Instagram je u kratkom roku postao platforma na koju su se preselili blogeri. Više ne moraju mariti za fizičke blogove za koje su im trebali programeri i web dizajneri, više se ne moraju zamarati pisanjem tekstova jer je fotografija na Instagramu postala ekvivalent posta na blogu. Online publikacija Fashionista nedavno je objavila priču u kojoj su naglasili kako su fotografije na Instagramu postale toliko utjecajne da neki blogeri za jednu objavu mogu dobiti i 15 tisuća dolara (tu je cifru Danielle Bernstein s bloga WeWoreWhat otkrila Harper´s Bazaaru na pitanje koliko naplaćuje svoje Instagram postove). Dapače, najutjecajniji blogeri poput Chiare Ferragni godinu zatvaraju sa šestoznamenkastom zaradom. No, kako piše Fashionista, ono što je nekad značilo veću zaradu danas blogere sputava.

A photo posted by by Danielle (@weworewhat) on

Naime, što je već broj followera na Instagramu nekog blogera, to mu je teže postići visoku angažiranost korisnika što je ključna brojka koju oglašivači traže u pregovorima o suradnjama. “Ljudima koji imaju milijune followera angažiranost korisnika pada jer je teže držati te milijune ljudi angažiranima,” rekla je za Fashionistu Sonia Langlotz, direktorica digitalnog partnerstva u agenciji za PR, Wetherly Fashion Group. “Ako imate milijun followera, a razina angažiranosti vam je samo 8% to baš i nije sjajno,” dodala je.

Angažiranost korisnika uključuje lajkove, a posebice komentare, pa čak i direktne poruke kroz koje korisnici mogu pitati Instagram blogera za više informacija o određenom proizvodu koji ovaj reklamira. Sve te brojke ključne su za oglašivače i ako imate veliki broj followera, a malu angažiranost, logično je da će se oglašivač radije obratiti tzv. microinfluencerima koji imaju manji broj followera (čak i ispod 50 tisuća), ali imaju veliku angažiranost korisnika.

Na microinfluencere su se već strateški počeli oslanjati i neki brendovi kojima su blogeri s manje followera znatno jeftiniji te im se lako mogu diktirati pravila, dok će im etabliraniji blogeri naplatiti više za svaki novi zahtjev. Odličan primjer primjene te nove strategije jest kozmetička tvrtka i portal Glossier. Oni se, kako piše Fashionista, oslanjaju na svoje superfanove. “Mi vjerujemo u snagu individualaca koji mogu utjecati na svoj krug prijatelja i followera, neovisno o veličini tog kruga - može se sastojati od 100, a može se sastojati i od 1 milijuna ljudi. Društveni mediji su dali svakom individualcu platformu na kojoj može pustiti svoj glas i biti urednik,” rekao je za Fashionistu potpredsjednik rasta u Glossieru, Ali Weiss.

A photo posted by Glossier. (@glossier) on

I da se vratimo na pretpostavku s početka, doista, danas svatko može postati Instagram influencer, bloger ili što već. No, do kada će to moći biti tako? Kada ćemo se napokon zasititi silnih režiranih fotografija i režiranih života?

Po svemu sudeći ne tako brzo. Dapače, rezultati Google trendova pokazali su da se tržište Instagram blogera u Americi kontinuirano penje od početka 2015. godine. Razlog tomu je to što to traže oglašivači. Sve ih je više i zarade su sve veće, samo više nema univerzalnog modela za prodaju oglasa blogerima. Kao što je već navedeno, veliki se broj brendova u posljednje vrijeme okreće microinfluencerima, no blogeri s mnogo followera i dalje ostvaruju nevjerojatne suradnje. Fashionista je prenio kako je Kristina Bazan zaradila milijun dolara na suradnji s L'Oréalom dok je Aimee Song za suradnju s Laurom Mercier dobila pola milijuna. Još jedan korak dalje idu najutjecajnije blogerice svijeta - Chiara Ferragni je tako dizajnirala svoje cipele i kozmetičke linije, Leandra Medine je kreirala jakne, odijela i cipele za Net-A-Porter, a Danielle Bernstein gležnjače i kombinezone.

A photo posted by Aimee Song (@songofstyle) on

No, iako se tako pretvaraju u prave modne mogule, blogerice se dovode u situaciju da postaju konkurencija velikim brendovima koji su se kod njih prije oglašavali. I tako se polako događa smjena kroz koju bi poznate blogerice mogle postati manje utjecajne od "nepoznatih" microinfluencera. Slična se smjena događa u čitavom svijetu u kojem uloge profesionalca počinju preuzimati tobože cool pripadnici generacije Z koji žive na društveni mrežama, a s obzirom na brzinu kretanja događaja u svijetu mode, 2017. će biti godina u kojoj ćemo i otkriti do kuda će nas sve to dovesti.