Traži

Žene iza scene: Vedrana Čarapović, glavna urednica magazina "miss7"

Porazgovarali smo s mladom i uspješnom urednicom novog lifestyle magazina

Žene iza scene: Vedrana Čarapović, glavna urednica magazina "miss7"
U svijetu medija Vedrana Čarapović je poznato ime. Ova mlada i ambiciozna dama iskustvo je stekla u magazinu Storybook. Nakon nekoliko godina uspješnog djelovanja odlučila se na hrabar potez i preuzimanje uredničke palice sasvim novog lifestyle magazina "miss7", koji je jučer ugledao svjetlo dana

Hrvatsko tržište je jučer postalo bogatije za jedan lifestyle magazin, što je pohvalan potez za, u najmanje ruku, škakljivu medijsku situaciju u zemlji. Tisak je tisak, reći će mnogi, ali internet je brz i svemoguć , što je rezultiralo padom tiraže većine magazina na našem tržištu, najviše onih koji su svoj sadržaj temelji na prenošenju vijesti. Svaki časopis koji želi opstati na tržištu mora nuditi ekskluzivan autorski sadržaj, koji je dovoljno zanimljiv za nove generacije koji nemaju naviku kupovanja magazina. Ne listaju ih niti u frizerskim salonima. Scrollaju po svojim pametnim telefonima i traže vijesti koje ih zanimaju.

Ta smjena generacija se nije dogodila preko noći, iako je neke medije zatekla te nisu spremno dočekali dan u kojem se ne hita kioske. Vedrana Čarapović je dobro upoznata sa svojom ciljanom skupinom, uostalom i sama pripada generaciji millennialsa za koje stvara sadržaj. Ako ste prelistali tiskano izdanje "miss7" jasno vam je da je riječ o multigeneracijskom magazinu. Vedrana kaže da su ona i njen tim poželjeli stvoriti časopis koji ne robuje pravilima i klišejima, i koji provocira čitatelja na razmišljanje o svakoj temi. U nastavku pročitajte što nam je otkrila.

Nakon godina rada u Storybooku, imaš novi projekt. Magazin je jučer stigao u prodaju, ali za sve one koji ga još nisu imali prilike pročitati, možeš li nam reći kakav je koncept?

Da nema promjena u životu, on bi naprosto izgubio okus, a meni se dogodila kad sam ju najmanje očekivala, ali u trenutku kad je to zaista bilo potrebno. U ovim mojim zrelijim, ali još uvijek formativnim godinama, važno je odgovoriti na izazove koji život skrenu u novom smjeru, prema novim prilikama za kreativno izražavanje. Uvijek sam se vodila poslovnom filozofijom da treba beskompromisno ići naprijed, otkrivati nove svjetove, ne stagnirati, naprosto se predati, rasti, napredovati, učiti - bez straha koji blokira. Odmah sam osjetila da trebam prihvatiti "miss7" izazov, koji je, kako je već poznato, multimedijalni projekt. Pokretati od nule jednu ovako veliku priču, manevrirati s nekoliko medijskih platformi istovremeno, a pritom biti inspiriran i kreativan uz kvalitetan tim entuzijastičnih ljudi ono je što mi maksimalno podiže adrenalin i što me privuklo u čitavu priču. "miss7" je trenutno moj najveći izazov, moja nova ljubav i strast. Pored web platforme, opsežnih video sadržaja i aktivnosti na društvenim mrežama, u pripremi je i magazin koji na hrvatsko tržište izlazi u rujnu. Radi se o novom lifestyle konceptu, posve originalnom i zanimljivom, a prije svega urbanom i afirmativnom, jedinstvenog identiteta i s jasnim ciljem da se svaki čitatelj osjeti kao da se obraćamo upravo njemu. Svako jutro kad dođem u redakciju, osjećam se zaljubljeno, u život i u ovu priču - može li bolje?

Vedrana Čarapović

Okupila si novi tim. Tko su ljudi iza projekta?

