Traži

Hedi Slimane se vraća po svoje: može li Céline postati omiljeni brend novih generacija?

Hedi Slimane se vraća po svoje: može li Céline postati omiljeni brend novih generacija?

Neočekivano imenovanje

Tekst: D.D.

Bilo je jako teško zamisliti tko bi uopće mogao zamijeniti Phoebe Philo, koja je 10 godina provela na čelu francuske kuće, ali imenovanje Hedija Slimanea - koji je dosad bio na "odmoru od mode" - zaista nitko nije mogao očekivati...

Razdoblje velikih promjena u modi se nastavlja - nakon odlaska Phoebe Philo, modna kuća Céline za njezinog zamjenika imenovala je dizajnera Hedija Slimanea. Francuz je imenovan za umjetničkog, kreativnog i imidž direktora, a svoju će prvu kolekciju predstaviti na rujanskom Tjednu mode u Parizu. Najavljena je couture linija, prva muška linija te prvi miris francuske kuće. Bernard Arnault i ostatak vodstva LVMH kompanije, izjavili su kako su presretni što se vratio pod njihovo okrilje. Naime, Francuz je početkom milenija sedam godina vodio Dior Homme čijim je kolekcijama udahnuo kultni status među ženama i muškarcima. Podsjetit ćemo se da je Karl Lagerfeld godinu dana jeo banane i pio dijetnu Colu kako bi stao u odijelo sa Slimaneovim potpisom.

Kolekcija Saint Laurent za proljeće 2013.

"Dobrodošlicu u Pariz" zaželjela mu je Carine Roitfeld, ruski supermodel Natalia Vodianova "ne može dočekati Hedi x Céline" komade, Giovanna Battaglia Engelbert napisala je kako je "najveći fan Phoebe, ali je uzbuđena što je Slimane ponovno u igri", dok je veliki Karl Lagerfeld oduševljeno izjavio kako je Slimane "odličan izbor". Ruke zadovoljno trljaju i buyeri velikih robnih kuća koji u sebi već broje novac od prodaje Slimaneove kolekcije, prisjećajući se da Hedi nikada nije prodajno podbacio, pa neće ni sad.

Među onima kojima je ova vijest "uljepšala nedjelju" bilo je i onih koji se s njima nikako ne slažu. U tom taboru nalazi se i dizajnerica Lise Marie Fernandez koja se u Instagram storiesima obrušila na odluku glavešina iz LVMH napisavši da su "Céline žene htjele ženu" te "RIP Céline". Razlog tomu je što je dizajn bivše kreativne direktorice Phoebe Philo u posljednjem desetljeću postao sinonim za Céline. Osim uglađene i minimalističke odjeće i modnih dodataka, popularnosti uspješne kuće, u doba porasta feminizma i traženja modernih heroina, pridonosila je i činjenica da je na čelu modnog carstva "žena koja kreira za žene".

O tome je li na čelo ove kuće trebala sjesti žena dalo bi se raspravljati, ali ako realno pogledamo situaciju, Hedi Slimane je tvornica novca i čovjek koji je doveden da ponovno izmisli brend. Gledajmo ga kao arhitekta na terenu koji će srušiti postojeći objekt i projektirati novi. Teško da bi se itko mogao primiti takvog posla, a Arnault opravdano nije želio riskirati. U svemu tome ima i doza ratovanja s Henrijem Pinaultom iz grupacije Kering, za koju je Slimane radio, a koja je vlasnik brenda Yves Saint Laurent. U YSL-u je Slimane također imao odriješene ruke

Podsjetimo, 49-godišnjak je glavni "krivac" što je kultna francuska kuća YSL ostala bez osobnog imena osnivača te "spala" samo na dvije riječi - Saint Laurent. Ta je odluka, baš kao i njegova prva ženska kolekcija u kojoj je slavio androginost te promjena adrese s pariške na losanđelešku, dočekana na nož. Šira javnost nije bila upućena da je ime Saint Laurent Rive Gauche, koristio i sam Yves kad je osnovao svoje modno carstvo 1966. te da je Slimane uživao bezrezervnu podršku Pierre Bergea, Laurentovog poslovnog i životnog partnera.

