Traži

Kako su traperice postale visoka moda Instagram generacije?

Denim revolucija

Kako su traperice postale visoka moda Instagram generacije?
Uvid u nove trendove najbrže dobivamo putem društvenih mreža, ali ovoga puta su modne piste najavile veliki povratak trapera kakvog smo nekad nosili...

Na društvenoj mreži Pinterest potražnja za stopostotnim traperom porasla je za 115 posto, revijama Tom Ford, Calvin Klein, Fendi, Max Mara, Tibi, Mugler, Zadig & Voltaire, Alexander McQueen, Kenzo i Chloé manekenke su šetale u traper komadima od glave do pete. Po svemu sudeći, stiglo je vrijeme nekih novih traperica - onih couture.

Iako dizajneri oduvijek vole taj materijal zbog njegove čvrstoće, strukture i multifunkcionalnosti te seksepila i coola kojim odiše, traper se nikada nije smatrao prikladnim za piste Tjedana mode. Nakon što su se početkom milenija svi dizajneri poigrali njime, pao je u zaborav. S povratkom nostalgične mode traper se vratio na velika vrata, a sada, kada su već i dizajnerima devedesete kao inspiracija dosadile, potražili su svježinu u 2000-ima.

Revija Tom Ford za proljeće 2018.

Prije dvije godine na pistu je traper ponovno uveo, tko drugi nego kralj streetweara - Demna Gvasalia. Na pariškoj reviji Vetements predstavio je prerađene Levi's traperice za kojima su svi venuli i označio početak ludila za novom verzijom denima. U traper revoluciju uključeni su bili i tvorci trendova: Raf Simons, koji je na čelu Calvin Kleina te Virgil Abloh, vlasnik brenda Off-White. A kad nešto odobre streetwear brendovi i njihovi obožavatelji, mahom milenijalci, modne kuće slušaju.

Otprilike u isto vrijeme nastalo je i nekoliko brendova specijaliziranih samo za jeans od kojih se posebno isticao Re/Done. Njihova tajna bila je u tome što su omiljene traperice supermodela iz 90-ih, Levi's 501, modernizirali i prilagodili današnjoj modi, koja počiva na nostalgiji za prošlim vremenima. Izblijedjelom komadu retro izgleda udahnuli su novi život i pogodili, pa su se u igru uključili još neki brendovi koji su traper doveli do novih razina.

Street style u Stockholmu

Pomno osluškujući želje milenijalaca koji pate za bilo čim što nosi oznaku custom made, limited edition ili exclusive collection nastao je brend 3x1. U njihovom se dućanu u Sohu, naime, može izabrati između 800 vrsti trapera od kojih se potom, u tvornici od 24 osobe, izrađuju traperice po mjeri. Tako su traperice dobile couture tretman - običnom komadu posvećuje se jednako pažnje kao odijelima i haljinama. Traperice su danas luksuzne, ručno rađene, po mjeri i željama onog tko ih nosi - nismo mislili da ćemo i to dočekatiSličnu filozofiju njeguje i brend Jean Atelier, koji kreiranju traperica posvećuje jednako vremena i pažnje kao da se radi o najkompliciranijoj couture kreaciji. Milenijalkama i pripadnicama generacije Z više nije bitan samo kroj, već i sastav traperica. Obavezno se "baca pogled" na etiketu i postotak rastezljivih materijala u trapericama.

Chloe proljeće 2018.

Kako su danas za mnoge modne trendove zaslužne upravo Skandinavke, ne čudi da su eko traperice prije nešto manje od šest mjeseci proizvedene pod okriljem danskog brenda Blanche, koji su osnovale Mette Fredin i Melissa Bech. Svi traper komadi izrađuju se u Kopenhagenu od ostataka materijala ili od tkanina odobrenih po "Global Organic Textile Standardu". Korištenjem ostataka materijala pomogle su ekologiji, ali su i stvorile modele traperica popularnih među it djevojkama kakve nije kreirao niti jedan konkurentski brend. Kod njih glavnu riječ vodi traper, pa je tako, silom prilika, nastao model čije su nogavice izrađene od nekoliko poruba odbačenih traperica. A upravo su takve kreativne ideje od specijaliziranih brendova ove godine preuzeli dizajneri.

Traperice brenda Blanche

Nakon vladavine rekonstruiranog, poderanog, vintage look i svijetlog trapera posuđenog iz 90-ih, ponovno se traži tamni traper popularan na početku milenija. Sva sreća, pa su dizajneri iz tog doba posudili samo indigo boju. 

Što se krojeva tiče, u skladu s promjenom u inspiraciji, mom jeans je out, a sličnu sudbinu dijele i uske traperice. Glavni hit ove godine je hibrid između mom i skinny kroja - traperice prate liniju tijela, ali se ne stapaju s njome već zadržavaju svoj kroj na koji je stavljen najveći naglasak. Zbog potražnje za besprijekorno iskrojenim trapericama od rigidnog materijala koji zadržavaju oblik, izgubila se potreba za dodavanja stretcha u hlače, koji je činio dobar dio do sad najpopularnijeg skinny modela traperica.

Moderan jeans koji dizajneri predlažu za ovu sezonu postao je fancy Tamne boje, široke nogavice, šavovi od svijetlog konca - sve je na tragu trapera s početka milenija, ali puno bolje. Jednostavni krojevi s detaljem koji se ističu, poput asimetričnih poruba, zaigranih volana, velikih cuffova ili neobičnih zipova, preplavili su piste za proljeće/ljeto 2018. I dizajneri su postali puno kreativniji - Tom Ford je, primjerice, osmislio nešto nalik odijelima od trapera. S druge strane tu su modeli koji izgledom podsjećaju na radničke kombinezone, a u skladu su s popularnim streetwear stilom te baggy modeli. Baš zbog porasta kreativnosti, traper se ove godine nosi od glave do pete.

Traperice Jean Atelier na modelu Shanini Shaik

Sve te rafinirane traperice dolaze s cijenom, ali high-end dizajneri zasigurno neće imati problema s prodajom svoje traper robe. Zašto? Zato što su se traperice uvijek smatrale dobrim ulogom, a kvalitetne traperice u posljednjih nekoliko godina nigdje se nisu mogle pronaći. S novim trendom među dizajnerima i specijaliziranim brendovima, tu su hlače od čvrstog stopostotnog trapera tamne boje koje nam savršeno pristaju te ih možemo nositi godinama i to od jutra do mraka. A kad je tako, tko nije spreman uložiti nešto više novaca?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Dina Dončević

Napišite komentar

Učitaj još