Traži

Kako je Sven Harambašić uspio napraviti prvi ozbiljan "streetwear" brend u Hrvatskoj?

Very Rare

Kako je Sven Harambašić uspio napraviti prvi ozbiljan "streetwear" brend u Hrvatskoj?
Već tri godine Sven Harambašić marljivo radi na pozicioniranju svog brenda Very Rare, koji se definitivno diže na valu trenutka u kojem svijetom vlada "streetwear"

Nemojte me krivo shvatiti, Sven je svoju priču počeo puno prije nego što su mondene djevojke ulicama Pariza ponijele predimenzionirane hoodice u kombinaciji s rasparanim trapericama i Chanel torbicom. Ono što govorim jest da je moda ciklična stvar u kojoj svaka estetika dočeka svoj trenutak ako je dizajner uporan i vjeran sebi, a danas više nego ikad je trenutak da Very Rare "eksplodira" na tržištu, kako našem tako i na inozemnom. Sven pripada generaciji millennialsa (rođen je 1990. godine) i logično razumije što žele, kako se "furaju" i kako žive. Iako je krenuo s idejom masovne proizvodnje, u međuvremenu je promijenio mišljenje i odlučio se koncentrirati na manje serije kako bi proizvod bio ekskluzivniji i samim time primamljiviji njegovim stalnim kupcima. Sven ima apsolutnu kontrolu nad brendom od osmišljavanja načina prezentacije, dizajniranja pozivnica, ručnog ispisivanja citata na etikete kako bi svaki komad dobio osobni pečat.

very rare

Kako je i kada nastao brend Very Rare? Odražava li tvoj način života?

VERY RARE je ozbiljnije započeo na proljeće 2013., tada je poprimio odjeću kao primarni medij, sam projekt je postojao gotovo dvije godine unazad, ali se tražio pod različitim imenima i rješenjima. To razdoblje bih zapravo opisao kao zlatno doba Tumblra koji je postavio određene estetske standarde i na neki način izbrisao linije između glazbe, mode, dizajna i slično te stvorio niz mladih koji (for better or worse) zapravo rade "sve" jer ne mogu odvojiti neku pjesmu od majice i obrnuto. Također, internet je funkcionirao pomalo naivnije pa smo lakše došli do nefiltriranog sadržaja koji je danas na Instagramu znatno proračunatiji; sve to mi je dalo do znanja da je svaka ideja zapravo samo jedan (moj) korak udaljena od izvedbe. Ponekad mi se čini kao da je VERY RARE zapravo samo pseudonim koji mi dopušta da i dalje budem u pozadini.

very rare

Što kažeš na trenutnu zaluđenost streetwearom koju propagira Vetements, a koji se prodaje po nevjerojatnim cijenama?

Vetements je autentičan, a pošto streetwear više gledam kao ideju, to smatram najrelevantnijim faktorom. Oni stvaraju hype od nule kroz svoje interne reference, umjesto da eksploatiraju ono što je trenutno "in" i to mi je super, neovisno o tome sviđa li mi se proizvod ili ne. Takve stvari se teško mogu kopirati jer si uvijek korak ispred, može se napraviti jedino razvodnjena verzija tvoje prošle ideje, a ti si već na sljedećoj. A što se tiče njihovih cijena, ljudi kupuju, tako da je naš glas u tome zapravo (trenutno) irelevantan.

very rare

Gdje se sve može kupiti Very Rare?

Prodaja je do sada bila isključivo online, odnosno kroz webshop, koji je posljednjih godinu dana zaključan passwordom, a prošli tjedan se u Zagrebu, u sklopu DBOxX concept storea, otvorio pop-up koji traje 30 dana i to je zapravo moj prvi izlazak u konkretni retail, a i općenito u fizički prostor na duže od jedne večeri. Također, uskoro će doći i do nekih promjena na online planu, ali o tome više uskoro.

Kako stojiš s plasiranjem na inozemno tržište?

S obzirom na mogućnosti koje internet nudi, a i to da je VERY RARE od starta bio "internetski" projekt, gotovo da i nije bilo potrebno raditi distinkciju između domaćeg i stranog tržišta. Odjeću sam do sada slao na pet kontinenata i vjerujem da će se taj trend i nastaviti. Domaći kupci su, za razliku od stranaca, još uvijek donekle nesigurni u online kupnju pa samim time i zahtjevniji, ali zato zbog osobnog kontakta, kroz dostavu i sl., postoji veća mogućnost izgradnje dugoročnih odnosa, a to je u mom sistemu ključno.

very rare

Koliko kolekcija izbacuješ godišnje? Radiš li neke posebne suradnje?

Nikad se nisam opterećivao nekakvim sezonama ili količinom koju trebam izdati, smatram da je taj trenutak općenito najveća zamka za kreativnost jer stavlja tržište ispred čiste inspiracije; izazov je pronaći rješenja koja ostaju relevantna dugoročno, a funkcioniraju najbolje kad nastaju instantno, iz tog razloga sam u zadnje vrijeme radio niz 1/1 stvari jer je svaka od njih zaseban projekt, ali istovremeno nešto što mora imati smisla u široj slici i ne smije kompromitirati istu. Proces mi najčešće započne oko neke fraze ili detalja koji inicijalno odrede estetiku i smjer, a zatim, korak po korak, zaokružujem cjelinu oko toga. Što se tiče suradnji, do sada nisam imao "službene" suradnje; to se više odvijalo kroz savjetovanja o finalnoj verziji proizvoda ili u vertikalnom smislu kroz personalizirane narudžbe.

very rare

very rare

very rare

very rare

very rare

Više o Very Rare brendu pronađite na: Veryrare13.com

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Ana Pavić

  • Fotografija: Dora Šarić

Napišite komentar

Učitaj još