Traži

Koliko grad može zaraditi dok se u njemu održava Tjedan mode?

New York, London, Milano i Pariz

Koliko grad može zaraditi dok se u njemu održava Tjedan mode?
Tjedan mode u Parizu koji trenutno traje ove je godine za jedan dan kraći, četiri su velika dizajnera od njega odustala, no i dalje će ukupno biti prikazano više od 90 revija, a Pariz bi u tih osam dana trebao zaraditi oko 64,5 milijuna eura. Kako do toga dolazi i kako Tjedan mode uopće može pridonijeti jednom gradu?

Predviđa se da bi tijekom Tjedna mode u Parizu koji trenutno traje u taj grad trebalo stići oko 30 tisuća posjetitelja samo kako bi došli vidjeti revije, piše Fashion United. Ova je sezona posebno značajna za Tjedan mode u Parizu jer se dogodilo nekoliko većih promjena zbog kojih on više nikada neće biti isti. Clare Waight Keller je na njemu tako prikazala svoju posljednju kolekciju za kuću Chloé u kojoj je provela posljednjih šest godina. Givenchy, Carven, Ungaro i Hood by Air su otkazali svoje revije, a prvi je ostao i bez kreativnog direktora Riccarda Tiscija koji je na njegovom čelu sjedio čak 12 godina.

No, pariškom se Tjednu mode ove sezone pridružuju i neka nova imena kao što su Uma Wang, Jour/Ne i Atlein, a dugovječnije modne kuće obilježavaju neke prekretnice - Dries Van Noten je proslavio svoju 100. reviju, a Dior će obilježiti 70. godišnjicu postojanja kuće velikom revijom Marije Grazije Chiuri. Ne treba zaboraviti ni da je pariški Tjedan mode dom Chanelu, Valentinu, Louisu Vuittonu i drugim velikim modnim kućama u koje su uperene oči cijelog svijeta tijekom cijele godine. Uz sve ove činjenice logično je zaključiti da će koristi od Tjedna mode imati čitav grad - trgovine, restorani, hoteli itd. No, koliko jedan grad doista može zaraditi tijekom Tjedna mode?

Koliko grad može zaraditi dok se u njemu održava Tjedan mode? (фото 1)

Publikacija Fashion United objavila je svoju analizu u koju su uključili broj posjetitelja koji stižu na Tjedan mode, njihov prosječni prihod i potrošnju tijekom Tjedna mode, cijene u lokalnim hotelima i restoranima, poreze, turističke takse i dodatne vanjske troškove. Prema njihovom izračunu Tjedan mode u Parizu trebao bi donijeti ukupno 64,5 milijuna eura od kojih 11,5 milijuna ide direktno u gradsku blagajnu. Ako mislite da je to mnogo novca, pogledajmo malo druge gradove.

Unatoč činjenici da imaju Chanel, Dior i Louis Vuitton, Pariz od svog Tjedna mode zarađuje puno manje od New Yorka, pa čak i Londona. Tjedan mode u New Yorku svom gradu donosi daleko najveću zaradu - ukupno 540 milijuna eura od čega gradu ide 61.5 milijuna eura. No, treba uzeti u obzir da se tijekom Tjedna mode u New Yorku održi gotovo 140 revija i da na njih stigne oko 150 tisuća ljudi. London ga slijedi u stopu sa 104 tisuće posjetitelja i ukupnom zaradom od 278 milijuna eura. I ako ste pomislili da ih Pariz i Milano slijede na trećem i četvrtom mjestu prevarili ste se. Ta su dva grada tek na 12. i 13. mjestu liste Fashion Uniteda. Treće mjesto zauzeo je Tjedan mode u Madridu dok je na četvrtom mjestu Tjedan mode u Tokiju.

Analiza Fashion Uniteda

Kad bismo ovakvu analizu pokušali primijeniti na domaćim Tjednima mode vjerojatno bismo odustali već kod prve brojke. Naime, za razliku od susjedne Ljubljane, zagrebački organizatori Tjedana mode nemaju praksu pozivati buyere na svoja događanja. Zbog toga na revije stižu samo kvazi celebrityji, rodbina i prijatelji dizajnera i studenti modnog dizajna ako se uspiju dokopati karata. Već tu parametri koji uključuju hotelski smještaj i restorane otpadaju, a poreze ionako nitko ne plaća tako da ni tu nemamo što zaraditi. Šalim se, naravno, no definitivno bi bilo zanimljivo vidjeti što bi se moglo kada bi se u Zagrebu organizirao pravi Tjedan mode koncentriran na prodaju, razvoj i napredak.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Nives Bošnjak

  • Fotografija: Buro247hr arhiva

Napišite komentar

Učitaj još