Prije svega rekla bih kako se radi o velikim kreativcima, vrhunskim profesionalcima, a prije svega o ljudima s neviđenim. S nekima od njih veže me puno više od čiste profesionalne suradnje - mi smo već kao prava magazinska obitelj koja točno zna kako onaj drugi diše. Jedan iz drugoga izvlačimo ono najbolje s jasnim ciljem - stvoriti proizvod koji ima dušu, proizvod koji je puno više od magazina. Magazin koji ruši okove, nametnuta pravila, predrasude, koji inspirira, koji provocira um. Magazin koji prkosi klišejima, rutini, već viđenim obrascima. U skladu s tim cilj nam je bio stvoriti i jednu novu, energičnu struju autora koji će samom magazinu utjeloviti karakter. Ovaj projekt, između ostalog, povezao me s dragim ljudima s kojima sam surađivala na samim počecima tako da je prisutna dobra energija i veliki entuzijazam, nezaobilaznim začinima za dobre rezultate.


Vedrana Čarapović
Kako je tekao tvoj razvojni put? Možeš li nam pojasniti kako bi razumjele sve one djevojke koje maštaju o tome da jednog dana postanu urednice modnog ili lifestyle magazina?

Počela sam od nule - doslovno. Iako sam se oduvijek zamišljala na televiziji, iza kamera, život me, kao i uvijek iznenadio. Završila sam u tisku i u taj se posao fatalno zaljubila. Počela sam kao novinarka početnica u jednom tjedniku. Radila sam apsolutno sve sve sve; od odlazaka na teren, intervjua, pisanja članaka, rezanja arhive, samo što nisam čistila urede (smijeh)... Imala sam izuzetno kvalitetne mentore koji nisu imali milosti i bez prestanka me držali budnom. Događalo se da sam poput manijaka pisala članke koji uopće nisu bili objavljivani. Naprosto nisu bili dovoljno dobri. Ego sam pospremila duboko u najdonju ladicu radnog stola i uz puno truda i volje, puno, puno, puno rada, polako napredovala kao novinarka, kroz sve to vrijeme neprestano učeći i razvijajući se.

Nakon nekoliko godina sam dobila priliku postati urednicom, bačena sam u situaciju u kojoj se snalaziš kako znaš i umiješ, pa onda ili isplivaš ili potonešSve se događalo abnormalno brzo. Preživjela sam, isplivala i nakon godina provedenih na nižoj uredničkoj poziciji, ponovno sam dobila priliku - biti glavna urednica. To je donijelo još više odgovornosti, još više posla i stresa, ali i onog nevjerojatnog i nezamjenjivog osjećaja smisla i stvaralačkog zadovoljstva. U konačnici nema tu previše filozofije, ako želiš raditi - prilike će doći, ako ih prihvatiš, moraš biti svjestan da zasigurno neće biti lako. U moj su genetski kod upisani neodustajanje i uzemljenje. Ozbiljan i profesionalan pristup poslu je važan, ali bez uživanja, ljubavi i strasti nema ni pravih rezultata, a ni uspjeha. Svoj posao sam prestala nazivati poslom - to je moj izbor, moj način života i ne bih ga mijenjala nizašto na svijetu.

Što ti je najdraže u poslu? Što te posebno veseli?

Ljudi. Kroz osluškivanje ljudi nastaju priče. Okružena svojim kreativcima mogu biti potpuno svoja i slobodna, a tek u takvoj atmosferi se pomiču granice. Najviše me privlači energija stvaranja. Pravo rađanje rezultata, tog gotovog proizvoda. I veseli me što u ovim doista površnim vremenima, nešto ostavljamo iza sebe - neku ideju, neku riječ, neku misao, neku snagu.

Što misliš o stanju na hrvatskoj medijskoj sceni danas?

Vjerujem da će na tržištu opstati samo originalan sadržaj, kako u tisku tako i na webu. Utrka s vijestima je Sizifov posao i mediji će moći preživjeti jedino ako uspiju ponuditi sadržaj koji je dovoljno zanimljiv, koji poziva na engagement i koji zadržava čitatelja.

Kako gledaš na budućnost specijaliziranih medija kao što su modni?

Mislim da im se smiješi svjetla budućnost jer će svojim sadržajem i tematikom privlačiti ljude koje zanima upravo to što nude. Naravno, preduvjet je da imaju originalan, kvalitetan sadržaj, da "iskaču" iz mase i da su lideri angažiranosti čitatelja.


Jesi li ikada imala uzore u ovom poslu? Ako jesi, tko su?

Svi mi koji smo generacijski slični na neki smo način imali slične uzore. No, moram priznati da su moji uzori uvijek bili ljudi s kojima sam blisko surađivala. Iz mene su izvlačili ono najbolje, poticali me i educirali. S njima sam rasla i razvijala se, i padala i dizala se. Njihova individualnost i kreativnost, osobnost i karakter uvijek su me gurali naprijed.

