Braća Gvasalia i njihov Vetements pokrenuli su trend kada su odbili sudjelovati u hektičnom rasporedu svijeta mode i odlučili prikazivati samo dvije kolekcije godišnje. Oni prikazuju svoje kolekcije mimo konvencionalnih Tjedana mode. Revije organiziraju u siječnju i u lipnju jer se, kako je Gvasalia rekao jednom prilikom za Business of Fashion, tako produžuje vijek trajanja kolekcije. Njihov su primjer slijedili Burberry, Tom Ford, Public School, Bottega Veneta, a Manolo Blahnik je odlučio u potpunosti odustati od sezonskih kolekcija i jednom godišnje, u siječnju, prikazati kolekciju za cijelu godinu.

Dizajneri polako odustaju i od dijeljenja kolekcija na muške i ženske. Tako su već spomenuti dizajneri, ali i Kenzo, Gucci, Calvin Klein, Dsquared2 i drugi odlučili spojiti svoje muške i ženske kolekcije i prikazivati ih na dvije revije godišnje umjesto njih četiri.

Vetements

Uz to, ugledna publikacija Business of Fashion objavila je nedavno veliki članak u kojem objašnjavaju zašto više neće pratiti predjesenske kolekcije. “Budite sigurni, financijski utjecaj predjesenskih kolekcija je ključan za brojne brendove. Te su kolekcije u trgovinama od lipnja ili srpnja do prosinca - dulje od bilo koje druge sezone - i zato ih ne treba olako otpisati. No, one su i najkomercijalnije od svih kolekcija.” Napisali su i kako su te kolekcije obično derivati boljih ideja prikazanih u ključnim proljetnim i jesenskim kolekcijama, a njihovu publiku kojoj je stalo do čitanja o kvalitetnim kolekcijama, o konceptima i idejama, to jednostavno ne zanima.

 

S obzirom na sve recentne događaje, međukolekcijama bi doista uskoro mogao doći kraj

 

High street brendovi pak nemaju namjeru smanjiti svoje kolekcije, no okreću se održivijem načinu proizvodnje. Greenpeace je 2011. pokrenuo "Detox My Fashion", pokret kojim žele eliminirati štetne kemikalije u modnoj industriji do 2020. U program su se uključile velike kompanije kao što su Inditex, adidas, Valentino, Primark, H&M i drugi, a uključivanjem u program obvezuju se da će eliminirati kemikalije iz svog procesa proizvodnje, perfluorinate moraju zamijeniti sa sigurnijim alternativama i na kraju moraju biti iskreni u čitavom procesu zbog čega je transparentnost ključna i možda najvažnija stavka.

Prema dosadašnjim rezultatima, Inditex (vlasnik Zare, Bershke, Pull&Beara i još niza brendova), H&M grupa te Benetton su najuspješniji u provođenju projekta “Detox My Fashion”. Inditex je prvi na listi i nedavno je, kako piše Elle, donirao 3,7 milijuna eura organizaciji Water.org. H&M pak ima cijele kolekcije koje nose naziv “Conscious” ili osviještene, a u poslovnice možete i odnijeti staru odjeću te je zamijeniti za voucher, a H&M će se pobrinuti da odjeća ode na recikliranje.

Neki brendovi idu i korak dalje. Ne žele samo prirodne tkanine od organski uzgojenih biljaka, žele transparentno poslovanje od početka do kraja. Sjajan primjer za to je američki Everlane. Njihov je moto da kupac mora znati iz koje tvornice dolazi njegova odjeća, kolika je prava cijena svakog komada i da moraju imati priliku saznati sve što ih zanima o pojedinom proizvodu. Everlane stoga ima vrlo jaku korisničku podršku, na njihovom webu možete otvoriti kartu s prikazom 13 tvornica diljem svijeta u kojima tvrtka proizvodi svoju odjeću i kliknuti na svaku kako biste saznali više informacija o pojedinoj tvornici. Osim toga, ispod svakog proizvoda koji odaberete u njihovom webshopu možete vidjeti cijene svake stavke u proizvodnji te finalnu cijenu u Everlanu i u klasičnoj maloprodaji.

Everlane

Everlane se bavi proizvodnjom visokokvalitetnih bazičnih komada po prihvatljivim cijenama i čini se kako je to ono što većina ljudi, posebno zaposlenih (pa čak i u modi), danas želi. Manje revija, manje trendova i manje loše odjeće. Brzoj modi možda nije došao kraj, no čini se kako se svijet o onome što nosimo itekako probudila, a “Detox My Fashion” i tvrtke poput Everlanea su tek početak puta prema nekoj boljoj sutrašnjici.