Traži

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi

Intervju s Anom Ivančić

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi
Prije gotovo mjesec dana, u Martićevoj ulici u Zagrebu, svoja je vrata otvorila šarmantna trgovina skandinavske mode "Garderoba", a mi smo tim povodom odlučili saznati tko je Ana Ivančić, žena koja stoji iza ovog novog koncepta u popularnoj zagrebačkoj ulici

Ana Ivančić je diplomirana pravnica koja je do sada uglavnom radila u financijskoj industriji. Radila je u Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, vodila mirovinski fond Erste banke, zatim je radila i u tvrtki Phillip Morris, a onda i kao predsjednica uprave BNP Paribas Cardif osiguranja. No, ljubav prema modi navela ju je da se okrene i nekim drugačijim projektima, te je prije gotovo mjesec dana otvorila trgovinu skandinavske mode "Garderoba", u zagrebačkoj Martićevoj ulici. Ana Ivančić nam je u intervjuu otkrila kako je do toga došlo i zašto ju je privukla baš skandinavska moda.

Iza sebe imate karijeru u velikim korporacijama koje nisu povezane s modnom industrijom. Kako to da ste se sada odlučili posvetiti nečem skroz drugačijem?

Osobno sam se nakon 25 godina u financijskoj industriji našla na svojevrsnoj profesionalnoj prekretnici. Tako sam se odlučila napokon osnažiti i napraviti korak u nešto potpuno novo, nešto što sam oduvijek voljela. Mislim da je upravo sada dobar trenutak za takav poslovni potez, obzirom na činjenicu da iza sebe ostavljam dugu i uspješnu poslovnu karijeru, a ispred sebe imam još puno godina u kojima mogu dosta toga napraviti, primjenjujući ono što sam kroz sve te godine naučila.

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi (фото 1) 

Kakva je vaša veza sa skandinavskom modom? Zašto ste baš nju odlučili predstaviti Zagrebu u svojoj trgovini "Garderoba"?

Garderobu sam zamislila kao mjesto na kojem će se tržištu ponuditi nešto čega do sada kod nas nije bilo, i to na način koji se isto tako u Hrvatskoj nije susretao. U Garderobi sam nastojala objediniti sva svoja iskustva i doživljaje kupnje po najvećim modnim središtima, sve što mi se svidjelo, što sam pamtila. Ideja je bila urediti mjesto koje će zainteresiranima ponuditi razne sadržaje vezane uz modu i dizajn, koje će imati i edukativnu dimenziju, ali primarno mjesto gdje se nitko neće bojati ući i gdje će se većina osjećati ugodno i dobrodošlo Skandinavski dizajn je bio moj osobni odabir, jer je to estetika koja mi odgovara. Estetika koja je istovremeno decentna i zaigrana, i koja omogućuje svakome da se kroz odjeću i osobno izrazi i bude drugačiji i prepoznatljiv. Mislim da je u Zagrebu upravo to nedostajalo, te da ću tu nišu Garderobom vremenom u dobroj mjeri popuniti. Kako odabirom odjeće, tako i u smislu njezinih cijena.

U ponudi imate i komade Ivane Omazić. Pratite li i druge hrvatske dizajnere? Što mislite o našoj modnoj sceni općenito?

Da, jako mi je drago da se Ivana odlučila za nas i da je Garderoba jedino mjesto u Hrvatskoj gdje se mogu razgledati i kupiti kolekcije IO Ivana Omazić. Ivanin rad pratim još od njezine karijere u Céline. Kad se vratila u Hrvatsku sa svojom prvom kolekcijom Adrian oduševila me i imam ju gotovo cijelu u svom ormaru. Od tada je Ivana svakako jedan od mojih favorita na hrvatskoj modnoj sceni. Uz Ivanu, veliki sam poklonik rada dizajnerskog dvojca I-GLE te Ane Marije Brkić koja stoji iza A'Marie. Estetika brenda IO Ivana Omazić, izvrsno se uklopila u cjelokupnu ponudu i uređenje Garderobe i svakako može ravnopravno stajati u našem Concept Storeu s imenima kao što su Malene Birger, Rodebjer, Baum und Pferdgarten, Ganni... Reakcije kupaca to svakodnevno potvrđuju.

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi (фото 2)

Ima li u Hrvatskoj prostora da modna industrija ponovo naraste u ono što je nekad bila? Što možemo naučiti od Danaca i Šveđana?