Imenom, ali i dizajnom, Slimaneov Saint Laurent bio je vraćanje korijenima, ali u suvremenoj verziji. Inspiriran grungeom i rock glazbom, stvarao je moderne kolekcije, a zvijezde crno-bijelih kampanji, koje je sam snimao, bile su muzičke ikone poput Courtney Love, Grimes i Sky Ferreire. Ali, on je bio i "krivac" za to što se od 2012. do 2016. zarada modne kuće udvostručila te je Saint Laurent postao najbrže rastući brend Kering grupe. Suradnja je završila tužbom i onda izvansudskom nagodbom.

Što možemo očekivati od novog Célinea?

Kampanja koju je fotografirao Hedi Slimane

Iako ga prati reputacija tvrdoglavog i neuhvatljivog čovjeka, Slimane je boravkom u Saint Laurentu ponovo dokazao da odlično razumije moderno tržište. U njegovo doba prodaja je strelovito rasla iz kvartala u kvartal, da bi napokon dostigla brojku od preko milijarde dolara godišnje. Modna institucija zvana Céline prošle je godine na odjeći i kožnatim modnim dodacima zaradila otprilike istu količinu novaca, pa održavanje (i povećanje) tih brojki Slimaneu ne bi trebao predstavljati problem.

Saint Laurent jesen/zima 2013

Kad je 2012. godine došao na čelo YSL, kuću je okrenuo naopačke. Rock chic ready-to-wear linijom osvojio je novu, mlađu publiku. Sudeći po tome, možemo očekivati da će isto napraviti s Célineom. U prilog tomu ide i titula koju je dobio - on nije samo kreativni direktor, već i umjetnički i imidž direktor. Imidž brenda Celine proteklo je desetljeće odražavao osobni imidž glavne dizajnerice, kojeg su obožavale zrele ljubiteljice mode. Naime, kad bi hodale odjevene u Céline komade, možda nisu hvatale muške poglede, ali ženske nisu mogle izbjeći

Može se pretpostaviti da će pročišćene linije, minimalizam i power dressing ostati u povijesti, a Slimane će gurati svoj prepoznatljivi stil - doći će vrijeme za neka nova odijela u kojima će se zrele žene osjećati jednako moćno, a milenijalke će dobiti uniformu za izlaske. Promjene će zasigurno biti brojne i kontroverzne, ali upravo je zbog promjena doveden na čelo kuće. Čini se da čelnici LVMH kompanije imaju plan od Célinea napraviti brend po uzoru na Keringove Balenciagu i Gucci, a to znači okretanje prema milenijalkama, koje su danas najveće konzumentice mode. Osim toga, u redove svojih obožavatelja zasigurno će dovesti i brojne celebritije, od kojih je Philo zazirala. U francusku modu unijet će dašak losanđeleške opuštenosti i mladenačke energije, upravo kako je to napravio i s YSL-om.

Celine lookbook za proljeće/ljeto 2018.

Phoebe Philo je najbolje od sebe ponudila kad je između rada u Chloéu i Célineu uzela trogodišnju pauzu. Slimane se sve do sada skrivao od modnog svijeta, bavio se fotografijom i umjetnošću te je, baš kao Philo, bio na "odmoru od mode". Možda je upravo to bila tajna uspjeha beskrajno hvaljene dizajnerice, što znači da u idućih nekoliko mjeseci i godina, možemo očekivati i "the best of Hedi Slimane". Samo četiri godine u Saint Laurentu bile su dovoljne 49-godišnjaku da se upiše u modnu povijest, pa jedva čekamo vidjeti što je zamislio za Céline. 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

More