Traži

Kako održati dugogodišnje prijateljstvo i uspješno voditi biznis? Odgovor znaju dizajnerice brenda Mykke Hofmann

Kako održati dugogodišnje prijateljstvo i uspješno voditi biznis? Odgovor znaju dizajnerice brenda Mykke Hofmann

Njihove kreacije obožavaju it skandinavske djevojke

Tekst: D.D.

Sedina Halilovic i Jelena Hofmann upoznale su se prije dvadesetak godina, a tada su shvatile da ne dijele samo balkansko porijeklo (Sedina je rođena u Münchenu, a porijeklom je iz Sarajeva, dok je Jelena rodom iz Beograda) i živahan temperament, već i isto mišljenje o ulozi mode u životu jedne žene - trebala bi naglasiti njezinu ženstvenost na suptilan, ali upečatljiv način. Toga se drže i dan danas, kada su vlasnice brenda Mykke Hofmann, čiji je naziv nastao od Sedinina nadimka i Jelenina prezimena. Imaju vlastito shvaćanje ženstvenosti, odnosno vjeruju u magiju koja nastane kad žena odjene komade koji je stave u centar pozornosti, bez toga da se osjeća previše sređeno. To se provlači baš kroz sve njihove kolekcije koje sadrže pregršt kontrastnih elemenata. Tako će se ženstvenost sukobljavati s oversized siluetom, čistim rezovi miješat će se s lepršavim materijalima, a bezvremenske komade nadopunjavat će oni trendovski.

Kako održati dugogodišnje prijateljstvo i uspješno voditi biznis? Odgovor znaju dizajnerice brenda Mykke Hofmann (фото 1)

A unutar svojih mogućnosti trude se i promijeniti svijet mode. Osim vrhunskog dizajna po cijenama koje su prilagođene suvremenom načinu života, njihovi su proizvodi 100 posto europski - tkaninu već godinama nabavljaju od istih talijanskih proizvođača, a vrijedne ruke njihovih krojačica Mykke Hofmann komade izrađuju u tvornici u Srbiji koju su otvorile 2017. godine. Tu je i posebna briga za okoliš, o kojoj su mi pričale. Zajedno su prošle srednju školu, fakultet, prve ljubavi, prva poslovna iskustva, majčinstvo, a i gradnju svojeg zajedničkog brenda, a njihova priča i komadi koji čine žene lijepima, ali im i daju samopouzdanje da uspiju u svemu što su naumile - power suit u pravom smislu - privukli su pažnju skandinavskih blogerica. Što su sve naučile na svojem putu otkrile su mi u intervjuu. 

Upoznale ste se u srednjoj školi i dugogodišnje ste prijateljice. U kojem se momentu dogodio poslovni klik između vas i kako ste odlučile da ćete se baciti zajedno u biznis?

Sedina: Kliknulo je kad smo obje nakon fakulteta spoznale da želimo ostvariti nešto svoje. Moda nije bila jedina opcija, ali je bila najlogičnija jer sam ja to studirala, a Jelena je radila godinama kao manekenka i razvila dobro znanje i osjećaj za tu branšu. 

Je li vas bilo strah da će to narušiti vaše prijateljstvo?

J & S: Je. I definitivno ponekad nije lako. S jedne strane se znamo kao sestre i viđamo svaki dan, pa puno komuniciramo i dijelimo gotovo sve. To je lijepo i dobro. Ali, naravno, ponekad je naša komunikacija previše emotivna i komplicirana, baš zato što smo kao obitelj. Ali je više dobro nego loše. Povjerenje je veliko, a to je najbitnije.

Sedina Halilovic i Jelena Hofmann ispred svoje tvornice

U kojim stvarima vezanima uz brend ste sasvim složne, a u kojima se razilazite? 

S: S obzirom na to da smo različiti karakteri, često ne dijelimo isto mišljenje. Ja sam dosta pragmatična i spontana osoba, a Jelena voli o svemu razmisliti i diskutirati tri puta. Često se ne slažemo oko dizajna tako da su naše kreacije u suštini često kompromis naših mišljenja - to je i srž našeg brenda! Inače smo dosta složne što se tiče cjelokupne strategije naše firme i brenda Mykke Hofmann - slažemo se oko cijena, proizvodnje, kvalitete, tržišta i pozicioniranja.

Kako ste podijelile poslove?

Jelena: Sedina se brine o kolekciji i dizajnu, kao i o produkt managementu. Ja se bavim operativnim managementom i organizacijom proizvodnje u Srbiji. Sve ostalo radimo zajedno.

Što činite kad vam se vizije nekog komada razlikuju, kako izgladite takve situacije?

J & S: Diskutiramo i donesemo odluku. Jako smo fokusirane na to da dobijemo najbolji rezultat, što je i u našem interesu i u interesu brenda. Tako da se mišljenja i želje navedu, ali su zapravo sekundarne. Racionalno gledamo komad s poslovne strane, što je u skladu s DNA-om brenda i aspekta prodaje.

