Traži

Kako su sestre Šopar uspjele napraviti ozbiljan modni brend koji Hrvatice kupuju

Sopar Collection

Kako su sestre Šopar uspjele napraviti ozbiljan modni brend koji Hrvatice kupuju

Tekst: Ana Pavić

Sestre su uspjele pozicionirati svoj brend na hrvatskom tržištu i stvoriti vjeran krug kupaca u samo dvije sezone...

Hrvatska nije najzdravija zemlja za pokretanje modnog biznisa. Reći će vam to većina naših dizajnera koji se trude opstati na tržištu koje nema veliku kupovnu moć i sezone ne dijele na proljeće/ljeto i jesen/zima, već na maturalne zabave i vjenčanja. Naravno da u dobrom početku pomaže ako imate neki osobni kapital, PR-ovsku vrijednost i proizvod koji vam može pomoći da budete zamijećeni u moru svega što se nudi, ali uspjeh nije garantiran nikome. U posljednjih nekoliko godina svjedočimo i boomu Instagram brendova koji nemaju fizička prodajna mjesta ni online dućane već poslovanje obavljaju preko Instagrama ili Facebooka. Dizajn tih brendova je najčešće kopija Zare ili nekog trendi komada poput one notorne košulje s volanima koju je prije nekoliko sezona predstavila kuća Miu Miu (čast iznimkama) te u ovom slučaju ne možemo govoriti o ozbiljnom brendu, ali možemo govoriti o određenom modnom piratstvu koje za rezultat ima narušavanje ravnoteže na ionako krhkom tržištu. Jer ako plaćate kopiju Miu Miu košulje 450 kuna, a koja je načinjena od najlona, onda slobodno možete odšetati do te Zare ili H&M-a i kupiti je znajući da je kopirana, a ne misliti da plaćate autorski rad jer o djelu "hrvatskog brenda" tu nema govora.

Dobar dio pojavnosti novog hrvatskog modnog brenda Sopar Collection počiva na leđima Helene Šopar, jedne od naših najuspješnijih manekenki koja svoju karijeru godinama sustavno gradi u inozemstvuHelena je nešto poput tihe sile hrvatskog modelinga. Ne kreće se po našim eventima, ne daje informacije o svom privatnom životu, ne petlja se po gradskim kuloarima i samim time je pomalo neuhvatljiva za sve "dobronamjerne stručnjake" za modu, a Hrvatska ih pogađate, ima na izvoz. Poznate osobe su javno dobro, a ako se usude izaći iz okvira posla po kojem ih poznajemo svaka glava iz prvog reda nacionalnih Tjedana mode se podigne i ima nešto za kazati. Sjetit ćemo se kako su Ljupku Gojić doslovno "rastavljali" po forumima zbog brenda Jolie Petite koji, gle čuda, eto posluje uspješno zadnjih nekoliko godina i pretvorio se u uspješan biznis koji vodi njezina obitelj. U prijevodu, "stručnjaci" mogu pričati što god žele, kupac je taj koji će donijeti finalnu odluku i ostaviti svoj teško zarađeni novac brendu koji mu se sviđa i odgovara.

Sopar Collection

Kada se kuloarima proširila vijest da Helena Šopar pokreće modnu liniju sa sestrom Tamarom reakcije su bile slične jer htjeli priznati ili ne, "hejt na nepoznato" je dio genetskog koda većine Hrvata. U samo dvije sezone Helena i Tamara su uspjele začepiti dobar dio gradskih gubica jer su riječi "sold out" jako rijetka pojava u Hrvatskoj, a na njihovom online dućanu ih možete vidjeti. Sopar Collection nije neki trendovski brend nastao iz Helenine potrebe da nama Hrvatima prenese sve što je vidjela u inozemstvu kroz svoj posao. Upravo suprotno. Cijela estetika brenda je naslonjena na njihov rodni Pag, djetinjstvo i prenesena u funkcionalne komade za modernu djevojku/ženu. Tamara i Helena koriste svima poznate autohtone elemente (paška čipka, vez) i time se referiraju na mjesto iz kojeg dolaze, što je itekako pohvalno za zemlju u kojoj se većina nas pravi da smo porijeklom iz Pariza. S djevojkama sam razgovarala o situaciji na našem tržištu, poslovnom modelu koji su postavile i naravno, o planovima za budućnost.

