Estée Lauder čije je Kendall zaštitno lice, uložit će više novca u nju i njen Instagram nego u reklamu u nekom mediju. Kendall ima više pratitelja od svih Vogue izdanja globalno, korisnicima se obraća direktno, izaziva emociju i potiče na djelovanje, sama kreira svoju reklamu i tako najbolje prodaje proizvod. Konkretno, za Estée Lauder to vrijedi više od generičke reklame s Kendall Jenner u Vogueu.

Promjenu reklamne moći osjete i agenti modnih agencija koji su počeli organizirati tečajeve društvenih mreža za modele i savjetovati ih kako da vode svoje Instagram profile, kako da kuriraju javnu ličnost i percepciju o sebi, u koje vrijeme da postavljaju fotografije i kakve captione trebaju pisati. Modni agenti rade ono što holivudski rade godinama - koriste javni alat za stvaranje zvijezde s A liste. Agenti su svjesni da će mnogi klijenti prebaciti budžet u direktno oglašavanje na Instagramu nekog modela, što znači veći novac/postotak za njih.

Danas nije dovoljno da djevojke budu lijepe, napisali su u Forbesu, djevojke trebaju biti menadžerice i imati jaku osobnost kako bi se dodvorile milijunskom auditoriju koji ih prati i kako bi se na kraju priče od njega naplatile. Modne kuće također vode računa o Instagram vrijednosti poznatih modela koje angažiraju. Jedna objava Gigi Hadid sa Chanelove revije vrijedi više nego Chanelova objava, s obzirom na to da Gigi ima više pratitelja nego Chanel. Iz tog razloga Tjedni mode izgledaju kao neprekidan niz reklama koje se vrte na Insta Storiesima poznatih modela, a na kojima mlade dame pokazuju torbe, šminku i odjeću koje im kuće šalju.

chrissy teigen

Promjena na tržištu se ne događa, ona se dogodila, a tome svjedoči Forbesova lista na kojoj je tek nekoliko veteranki poput Gisele Bundchen i Adriane Lime. Pod veterankama mislimo na modele koji su svoju karijeru izgradili isključivo na ugovorima i licu, prije negoli je Instagram postao relevantan alat za dobivanje poslova u modelingu. Jučer je izašla i lista najpopularnijih modela na Instagramu koju predvodi gore spomenuta Kendall Jenner. Lista najpopularnijih se dobro podudara s listom najplaćenijih magazina Forbesa, što je jasan pokazatelj stanja na tržištu. Bit će zanimljivo za pratiti kako će se razvijati karijere modela generacije Z koje predvode Kaia Gerber i Francuskinja Thylane Bandeau. Primjerice, Kaiju Gerber (kći Cindy Crawford) na Instagramu prati 2,4 milijuna ljudi. Govorimo o djevojci od 16 godina koja je tek odradila jednu sezonu revija i snimila nekoliko manjih modnih kampanja. Kaia već ima milijun pratitelja više od britanskog Voguea magazina. Ako ove godine snimi neku veću kampanju broj pratitelja će joj se udvostručiti i njena će marketinška vrijednost neupitno porasti.

Kaia Gerber

Nema smisla vraćati se na vremena koja su nekoć bila i gajiti nostalgiju prema danima kada su modeli bili supermodeli i ponašale se kao glamurozne partijanerice. Ove djevojke su poslovne žene koje drže karijeru u svojim rukama, više ne ovise isključivo o milosti klijenata i svjesne su da posjeduju bolju reklamnu moć od većine svjetskih brendova. Pošteno je da tu moć dobro i naplate.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

  • Fotografija: Instagram

Napišite komentar

Učitaj još