Haljina iz kolekcije jesen/zima 2018/2019

Svoj brend ste osnovale 2011. godine. Zašto je holyGhost postao Mykke Hofmann?

J & S: Mi smo na projektu holyGhost naučile sve što znamo, znači direktno s fakulteta smo pokrenule posao. Sigurno smo dosta toga dobro radile, ali dosta i griješile. U jednom momentu se napredak "ukočio" - jednostavno ga nije bilo. Dodatno smo bile u pravnom postupku s jednom velikom kompanijom u vezi imena. Tužili su nas zbog korištenja naziva holy. Početkom 2017. smo onda odlučile napraviti rez, pritisnuti refresh dugme.

Je li se samo ime promijenilo?

J & S: Srž starog brenda je i dalje tu, ali se dosta toga promijenilo. Proizvod i look je postao jasniji i jači. Dosta smo radile na cjelokupnom looku i feelu, uzdigle smo ih na sljedeći nivo. Generalno smo počele više investirati u marketing i brending.

Kampanja za kolekciju jesen/zima 2018/2019

Eco-conscious modne marke su posvuda. Znam da ste i vi među onima koji se trude očuvati okoliš. Kako ste se odlučile za taj, nimalo lagan, put?

J & S: Pa ne bismo baš rekle da smo se odlučile za taj put odjednom. To je više bio proces. U razgovoru s timom smo jednom shvatile koliko smeća proizvodimo u isporuci, i to sasvim bespotrebno (iskreno, mlađe su nam kolegice malo skrenule pažnju na to i izvršile pritisak da što prije krenemo u akciju). Sada zajedno radimo na tome da minimiziramo smeće i bespotrebnu potrošnju energije. Istina, to zahtijeva dosta vremena i truda - treba prvo naučiti dosta toga o eko bilanci određenih pakiranja i materijala, zatim pronaći prave proizvođače, pa onda još i obrazovati klijente kako bi prihvatili alternativne vrste isporuke. Što se, pak, tiče materijala koje koristimo za kolekciju - ovdje definitivno nismo još ni počele kako treba. To je plan za budućnost.

Kako održati dugogodišnje prijateljstvo i uspješno voditi biznis? Odgovor znaju dizajnerice brenda Mykke Hofmann (фото 2)

Imate tvornicu u Srbiji. Koliko često je posjećujete i kako ste se odlučili na taj potez?

J: U Srbiju putujemo barem jednom mjesečno na par dana, a kad su udarne faze provodimo tjedan ili dva u Umčarima, gdje se nalazi tvornica. Već dugo godina pričamo o tome kako bismo željele preuzeti proizvodnju u svoje ruke, koliko bi to bilo bolje iz puno razloga - fleksibilnosti prvenstveno te kontrole nad uvjetima i kvalitetom. I ja sam oduvijek maštala o tome da započnem s poslovanjem i u domovini jer me srce tamo vuklo, iako odavno živim u inozemstvu. Odluka je "pala" 2017. godine kad smo, u potrazi za novim partnerom za proizvodnju, naletjele na ponudu otkupa. S obzirom na to da imamo "jakog" investitora, bile smo u mogućnosti prihvatiti ponudu i - krenuti. Doduše, malo naglavačke jer nismo to baš tako planirale. Odnosno, barem nismo planirale napraviti taj korak tako brzo.

Dizajnerice nakon revije brenda

Postoji li nešto što biste promijenile na svojem dosadašnjem putu? Koji vam je bio dosadašnji najveći izazov?

J: Mislim da se svako tko se bavi nekim poslom svakodnevno susreće sa situacijama koje bi retroaktivno drugačije "ishendlao". Najvjerojatnije bi se fokusirale na drugačije stvari i investirale novčana sredstva. Tu smo sigurno dosta griješile. I definitivno bi ranije poradile na "liniji" našeg brenda - puno godina smo se iz kolekcije u kolekciju mijenjale, jer je naš osobni ukus dosta raznovrstan! To se mladom brendu ne smije događati jer škodi prepoznatljivosti. Ali sve je to proces i najbitniji je rezultat - naš brend Mykke Hofmann.

Što biste savjetovale mladim poduzetnicama i dizajnericama koje se spremaju na pothvat na koji ste se vi odlučile?

J & S: Napravite dobar poslovnih plan. Svijet je pun konkurencije i dobrih proizvoda. Toga moraš postati svjestan rano, naučiti kako se ti razlikuješ od ostalih i moraš imati jasno definirano pozicioniranje - ciljanu skupinu, cijene, kvalitetu, sales pointove itd. Također, gdje god možeš, širi kontakte i posavjetuj se s iskusnijima. Ne treba svaki savjet poslušati, ali barem saslušati.

Haljina od šifona Kocca iz kolekcije proljće/ljeto 2019.