Kako izgleda tvoj radni dan? Ljudi često imaju stav da se u našem poslu ne radi previše već da je sve idealno, kao u filmovima?

Moj radni dan započinje u sedam ujutro kada provjeravam prve mailove, čujem se sa svojim najbližim timom i napravimo kratki draft dana. Nakon brzinske jutarnje kave krećem u ured. Tamo me čeka dnevni raspored, sastanci i dogovori sa svim odjelima; od mog native tima, prodaje, marketinga do video odjela uz paralelno planiranje i kreiranje sadržaja. Slijede briefinzi s vanjskim suradnicima... i tako do kasno poslijepodnevnih sati kada napuštam redakciju. Moj radni dan ne završava niti tada jer sam sa svojim timom u neprestanoj komunikaciji i razmjeni novih ideja. Ovo je posao koji nema radno vrijeme. Ali je zato neodoljiv jer podrazumijeva stvaranje. S obzirom na to da tek podižemo projekt, svi još uvijek imamo prepune baterije, viška energije i elana.

Da možeš sjesti na čelo bilo kojeg svjetskog magazina koji bi to bio?

Hm, ne znam koliku bih odgovornost morala prihvatiti ako kažem kako ne bi bilo loše jedan dan sjesti na čelo francuskog ili talijanskog Voguea. Možda zvuči kao klišej, ali ne bih odoljela, priznajem.

vedrana

Situacija na svjetskom magazinskom tržištu nije najbolja. Čak i veliki izdavač Condé Nast "hvata sam sebe za rep". Ti si dijete tiska, tamo si počela i to je tvoj forte. Jesi li ikada do sada razmišljala o potpunom prebacivanju fokusa na web?

Apsolutno sam dijete tiska. Magazini su moja prva ljubav. To je posebna veza koju ništa neće raskinuti, no moram priznati da me i svijet weba osvojio i osvaja me iz dana u dan. Nisam razmišljala ni planirala, jednostavno se dogodilo. Mislim da je tako najbolje - pustiti da te odvede. I eto, odvelo me i na web. Nevjerojatno sam puno naučila i dalje učim o novom mediju. Zanimljivo je promatrati koliko su web i tisak različiti u svojim karakteristikama i osobinama, a opet se mogu sjajno nadopunjavati gotovo do neodvojivosti. Zapravo sam prava sretnica jer radim na projektu koji je multimedijalan. Dopušteno mi je koketirati i s tiskom i s webom i s videom. Gledam prema naprijed, hodam u korak s budućnosti, s vrhunskim profesionalcima i znalcima od kojih iz dana u dan učim.

Na što si najponosnija u dosadašnjoj karijeri?

Na činjenicu da sam sve napravila sama, da sam počela od nule, na činjenicu da sam ostala ista, da se nisam pogubila, da sam sačuvala svoje ljude, da sam izgradila nova, čvrsta prijateljstva, da sam realizirala stabilnu vezu, da uspijevam balansirati između poslovnog i privatnog. Na to da ne moram pored nikoga proći pognute glave i na to da iza svakog svog uratka mogu stajati s ponosom i osmijehom na licu. I naravno, na to da doma imam nekoga tko mi je bezrezervna podrška u svemu pa tako i u poslu, čovjeka koji me gura naprijed, prolazi sa mnom sve faze, razumije i sluša i s kojim mogu podijeliti svaki svoj uspjeh, a on će mu se veseliti kao da je njegov, pa sve na kraju dobije neku drugu, veću vrijednost.


Dok si radila u Storybooku podigla si nekoliko uspješnih projekata, poput Storybook Salona. Znam da su ti projekti forte i da si izrazito angažirana. Što bi još željela napraviti?

Odgovor na ovo pitanje bio bi jako dug pa ću pokušati što kraće. Mnogo toga bih još voljela napraviti, mnogo toga je u planu i u procesu realizacije i neopisivo se veselim novim projektima koje postavljamo na noge. Spomenula bih i projekte vezane za društvene teme koje me također privlače, projekti s notom senzibilizacije na druge i drugačije u društvu, projekti s ciljem i svrhom. Svaki kreativni projekt, bez obzira kojom se temom bavi mora imati i dublju razinu djelovanja. Inače sve gubi smisao. U vremenu u kojem živimo, misija je jasna, bez obzira na format ili tematiku - prodirati, preispitivati, ukazivati i buditi!

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još