Posljednja kolekcija koju ste predstavile meni je osobno najbolja dosad i točno se vidi da sazrijevate i da ste hrabrije u izvedbi onog što ste zacrtale. Koliko razmišljate o prodaji kolekcije, a koliko dajete mašti na volju kada je osmišljavate?

Helena: Tamara i mama su glas razuma i najčešće to izgleda ovako : "Ali Helena, to ćeš samo ti nositi i možda par blogerica i apsolutno nitko drugi (smijeh)". I onda se nađemo na pola puta. Tamara je elegantni, strogi tip, dok sam ja uvijek bila malo "buntovnica" u oblačenju. I upravo taj kontrast nas dvije stvori kolekciju za širu publiku.
Tamara: Moramo biti kreativne, ali prvenstveno moramo razmišljati što će se svidjeti našim klijenticama te što će biti nosivo, a ne izložbeni primjerak za divljenje.


Sestre Šopar
U Hrvatskoj imamo običaj dočekivati stvari na nož, pogotovo ako se radi o projektima ljudi iz javnog života što ti Helena zbog svoje profesije jesi. Je li vas bilo strah reakcija javnosti? Jeste li imale neke sumnje i strahove?

Helena: Navikla sam u svom poslu na svakakve komentare (premršava si, imaš klempave uši, precrna si itd), tako da sam u ranim dvadesetima naučila da to ne trebam shvaćati osobno.
Tamara: Svjesne smo da se ne možemo svima svidjeti, to je nemoguće. Učimo svakim danom, radimo i veselimo se sretnim klijenticama. Konstruktivne kritike prihvaćamo te pogreške nastojimo ispraviti.

Kod nas se često diskutira i o cijenama odjeće s hrvatskim potpisom, vjerojatno iz razloga jer još imamo situaciju da neki dizajneri naplaćuju jeftine materijale kao da se radi o nečem ekskluzivnom. Vi u izradi koristite visokokvalitetne materijale i samim time pripadate u neki srednji viši cjenovni rang. Kako ste odlučile pozicionirati brend? Kako ste odlučile da ćete se uglaviti u tu kategoriju?

Helena: Zamisao je bila na tržištu ponuditi posebne proizvode po cijenama koje su opravdane visokom kvalitetom materijala i ručnog rada majstorica s Paga.
Tamara: Mnoge klijentice veseli činjenica da se kolekcija još uvijek proizvodi u malim serijama po cijenama koje su puno pristupačnije od proizvoda s ručnim radom na stranom tržištu. Iako su nam kapaciteti za izradu ručnog rada izazov, nastojat ćemo ne dizati cijene, osobito za hrvatsko tržište.

Sopar Collection

Nemate fizički dućan već se prodaja isključivo odvija preko vaše online platforme. Kakva su iskustva s online prodajom? Pitam iz razloga jer po nekim istraživanjima jako kaskamo u tom pogledu za svjetskim trendovima, malo nas je i rijetko ostavljamo veće iznose na online dućanima?

Tamara: Naše iskustvo je da se Hrvatice navikavaju na taj kanal prodaje. Klijenticama nudimo besplatnu dostavu unutar 24-48 sati i besplatni povrat robe. Kurir im paket dostavi na kućni prag i u slučaju da paket žele vratiti ili napraviti zamjenu broja, dostava sve to pokriva. Stress free - mogu na miru doma sve isprobati.
Helena: Bilo da sam u NY-u ili Londonu, većinu svoje kupovine obavljam online. Online prodaja ima po svojoj prirodi globalan doseg, pa su tako i velike robne marke poput Burberryja potpisale ugovore s online trgovinama poput Farfetcha koji godišnje raste po stopi od preko 20posto. Taj trend će se zasigurno nastaviti kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj.


Sopar Collection
Neki modeli s vaše stranice su već odavno rasprodani. Kako funkcionirate što se tiče količine modela koje proizvodite? Koliku potražnju možete ishendlati?

