Traži

Pametna odjeća više nije stvar budućnosti

Razmišljajte u sadašnjosti

Pametna odjeća više nije stvar budućnosti
Prije nekoliko mjeseci brend Vetements je u izlog poznate robne kuće Saks postavio hrpu odbačene odjeće

Dok su mnogi mislili kako se radi samo o nekom izrugivanju Demne Gvasalije s modom, značaj te instalacije je bio puno veći. Ta stara odjeća se kasnije poklanjala zaposlenicima robne kuće, ali srž cijele priče je bio u upozorenju na hiperprodukciju odjeće koja za rezultat ima tu odbačenu hrpu stvari koje ne trebamo. Održivost je danas ključno pitanje u modnoj industriji. Ta ista industrija je jedan od najvećih zagađivača okoliša s tonama odjeće i modnih dodataka koji se spaljuju svake godine. Zamislite brdo LV torbica koje planu u jednoj sekundi? Koliko je resursa utrošeno za proizvodnju i koliko je zagađenje paljenjem te iste gomile. Čelnici modnih kuća, pod pritiskom javnosti i zdravog razuma usudili bismo se reći, aktivnije promišljaju o načinima kako riješiti taj problem i optimizirati proizvodnju.
Doista, danas je svega previše Sve se brzo konzumira, neslućene su brzine kojima high street brendovi dostavljaju kolekcije u dućane, ljudi ih se još brže zasite i cijeli taj naporni krug se zatvara novim otpadom. Toj globalnoj igri ekonomske održivosti nedavno se pridružila i Miroslava Duma koja je pokrenula svoj startup. Radi se doslovno o laboratoriju u kojem su angažirani znanstvenici koji u suradnji s modnim kućama pronalaze načine da kreiraju funkcionalne, high tech komade odjeće koji se neće bacati nakon jedne sezone i koji su prihvatljivi za okoliš. Miroslavi su se pridružila brojna poznata imena na čelu s kućom Ferragamo, koji su predstavili kolekciju od reciklirane narančine kore. Situacija se mijenja i kod kupaca, posebice millennialsa i generacije Z za koje Duma tvrdi da su osviješteni po pitanju načina života, a potom i stvari koje nose i kupuju. Na sličan način razmišljaju i u popularnom američkom lifestyle brendu GANT koji je prisutan i na hrvatskom tržištu. Uz konstantne inovacije na čelu s Tech Prep linijom u GANTU aktivno rade na održivoj proizvodnji: "Iznimno nam je stalo da naša odjeća nije samo funkcionalna, kvalitetna i lijepa, već da pritom maksimalno utječemo na zaštitu okoliša. GANT kontinuirano radi na maksimiziranju ekološke održivosti, a trenutno razvijamo nekoliko projekata koji u fokusu imaju primjenu tehnologije radi održivog razvoja. U budućnosti, u planu imamo nastaviti s kreiranjem inovativnih proizvoda koji će još više staviti naglasak na očuvanje okoliša. - kazala nam je Vedrana Legović, marketing menadžer GANTA za Hrvatsku i regiju.

gant

Upravo je njihova Tech PREP linija košulja za muškarce i žene skrojena po mjeri moderne generacije koja od odjeće traže nešto više od pukog dizajna. Kupci danas gledaju na kvalitetu, funkcionalnost i praktičnost samog proizvoda. Primjerice, ako vodite aktivan život važno vam je da odjeća koju nosite korespondira s vašim stilom življenja i za istu vam nije žao izdvojiti određeni iznos novca. Nove tehnologije su pak omogućile da se u jedno spoji vrhunski dizajn, kvaliteta i ekološka osviještenost. Taj spoj je uočljiv u GANTOVOJ Tech Prep liniji koja se bazira na prozračnim materijalima s novim tehnologijama upijanja koje garantiraju ugodno nošenje košulja tijekom cijelog dana. Nova kolekcija koja se već nalazi u prodavaonicama donosi nekoliko ženskih i muških modela košulja namijenjenih aktivnim ljudima. Oba modela su proizvedena od vrhunskih materijala i pritom ih krasi moderan dizajn koji garantira lakoću kombiniranja.

Uz razmišljanje o stilskoj usklađenosti i dizajnerskom pristupu dobro je znati da kuće poput GANTA odlaze korak dalje i djeluju korak ispred. Što ponuditi kupcu, a da se ne radi o pukom komadu odjeće? Kako mu omogućiti dugotrajnost proizvoda i samim time ga ekološki osvijestiti da ne sudjeluje u maniji kupovanja i bacanja stvari? Kako usmjeriti nove generacije da razmišljaju o stvarima koje kupuju i da gledaju dalje od jedne sezone? I na kraju, kako sudjelovati u stvaranju nekog novog poretka u kojem ćemo možda postati savjesniji prilikom odabira odjeće? Mislite li i dalje da je ovdje stvar samo u košulji?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

A.P.

  • Fotografija: GANt

Napišite komentar

Učitaj još