Traži

Život u doba hypea: sve je trend koji se mora imati

Život u doba hypea: sve je trend koji se mora imati

Dobar proizvod ili samo dobra priča

Tekst: D.D.

Era Instagrama promijenila je način na koji konzumiramo modu i umjetnost. Putem te društvene mreže nalazimo nove brendove i kupujemo odjeću, ali je ona isto tako postala medij za brojne dizajnere koji je koriste za podizanje (nepotrebnog) hypea...

Jesu li vam dosadile brojne suradnje koje samo što nisu stigli u precool dućane diljem svijeta? Meni jesu. Uvijek se pitam, zašto sam uopće izložena ovim vijestima? Čini se kako od hypea ne možeš pobjeći. Izloženi smo tome jer su dizajneri nove ere "provalili" novi način podizanja brojki prodaje, a to je već spomenuti hype. Stvar funkcionira jednostavno - prije idućeg dropa, spuštaju se hintovi i teasovi na Instagramu, komadi se šalju influencericama, za vizuale se angažiraju modeli trenutka, na online dućanu brenda stoji sat koji odbrojava vrijeme do dropa, radi se na nabrijavanju online publike te je neminovno da će iduća vijest koju ćemo vidjeti u naslovu sadržavati riječi "rasprodano".

Život u doba hypea: sve je trend koji se mora imati (фото 1)

Instagram manijaci će osvježavati stranicu brenda, ili pak stajati u kilometarskim redovima, kako bi se čim prije domogli idućeg hit komada o kojem su čitali tjednima unaprijed. Ili ga ne nabaviti što će ih potaknuti da liju krokodilske suze ili da kupuju od preprodavača po peterostruko većoj cijeni. Poznato je da brendovi, među kojima nisu samo Supreme, Palace, Bape, Off-White i Vetements, nego čak i adidas, namjerno proizvede manji broj komada od onog koji bi se prema predviđanjima mogao prodati, ostavljajući tako svoje najvjernije fanove, ako nisu imali "najbrži prst", na suhom. No, jesmo li ih napokon prozreli? Je li nam napokon jasno da kad vidimo pet influencerica u ružnim tenisicama Balenciaga, da tu nije riječ o modi nego o hypeu. Da je riječ o Demni Gvasaliji koji je počeo s nabrijavanjem ekipe kako bi za dva dana na Highsnobietyju i Hypebeastu mogli osvanuti članci kako su Triple S tenisice u colorwayju koji je izašao prije tri dana rasprodane. Problem hypea je danas raširena pojava koja zahvaća sve branše

Jasno je da je i najboljem proizvodu potreban dobar marketing, a najbolji koji može dobiti je odobrenje neke it djevojke kao što su danas Bella Hadid, Kaia Gerber i Kendall Jenner. Povezivanje celebrityja i određenih modnih marki ili proizvoda postoji oduvijek, ali je poanta u tome da nije Brooke Shields u trapericama Calvin Klein prodavala te komade. Te su se traperice kupovale zbog kvalitete, a zbog kontroverzne kampanje su samo postale vidljive većem broju ljudi. No, danas nije fokus na odjeći već na pomami za it djevojkama, pa samim time i za brendom koje one predstavljaju. Odličan primjer je i brend Yeezy Kanyea Westa. Budimo realni, radi se o reperu koji kreira bicke, koje po puno manjoj cijeni možete kupiti u dućanu sportske opreme. Ali, njegove nosi Kim Kardashian West, što im daje pečat coola. Možda najbolji i najuspješniji primjer hypea imamo u kući H&M koja je prije koju godinu rasturila medijski prostor i društvene mreže s kolekcijom Balmain x H&M. Dok je kolekcija stigla u trgovine, žene su izgrizle nokte do krvi, a kad je krenula u prodaju dućani su se doslovno raspadali od navale i histerije koja je zavladala. Iako se radilo o trendovskim komadima koje smo viđali mjesec dana, a poslije više nikad, H&M je uspio u nakani - sve je rasprodano do zadnjeg pozlaćenog gumba.

Balmain x H&M

Problem s kojim se suočavamo danas jest količina informacija kojima smo zatrpani i proizvoda koji ih prate. Mogućnosti oglašavanja za brendove su veće no ikad i napad se događa sa svih mogućih online kanala. Idealna situacija za svaki brend jest ona u kojoj hype napokon zavlada među kupcima i kada se tim istim kupcima preda marketing, koji oni onda rade pobožno na svojim privatnim profilima i naravno, potpuno besplatno. Od tog trenutka upadamo u vrtlog brenda/proizvoda kojeg potom konzumiramo dok iz njega ne istisnemo zadnju kapljicu žudnje. Nakon njega na stol, točnije na feed nam dolazi neki novi proizvodi koji će doživjeti sličnu sudbinu. Krizna situacija za neku kuću/brend nastupa u trenutku kad se strasti stišaju i kad ostane samo ogoljen proizvod. Ako isti nije utemeljen na čistoj kvaliteti, ljudi mu okreću leđa jer ih je zanos pustio i shvaćaju da su plaćali trend, a ne sam produkt.

Život u doba hypea: sve je trend koji se mora imati (фото 2)

Danas smo svjedoci toga da se puno stvari pumpa bez neke realne osnove. Stvaraju se baloni koji pucaju pod pritiskom zasićenja od neke stvari. Dobar su primjer i influenceri koji pucaju po šavovima od lažnih pratitelja i nabrijavaju svoje profile fotografijama koje na kraju sve izgledaju isto. Hype se oko nekih influencera već stišava jer se ne nudi ništa novo, pametno i intrigantno osim niza reklama za trepavice, kosu, kavu, šminku i ne znam što sve ne. A te iste reklame ćete vidjeti na svim drugim profilima vjerojatno isto pofotkane jer pobogu, na koliko načina možete fotkati trepavice ili torbu, a da nije već viđeno sto puta. Na tržištu će preživjeti samo oni koji osim poželjnosti imaju stvarno nešto za ponuditi, kad početno oduševljenje padne.

Život u doba hypea: sve je trend koji se mora imati (фото 3)

Priču oko štetnosti hypea je ponovno pokrenuo nemili tekst o kući Vetements koji je prije desetak dana izašao na portalu Highsnobiety, a koji je Demna Gvasalia označio kao fake news, uz to kazavši da moda nije stvar hypea nego odjeće. Da se podsjetimo, Highsnobiety je objavio tekst u kojem se proglašava smrt Vetementsa kao poželjnog brenda i to iz razloga jer su kupci shvatili da je hype gotov i da im prodaju "muda pod bubrege". Iako je Gvasalijina izjava o modi točna, u svojoj srži nepobitna činjenica je da se mnogi (uključujući Vetements) i dalje oslanjaju isključivo na blic efekt i trenutnu požudu za nekim trendom/komadom, i to je razlog zbog kojeg se brendovi danas osnivaju i propadaju brže od boy bendova iz 90-ih. Naposljetku, mi danas živimo u svijetu u kojem netko plaća komad cigle par stotina dolara na eBayu. Tko je tu lud? Kupac ili onaj koji mu nudi bazičnu stvar koja se ruga s intelektom? Odgovor sigurno znate. Znaju ga i svi oni koji su u navali adrenalina kupili tu Supreme ciglu, DHL majicu za 600 dolara illi Pradinu klamericu za kakvih 300 dolara. Pametnom dosta.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više