Tamara: Još uvijek učimo o potrošačkim sklonostima i neki nam se predmeti rasprodaju u roku od tjedan dana, dok ima i onih koji ne naiđu na veliku potražnju. Kako se najčešće materijali koje kupujemo ne mogu ponovno nabaviti, obično se nove serije proizvodnje ne ponavljaju.

Imate li planove za fizičko prodajno mjesto ili možda neki svoj kutak u nekom od inozemnih concept dućana? Jeste li pregovarale s nekim većim online dućanima?

Helena: U nadolazećoj godini dio plana je intenzivirati prodaju na inozemnim tržištima. Imamo već neke ponude u concept dućanima u Londonu i New Yorku, ali smo htjele s time pričekati dok nismo sto posto sigurne da naša proizvodnja može izdržati veće količine.

Kako je posloženo poslovanje brenda? Dizajnirate li obje ili ste podijelile uloge?

Tamara: Kolekciju dizajniramo zajedno. Helena je posvećena marketingu na vanjskom tržištu te društvenim mrežama, dok ja vodim cijelu proizvodnju i administraciju u Hrvatskoj.

sestre Šopar

Inspirirane ste Pagom koji se provlači u nekim detaljima kroz svaku dosadašnju kolekciju. Ovo mi je drago za vidjeti jer malo naših dizajnera koristi naše autohtone motive, dok je primjerice jedna Vita Kin izgradila svjetski brend na svojim haljinama inspiriranim ukrajinskim nošnjama. Ima li u Pagu dovoljno inspiracije da ga učinite nekim prepoznatljivim dijelom vaše estetike?

Helena: Inspiraciju često pronalazimo u djetinjstvu koje smo provele na Pagu. Odrastajući na otoku gdje je čipka duboko utkana u tradiciju definirala je naš stil danas. Ideja nam ne nedostaje te uz pomoć bakine sestrične, 90-godišnje tete Zagorke koja nam izrađuje sve čipkane prototipe, unosimo duh prošlosti i tradicije u našu kolekciju. Ponosne na svoje naslijeđe i s veseljem oživljujemo umjetnost čipkanog rada svog otoka.

Planirate li neko proširenje linije možda? Trenutno su jako popularni niche brendovi torbica koji haraju Instagramom?

Tamara: Imamo nekoliko noviteta u "pipelineu" te vjerujemo da ćemo neke uspjeti uključiti već u sljedeću kolekciju.

Ljupka Gojić Mikić je preuzela ulogu neslužbene ambasadorice brenda koja vas reklamira na svom Instagram profilu gdje broji preko 75 tisuća pratitelja. Koliko je Instagram i ta vrsta reklama donijela brendu? Jesu li vam se ti suvremeni marketing alati pokazali uspješnim?

Helena: Ljupka je idealan primjer žene kako zamišljamo naše klijentice za koje kreiramo. Samouvjerena, elegantna, šarmantna, sposobna te uspješna mlada žena. Ljupku poznajem od početka svoje karijere, u New Yorku smo zajedno živjele pet godina, zajedno smo snimale kampanju za njezin brend Jolie Petite by Ljupka Gojić, jednu sam ja sama snimila jer je Ljupka bila u Japanu, privatno obožavam nositi njezine kreacije i sretna sam jer si uzajamno pomažemo kad god treba - što je danas rijetko u poslovnom, a i modnom svijetu. Većina modela se teško nosi s uspjesima kolegica, a nas dvije bismo na snimanjima pokazivale fotografije jedna od druge.

Tamara: Puno nam znači podrška blogera i opinion leadera na Instagramu. Sretne smo što imamo naše vjerne cure kao što su Ljupka, Amra Beganović sa svojim blogom Clubfashionista s 850 000 pratitelja, modeli kao što su Cintia Dicker i Linda Vojtova. Društvene mreže postale su glavno i neizostavno marketinško sredstvo kojim se koriste i najveće robne marke na svijetu, pa tako i mi slijedimo taj trend.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Sopar Press,
    Lorna Kijurko
Učitaj još