Traži

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov?

Statusni simboli

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov?

Tekst: Dina Dončević

Više se isplati uložiti novac u Birkin torbu francuske kuće Hermès nego u dionice na američkoj burzi ili zlato. No, opravdava li dobra investicija konstantan porast cijena luksuznih modnih dodataka?

Nije tajna kako modne kuće najveći dio novca zarađuju upravo prodajom luksuznih modnih dodataka, a 70-90% toga čine torbice. To je ono u što su sve žene spremne uložiti novac, čak i one koje ne planiraju svoju torbicu nakon nekog vremena prodati po višoj cijeni, nego i one koje samo žele imati dizajnera u svojem ormaru.

A u što je bolje uložiti nego u torbicu koju možemo nositi uz gotovo svaku modnu kombinaciju i to godinama? Brojne Hrvatice u svojim ormarima već imaju statusne simbole koje ponosno pokazuju u svakoj prilici koja im se pruži, a za razliku od toga kad "troše na krpice", luksuzne torbe im se rijetko komentiraju. Zašto? Zato što zaista jesu dobar ulov i svi ih potajno žele imati.

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov? (фото 1)

Prema podacima koji su dostupni portalu Business of Fashion, 80% od ukupne zarade od prodaje Louis Vuittona čine kožnati modni dodaci, a taj postotak iznosi 57, odnosno 47% za Gucci i Hermès. Dapače, 75% tih kožnatih modnih dodataka za Louis Vuitton čine torbice, dok je taj postotak znatno manji kod Guccija - torbice čine 40%, a ostatak otpada na cipele i remenje. Čini se kako Chanel najmanje nade polaže u svoju kožnu galanteriju jer ona čini oko 40% od ukupne zarade brenda. Prema tim podacima, torbice su jedan od najkompetitivnijih segmenata oko kojih se neprestano vodi rat u modnoj industriji, a modne kuće drže se provjernih klasika, dok nove modele predstavljaju jednom do dvaput godišnje. A i ti "novi" modeli najčešće su neki posuđeni iz bogate arhive, poput Louis Vuitton Petite Malle, koji je iznimno popularan posljednje tri godine.

"Svetom trojstvu" - Chanelu, Louis Vuittonu i Hermèsu, u čije se torbice najviše isplati uložiti, pridružio se i omiljeni brend novih generacija Gucci. Ne treba ponavljati da se s dolaskom novog kreativnog direktora Alessandra Michelea prodaja povećala, a predstavljeni su i novi obožavani modeli poput torbe Dionysius. Iako su u početku novi modeli imali - u svijetu luksuznih modnih dodataka - veoma pristupačne cijene, nije prošlo puno vremena i cijena se krajem 2017. godine povećala za 5 do 15%.

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov? (фото 2)

Ipak, u povećanju cijena prednjači Chanel. Primjera radi, za cijenu manje verzije preklopnog novčanika Chanel, koji je prije povećanja cijene koštao 950 dolara, mogu se kupiti puno konkretniji kožnati komadi drugih kuća poput Chloé Pixie Mini, Gucci Marmont, Saint Laurent Monogram Lou i Louis Vuitton Speedy.

One koje još nisu uspjele ugrabiti svoju 2.55, birkinicu ili louis vuittonku sada su suočene s novim problemom. Naime, Chanel je u studenom prošle godine povisio cijene dvama kultnim modelima - 2.55 i Classic Flap, i to gotovo 10%. Njihove cijene nisu se povećavale od 2014. godine, a tajna uspjeha Chanelovih modela je kultni status zbog kojeg će uvijek biti traženi. Te su činjenice unutar kuće, čini se, jako svjesni. Nekada nije bio problem dio plaće uštedjeti za tako željeni klasik, a danas se takav pothvat čini gotov nemoguć ili, barem, potpuno nerazuman. U francuskoj modnoj kući odlučili su povećati cijenu svih linija, a pogotovo modela "Wallet on chain", i to za 400 dolara. Početkom veljače po većoj cijeni može se kupiti i model Gabrielle, a ista sudbina od ožujka očekuje i torbicu Boy.

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov? (фото 3)

Uvijek se može zaraditi još novaca, a s konstantnim povećanjem cijena Chanel očito nije izgubio vjernu publiku ili možda je, ali postotak koji je zanemariv. Neupitno je da nezadovoljstvo među kupcima raste, kao i svaki put kad se poveća cijena bilo čega. Pitanje je samo koje će povećanje cijene biti kap koja će preliti čašu. S obzirom na to da u talijanskoj modnoj marki Gucci imaju opaku konkurenciju, a i Louis Vuitton najavio je da će 2019. otvoriti tvornicu za proizvodnju torbi u kojoj će zaposliti 500 radnika, Chanel će u jednom trenutku morati procijeniti da je dosta.

Gledajući s druge strane, istim tim torbicama Chanel, Louis Vuitton i Hermès, kojima cijena stalo raste, paralelno raste i vrijednost na tržištu. Cijena Chanel Classic Flap srednje verzije, koja se prije 10 godina mogla kupiti po cijeni do 1600 dolara, danas se može preprodati po cijeni od gotovo 5000 dolara. Pa čak i model Boy koji je predstavljen 2011. po cijeni 2500 dolara sada je gotovo udvostručio svoju cijenu. Vrijednost bezvremenskog i chic 2.55 modela u proteklih 7 godina narasla je za vrtoglavih 70 posto. Louis Vuitton Neverfull danas se također može prodati po cijeni 80% većoj nego po onoj kojoj ste ga kupili, a isto vrijedi i za torbu Kelly, s tim da postotak iznosi 96%.

Luksuznim torbicama stalno raste cijena - jesu li zaista tako dobar ulov? (фото 4)

Ostaje pitanje opravdava li ta činjenica povećavanje cijena, imajući na umu da većina ljudi torbe kupuje kao nešto što bi zadržali i nosili, a ne čuvali u ormaru i preprodali, pogotovo ako su mjesecima ili godinama štedjeli za njih. Nadalje, kad će luksuzni modni dodaci dosegnuti cijenu koja će zadovoljiti potrebe biznismena koji se nalaze na čelu modnih kuća? To se čini kao nemoguća misija u surovom svijetu mode. Kako god bilo, odluka je na milenijalkama - one su te koje najviše troše i njihove će želje naposljetku presuditi. No, one su i hirovite - ako im nešto što tradicionalne modne kuće učine ne bude odgovaralo, bez problema će se okrenuti drugom brendu, pa čak i ako nema dugačku modnu povijest. Nije realno očekivati da ćemo doživjeti bojkot Chanel torbica, ali da ih mogu zamijeniti neki novi statusni simboli, sasvim je izvjesno.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Imaxtree
Učitaj još