Traži

Odzvonilo je neiskrenosti na društvenim mrežama i naslovnicama magazina

Nova regulacija sadržaja

Odzvonilo je neiskrenosti na društvenim mrežama i naslovnicama magazina
Online svijetom je nedavno odjeknula vijest kako je tvorac Facebooka Mark Zuckerberg, navodno zbog autentičnijeg iskustva korisnika svoje društvene mreže, odlučio s news feeda maknuti sve profile kompanija, brendova i medijskih kuća. Pitanje je vremena kad će se isto dogoditi i na Instagramu, koji je u vlasništvu Facebooka...

No, brojni modni i beauty brendovi ionako su već odavno pronašli nove alate oglašavanja - putem privatnih profila takozvanih influencerica. Princip je jednostavan (i jeftin), proizvod brenda zapakira se i pošalje na adresu neke od it djevojaka koja potom u jednu ili više svojih objava implementira ili, pak, u captionu nahvali proizvod. Broj takvih objava ubrzo se povećao, a samim time je došlo vrijeme za neka nova pravila. Pa se tako ispred svakog teksta u kojem se puder, highlighter ili šampon za kosu hvale na sva zvona mora staviti hashtag #ad, kako bi se naglasilo da se radi o reklami za koju je dotična, u najmanju ruku dobila godišnju zalihu šminke, ako ne i nekoliko stotina ili tisuća dolara na račun.

Odzvonilo je neiskrenosti na društvenim mrežama i naslovnicama magazina (фото 1)

U Sjedinjenim Američkim Državama korištenje tog hashtaga nadzire se na većini social media objava pojedinaca kako bi se osiguralo da je svaki post koji je plaćen, kao takav i označen te ne dovodi u zabludu osobu koja ga čita/gleda. Ta tri znaka ne mogu izbjeći ni "kraljice novih medija" - najbogatija svjetska blogerica Chiara Ferragni te TV starleta Kim Kardashian West, koje su cijeli svoj imidž izgradile objavama na društvenim mrežama. One su nešto nosile, koristile ili čak, preporučile, a mi smo to - kako bi izgledali baš poput njih - kupovali. A sve je bilo zakamuflirano velom iskrenosti, jer su to privatni profili osoba kojima vjerujete. Jer tko će, ako ne sestre klana Kardashian, znati kako tajnu toliko sjajne kose da bi mogla poslužiti kao zrcalo ili, primjerice, struk tanjeg od Twiggy. A sve samo zato što konzumiraju vitamine u obliku gumenih medvjedića.

Stvorila se potpuno iskrivljena slika realnosti, a sada je sve to ugroženo. Korisnici, koje se ovim pravilima i štite, žude za pravom iskrenošću, a postalo je transparentno iza kolikog broja objava zapravo stoji cijela mašinerija - ne, Kim nije otišla do drogerije i otkrila super novi proizvod zbog kojeg je odmah nazvala sve svoje sestre, nego je bočica tog eliksira prošla ruku desetak ljudi kako bi napokon stigla u losanđeleški dom gospođe West.

Odzvonilo je neiskrenosti na društvenim mrežama i naslovnicama magazina (фото 2)

Po uzoru na Amerikance, slična pravila postavila je britanska agencija koja nadzire standarde oglašavanja, a zaštita od prijevare krajnji je cilj nezavisne samoregulirajuće irske agencije financirane od strane marketinške struke ASAI. Čini se kako je došlo vrijeme i za idući korak, danas se više nego ikad cijeni transparentnost modnih i beauty brendova. Pa zato sada ASAI traži da influenceri, slavne osobe, brendovi i svi njima slični jasno naznače ako su na bilo koji način "manipulirali" s objavljenom fotografijom. "Ako se koriste post-produkcijske tehnike na fotografijama koje služe za online reklamu - bilo da se radi o tradicionalnim reklamnim kampanjama ili sponzoriranim objavama influencera, to mora biti naznačeno." izjavila je za The Fashion Law, glavna direktorica ASAI-ja Orla Twomey, a pratit će se blogovi i social media. Nisu Irci prvi kojima je to palo napamet, dapače tekst pravila koje su napisali prati slovo francuskog zakona donesenog prošle godine.

Odzvonilo je neiskrenosti na društvenim mrežama i naslovnicama magazina (фото 3)

Prema tom zakonu sve modne fotografije moraju nositi oznaku da su digitalno izmijenjene, pogotovo ako se radi o vizualnom proširivanju ili sužavanju siluete modela. Zakon je na snazi već neko vrijeme, ali je veoma jasno da se ne primjenjuje. Naime, predstavljene su kampanje modnih kuća Chloé i Givenchy, o kojima smo pisali, kao i  naslovnica pariškog Voguea koju krasi Kaia Gerber. Ni na jednoj od navedenih fotografija ne stoji poruka - photographie retouchée (retuširana fotografija), iako je čak i potpunom amateru jasno da fotografija nije "sirova". Doduše, moguće je i da retuširanjem nisu mijenjali fizički izgled modela, ali u svijetu u kojem se fotografije prije objave na Instagramu provlače kroz hrpu filtera - pa čak i Photoshop - u to je jako teško za povjerovati.

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

Dina Dončević

  • Fotografija: Instagram

Napišite komentar

Učitaj još