Imate vlastiti dućan u Münchenu i sudjelovale ste na Tjednu mode u Kopenhagenu. Koji su vam planovi ili još neostvarene želje? Možemo li uskoro očekivati reviju negdje u regiji?

J & S: Nažalost ne planiramo još nikakve prezentacije u regiji. Prvobitan plan je razrada internacionalne prodaje i PR-a u zemljama kao što su Velika Britanija, SAD, točnije New York i skandinavske zemlje... Tamo svijet mode gleda (i naravno, u Pariz) i kroz aktivnosti u tim udarnim lokacijama očekujemo rast. Trenutno intenzivno radimo na tome i već surađujemo s jednom uspješnom prodajnom agencijom iz Milana, koja stvari brendova koje zastupa prodaje u cijeli svijet. U zemljama Ex-Yu, i generalno u Istočnoj Europi, stupamo u kontakt i suradnju samo s multiplikatorima koji imaju visoki standard kvalitete, kao što je Büro 24/7.

Vaše sam komade primijetila na skandinavskim modnim influencericama kao što su Tine Andrea, Jeanette Madsen i Emili Sindlev. Jeste li već surađivale s nekim influencericama? Mislite li da je to u današnje doba bolja prezentacija brenda od revije?

J & S: Surađivale smo i s njemačkim influencericama, a i još par influencerica iz Danske i Norveške. Nastavit ćemo s time u budućnosti, ali idemo po prioritetima. Neke suradnje jednostavno nisu donijele očekivane rezultate, a pritom nam je veoma bitan i osoban odnos. Kad primijetimo da neko surađuje s nama čisto komercijalno, onda to postaje razlog da ukinemo suradnju. U prvoj godini smo bile manje probirljive da bi se što brže raširio glas o našem brendu. I kao što tvoj slučaj pokazuje, izgleda da je funkcioniralo.

Tine Andrea u odijelu Mykke Hofmann

Otkrijte mi nešto više o aktualnoj, jesen/zima 2018/2019 kolekciji.

J & S: Ta je kolekcija nastala u fazi transformacije i pozitivnog iščekivanja. Bila je to faza u kojoj smo se, više nego ikad, oslobodile konvencija i pravila, gledale smo naprijed, preispitivale sve i nismo pristajale na kompromise. Ta nas je odlučnost i razmišljanje dovelo do intenzivnih, šarenih printeva, šljokičastog lurexa i superhero satena. Opuštena, šira silueta potiče slobodu i udobnost, lepršavi materijali potiču na ples, ljubav, let i vjeru u svoje vlastite supermoći.

Koji vam je najdraži komad iz posljednje kolekcije, one za proljeće/ljeto 2019. godine, čiju ste kampanju nedavno predstavile?

J & S: Ako smijemo navele bismo njih nekoliko. Moćan, ali jako ženstven komad je haljina od šifona KOCCA. Izdvojile bismo i bluzu od čvršćeg materijala, odnosno jaknu LONNA u bijeloj boji te kombinezon JOJO u sve tri boje - žutoj, crvenoj i bijeloj. 

Koja je bila inspiracija iza nove kolekcije i kampanje? Koje tkanine dominiraju?

J & S: Ne možemo reći da dominira jedna vrsta jer su naše kolekcije uvijek mješavina raznih tkanina - ova kolekcija obuhvaća najviše svile, različite vrste pamuka te mješavine poliestera i viskoze za trendovske komade. U suštini nam je inspiracija uvijek žena za koju kreiramo naše komade. Inspiracije je i svakodnevna, nalazi se u malim stvarima, pokretima... Ali, imamo temu za svaku kolekciju, kao što smo ranije navele. A što se lookbooka tiče, kao i uvijek, tražile smo manekenku i lokaciju koje će na suvremen način predstaviti našu kolekciju i stvoriti kontrast prema našoj, veoma elegantnoj modi. Modele biramo tako da imaju "nešto specijalno", da nisu klasične ljepotice (iako su, naravno, i dalje prelijepe), a kulisa je uvijek urbana i edgy.

Košulja/jakna Lonna iz kolekcije za proljeće/ljeto 2019.
Koja je nit vodilja pri kreiranju svih vaših kolekcija?

J & S: Što god da stvaramo, to činimo time što sebi predstavljamo prototip "Mykke Hofmann žene", znači žene koja kupuje i nosi naše kolekcije. Ona je ženstvena i jaka, ima samopouzdanje i jako je aktivna i živahna osoba. Istovremeno je emotivna i nježna, ima svoj ukus i ne prati baš svaki trend.

Imate li modne uzore?

J & S: Teško je reći. Ne bismo znale navesti nikoga konkretnog. Postoji, naravno, nekoliko svjetskih dizajnera čija su djela sjajna i moćna. Ponekad nas neki - o kojima nemamo tako visoko mišljenje - iznenade s novim idejama ili otkrijemo nove mlade dizajnere koji stvore nešto novo i sjajno, pa nam privremeno postanu "uzor".  

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Napišite komentar

više