Traži

High street brendovi se okreću ženama iznad 40 godina

I time ugrožavaju brendove srednje kategorije

High street brendovi se okreću ženama iznad 40 godina
Dok marketing odjeli modnih brendova luduju u nastojanju da predvide očekivanja "millennialsa" i generacije Z, u modi se stvara jedna nova struja koja se okreće ozbiljnijim kupcima

Kada je Zara prije mjesec dana objavila svoju kampanju naziva "Timeless" za koju su angažirali modele starije od 40 godina, mediji i društvene mreže su ih dočekali s ovacijama. Seriju fotografija su pratila videa u kojima žene pričaju o svom životnom iskustvu, godinama i svemu što su im one donijele. Ova kampanja za industriju nije bila neki presedan. Štoviše, radilo se o jednostavnom marketinškom alatu pomoću kojeg su ozbiljnije i platežno sposobne kupce usmjeravali na svoj mlin. Ako su vam ciljana skupina žene starije od 40 godina morate im ponuditi primamljivu priču koja će ih se ticati, s kojom će se poistovjetiti, kao i proizvod koji će ih zadovoljiti. Zara je u toj nakani uspjela i ova se priča proširila u svim svjetskim medijima kao pozitivan primjer pristupa prema ženama.

timeless

Kako se mijenjala percepcija žene i njenih godina kroz medije, društvo i naposljetku, definiciju ženskog stila prilagođenog godinama, tako su i high street kuće odlučile zagrabiti u taj sektor uspješnih, ostvarenih i financijski sposobnih žena kojima nije problem izdvojiti 2.000 kuna za kaput u Zari, ako je on načinjen od kvalitetnog materijala i estetski zadovoljava njen ukus. Zašto bi naposljetku Zara dozvolila da joj taj sloj oduzme konkurencija ili da se te žene odijevaju u nekim brendovima srednjeg ranga gdje će ostaviti dobar dio svoje plaće?

U tom svijetu high streeta također postoji jasna kategorizacija brendovaJedna žena od 40 godina će teško pronaći neki komad za sebe u Bershki. Vjerojatnije će ga kupiti u Massimu Duttiju ili poljskom brendu Mohito. Zara se pak u tom području kreće polako, ali sigurno, prvo kroz Studio kolekciju, a sada i kroz "Timeless". Trend je primjetan i kod brenda Oysho koji je prije dva tjedna predstavio kolekciju "Ageless". Kolekcija je bazirana na klasičnim komadima (pletivo, odijela, hlače), ali izrađenim od vrhunskih materijala. Cijene su naravno nešto više, ali ih kvaliteta opravdava. H&M svoju strategiju pristupanja ovoj generaciji gradi kroz Arket, novi brend koji su predstavili u rujnu a koji jasno targetira ozbiljnije kupce. U Arket će teško ući netko od pripadnika millennials generacije. Brend je skrojen po mjeri kupaca koji znaju što žele i zašto to plaćaju. Tu je naravno i COS koji postoji već godinama i koji je simbol skandinavskog minimalizma.

timeless

Ova strategija koju trenutno sprovode high street kuće mogla bi naštetiti brendovima srednje kategorije, koji su se ionako dobro napatili kada je počela cijela histerija oko "brze mode". Prije nekoliko godina žene nisu odlazile u high street dućane u potrazi za nečim kvalitetnijim. Odlazile su po krpice, neku jaknu koja izgleda OK, ali koja im neće potrajati dulje od sezone, haljinicu od čipke koja će završiti na dnu ormara, ali koga briga ako ona košta 300 kuna. Kvalitetnije komade, obuću i torbe su kupovale u tim dućanima srednje kategorije, koji su zadržavali kupca na klasičnim komadima odjeće koji im uvijek trebaju. Danas će ozbiljna žena u Zari ili Arketu kupiti odličnu vestu od kašmira, kožne čizme ili kožni kaput koji će joj trajati godinama. Tim potezom high street kuće ponovno mijenjaju pravila igre i ostavljaju jako malo, ako i uopće, mjesta za manje brendove. Bitka za kupca je već unaprijed dobivena i pogađate Zara vodi 1:0.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

Napišite komentar

Učitaj još