Traži

Kako je Zara napravila odličan posao sa cipelama

Kako je Zara napravila odličan posao sa cipelama

Bez konkurencije

Tekst: Ana Pavić

Španjolska high street kuća prednjači ponudom i dizajnom

Opće je poznato da modne kuće žive od modnih dodataka. Cipele, torbice i sitni merch su osnovni izvor profita, ako kuća nema jaku beauty diviziju poput Chanela. Iz tog razloga u svijetu mode se vodi grčevita utrka u dizajnu "it" torbe ali i cipela koje će određeni brend istaknuti kao najpoželjniji te sezone. U posljednjih nekoliko godina high street kuće stvaraju veliki problem za dizajnerske brendove. Dok je na početku ove igre stvar bila relativno pod kontrolom, s jačanjem Instagrama i brzog konzumiranja trendova dizajnerske kuće se vrte u začaranom krugu hiperprodukcije i hiper potražnje dok ih high street brendovi poput Zare i H&M-a guraju u kut. Postavimo stvar jednostavno: Gucci lansira kolekciju mokasina koje su definitivno najpopularnije cipele u posljednje dvije sezone. U roku od dva tjedna Zara na svojim policama ima pet verzija tih mokasina čija je cijena naravno deset puta niža od originala. Dok Gucci predstavi novu ediciju mokasina s nekim izmjenama, Zara je uz pomoć milijuna ljudi na Instagramu već ispromovirala taj dizajn do te mjere da vam se te mokasine više ne gledaju. Trend je gotov, a Zara je iz njega izvukla više od Guccija.

Zara već neko vrijeme nosi titulu najpopularnijeg high street brendaTa popularnost je rezultirala enormnim profitom koji je Zarinog vlasnika, povučenog Amancija Ortegu, postavio na sam vrh liste najbogatijih ljudi svijeta. Ortegu se naime rijetko kad viđa u javnosti, ali i u uredima. Poslovanje je prepustio Pablu Isli, bivšem direktoru banke Banco Popular Español koji je zaslužan za nevjerojatan profit u iznosu od 20.9 milijardi dolara koji je Inditex grupacija uprihodila u 2016. godini. Zarin dizajnerski tim nema glavnog dizajnera, radi se o 350 kreativaca od kojih svatko dizajnira i odobrava svoje komade koji u dućane stižu svakih dva tjedna. Sistem rada je u stvari jako jednostavan - ako jedan komad doživi nevjerojatnu popularnost u roku od 14 dana na police stiže nekoliko osvježenih verzija istog tog komada. Zara tako uzima aktualni trend/komad ali ga potom razvija u nekoliko smjerova i tako testira želje kupaca.

Zara salonke s mašnom jesen/zima 2017.

U kategoriji obuće Zara se ponaša isto te im iz tog razloga rijetko tko može konkurirati. Primjerice, u proljeće prošle godine veliku popularnost su doživjele balerinke kuće Miu Miu. Dok su se ostali high street brendovi snašli, Zara je svojim kupcima već ponudila nekoliko modela od satena, tkanine i umjetne kože po cijeni od 299 kuna. Trebamo li posebno napominjati da su sve žene hodale u Zarinim balerinkama?

Iako je brzina od presudne važnosti za uspjeh i opstanak high street brenda na današnjem tržištu ključ Zarinog uspjeha nije samo u tome Ako pogledate aktualnu jesensku ponudu cipela uvidjet ćete da dizajn nigdje nije tako ispoliran kao u njihovom slučaju. U usporedbi sa Zarom cipele britanskog Topshopa čak izgledaju pomalo jeftino. Reference na hit modele su očite - od Balenciaginih čizmica do Manolo Blahnik cipela s kristalnim aplikacijama (koje nude u svim mogućim bojama). Ima tu i jasnih referenci na Celine, J.W.Andersona, Givenchy, Dior... O udobnosti i kvaliteti, pitanjima koja se često potežu na forumima i u komentarima, ne trebamo posebno raspravljati. Činjenica je da ako cipelu platite cca. 300 - 500 kuna, ne možete očekivati da traje godinama i da bude udobna kao papuča. U Zari, ali i u ostalim brendovima, postoje modeli od prave kože koje ćete platiti više (u rasponu od 800 do 1500 kuna) i koji su kvalitetni, ali trendovski modeli od umjetne kože ili tekstila ne mogu biti komad koji ćete vječno čuvati i nositi od iznemoglosti.

Zara čizmice od pliša sa staklenim aplikacijama

Zara je svoju dominaciju nanovo dokazala već sredinom ljeta kada su lansirali svoju inačicu Balenciaginog modela čizmica. Pretekli su ostale brendove, predstavili modele putem odličnog editorijala koji može konkurirati dizajnerskim kampanjama, postavili razumnu cijenu od 450 kuna i što je najvažnije isporučili su proizvod koji uživo izgleda odlično. Put do srca i novčanika žena je jednostavan i počiva na estetici određenog komada. Žene vole da komad izgleda skupo čak i ako košta 500 kuna, što je od posebne važnosti za cipele. Postoji ona stara tvrdnja o stilu koja kaže da na sebi možete imati odjeću vrijednu tisuću eura, ali ako vam cipele izgledaju jeftino sve pada u vodu. Zarin dizajnerski tim je tu lekciju usvojio i odveo igru na novi level kada je o high streetu riječ. Kakva god iskustva imali s njihovom obućom, Zara je danas vjerojatno prvi high street dućan u koji ćete zaviriti u potrazi za inačicom nekog dizajnerskog komada koji cijenom premašuje vaš budžet.

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

više