Najveći problem Hrvatske je što smo izgubili gotovo cjelokupnu industriju, pa tako i onu modnu. Imamo izrazito darovite dizajnere, ali gotovo svi rade u vlastitim obrtima, bez doticaja s tekstilnom industrijom u klasičnom smislu. Na taj se način ne možemo natjecati s ostatkom svijeta, pa tako niti s Danskom i Švedskom. Otišli smo velikim koracima unazad kroz zadnjih dvadesetak godina i bez obzira na trud pojedinaca, čini se da još nismo krenuli u pravom smjeru.

Što biste savjetovali mladim dizajnerima u Hrvatskoj koji žele osnovati vlastite brendove? Koliko je to zapravo danas teško?

Pripremajući svoj projekt Garderobe, upoznala sam ne mali broj studenata Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Svi oni imaju svoje snove o vlastitim kolekcijama, vlastitim brendovima. Ipak, to su vrlo mladi ljudi bez ikakvog životnog i poslovnog iskustva i moj bi im glavni savjet bio da nastoje krenuti u profesionalni život kao pomoćnici već etabliranih dizajnerskih imena ili kroz rad u dućanima kao što je Garderoba. Kroz to će naučiti što je tržište, kako svoj dizajn prilagođavati njegovoj potražnji, a istovremeno ne odustati od svog dizajnerskog rukopisa. Općenito bi mladi ljudi trebali što više prihvaćati izazove i prilike koje im život pred njih stavlja. Kroz to se uči i raste. I loša iskustva se na kraju pokažu korisnima.

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi (фото 3)

A koliko je zahtjevno voditi trgovinu s dizajnerskom odjećom? Nedavno se zatvorio Croatian Design Superstore koji je također bio smješten u Martićevoj kao i "Garderoba". Je li to pokazatelj da u Hrvatskoj nema klijentele za dizajnerske proizvode?

Svaki projekt i svaki prostor iza sebe ima neku zamisao, neki poslovni plan, neku osobu. Teško je komentirati i nagađati razloge zbog kojih je neki dućan poslovao relativno kratko ili nije uspio. Od samog početka realizacije moje Garderobe, bila sam obasipana najrazličitijim komentarima iz okoline. Odlučila sam se usmjeriti na one koji potkrepljuju moju vjeru u uspjeh ovog posebnog koncepta dućana, koji se razlikuje od aktualne ponude u Zagrebu. Po dosadašnjim reakcijama kupaca i posjetitelja vjerujem da je Garderoba na dobrom putu da postane prepoznatljiva po ponudi kolekcija kod kojih je naglasak na dizajnu, materijalima i izradi, te jedinstvenog doživljaja kupnje, koji smo nazvali slow shopping.

Svjetska se modna industrija posljednjih godina intenzivno okreće prema svemu što je digitalno. Planirate li i vi nešto slično? Hoćemo li uskoro "Garderobu" vidjeti i online?

Za sada nemamo tih planova, jer je naš koncept teško prenijeti u online dimenziju. Osim toga, kvalitetna online trgovina zahtjeva pomno razrađenu infrastrukturu i dobru pripremu. Danas bi za Garderobu to bio prevelik izazov i teško bi u online trgovini zadovoljili sve standarde koje smo pred sebe stavili u našem današnjem poslovanju.

Kako je jedna hrvatska poduzetnica iz financijske industrije završila u modi (фото 4)

Kakvi su vam općenito planovi za budućnost s "Garderobom", a možda i nekim drugim (modnim) projektima?

U svom sam poslovnom životu uvijek gledala dalje, u perspektivu, u budućnost. Tako je i danas s Garderobom. Međutim, kao što sam u preko dvadeset godina karijere naučila, planove imam, ali o njima ne pričam dok za to ne dođe vrijeme. Upravo iz tog razloga je Garderoba u mojoj okolini predstavljala veliko iznenađenje u koje je bila upućena tek moja obitelj i najbolji prijatelji. Garderoba Concept Store je svoja vrata otvorio prije nepunih mjesec dana. Pred nama je stjecanje kupaca i ugleda. Želimo biti mjesto gdje se naši kupci osjećaju ugodno i gdje se uvijek rado vraćaju. Garderoba svakako ima potencijal širenja, a kako će ono izgledati i kad će se dogoditi u velikoj će mjeri odrediti osim moje vlastite vizije i samo tržište.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Nives Bošnjak

  • Fotografija: John Pavlish

Napišite komentar

Učitaj još