Traži

Povratak hrvatskog Elieja Saaba: evo što nam je Boris Pavlin otkrio o novoj kolekciji

Predstavljena bajkovita kampanja

Text: D.D.

Hrvatski modni dizajner predstavlja svoju novu majstorsku kolekciju "Querencia" - njegove haljine od svile urešene su tisućama perlica, a žensko tijelo obavijaju poput zraka svjetlosti

Romantične te gotovo eterične, napravljene s beskrajnom ljubavlju za lijepim, haljine su svojevrsna antiteza današnjem potrošnom poimanju mode. Delikatne svile urešene tisućama perlica, bogat floralni vez u pastelnim nijansama te drapiranje čipke, ali i minuciozna ručna izrada, majstorstvo u kroju te prije svega ženstvenost, tvore prepoznatljiv autorski potpis koji Boris Pavlin usavršava svakom novom haljinom. Povodom predstavljanja novih remek-djela za proljeće 2018. te kampanje koju je snimio Franjo Matković, razgovarali smo s dizajnerom koji nam je otkrio i zašto se pomalo pritajio od svijeta mode. 

Imali ste pauzu od predstavljanja svojih kolekcija javnosti, kako to da ste se opet odlučili snimati kampanje? Što ste radili u to vrijeme?

Istina, posljednja kampanja izašla je u veljači 2017., prije točno godinu dana. No, ja sam odavno odlučio prestati pratiti fiksni raspored izrade kolekcija prema sezonama. Kada se ne bavite pret-a-porterom, to zapravo više ni nije toliko bitno. Važnije mi je osmisliti projekt koji me ispunjava i veseli nego razmišljati o datumima medijskih objava. Nekako sam to prerastao i radije se vodim onim "It will be ready when it's ready". Možda to nije najposlovniji način razmišljanja, no sam je brend izgrađen na specifičnosti minimalne komunikacije s medijima i ta mi se ekscentričnost sviđa. Dovoljno se hrvatskih dizajnera pojavljuje svakodnevno u medijskom prostoru da bih ja ulazio u isti bez da uistinu i imam nešto zanimljivo za pokazati. A što sam radio u zadnjih godinu dana; puno putovao, a vrijeme u Zagrebu koristio za smišljanje svih onih vjenčanica koje su žene željele i malo po malo gradio novu kolekciju.

Povratak hrvatskog Elieja Saaba: evo što nam je Boris Pavlin otkrio o novoj kolekciji (фото 1)

Hoće li se vaše haljine možda vratiti i na piste ili razmišljate o nekom drugačijem načinu predstavljanja kolekcije?

Klasičnu pistu za predstavljanje nove kolekcije vjerojatno ne (mada nikad ne reci nikad). Trenutno me više zabavlja ideja o svojevrsnoj "živoj izložbi" van ustaljenih interijera i showrooma u kojoj bi uloga publike i modela bile zamijenjene - haljine bi bile skulpturalni dio otvorenog prostora, a publika bi sama određivala dinamiku doživljaja cijele priče. Ono što sam oduvijek želio je pružiti opciju, uistinu izbliza pogledati način na koje su izrađene naše haljine i detalje koji se na pisti jednostavno ne mogu vidjeti. E sad, prirodu imam, haljine imam, par stotina jelena imam, nedostaje još samo način kako i publiku dovesti 300 km do tamo. Ali radimo na tome.

Po čemu se kolekcija "Querencia" razlikuje od prijašnjih?

Za mene ona je bila jedan puno opušteniji, "mekši" pristup stvaranju. Obično sam štreber i jedan od zidova u showroomu služi kao idea wall na kojem su postavljene skice čitave kolekcije prije nego što uopće krećemo s realizacijom prve haljine. Ovaj put su skice nastajale jedna po jedna, nakon što je prethodna haljina bila završena. Ta promjena dinamike bila je zanimljiva i zapravo me tjerala da više razmišljam o pojedinostima nego o cjelini. No control freak u meni već se vratio crtaćem bloku i sad uredno lijepim skice na zid za sljedeću kolekciju. S druge strane bio je to i svojevrsni tržišni eksperiment. Jako puno naših klijentica kod nas dolazi zbog vjenčanih haljina (jer budimo realni, Hrvatska baš i ne obiluje drugim događanjima na koje bi trebalo odjenuti išta što nalikuje coutureu). I s ovom kolekcijom koketirao sam upravo s tim što bi vjenčanica zapravo trebala biti i kako izgledati i gdje je linija koja razdvaja dobru večernju od vjenčane haljine. Brisanje stereotipa.

Povratak hrvatskog Elieja Saaba: evo što nam je Boris Pavlin otkrio o novoj kolekciji (фото 2)

Je li vas inspirirao neki od suvremenih modnih trendova koji su aktualni posljednjih par sezona? Što vas je zapravo inspiriralo za novu kolekciju?

Dizajner koji prati trendove loš je u svom poslu. To je jedna od prvih stvari koje su nas naučili na studiju. U trenu u kojem je trend dovoljno kristaliziran u društvu da bi se mogao nazvati globalnim pojavom (u modi ili zapravo bilo kojem drugom segmentu), već je počeo svoju putanju prema dolje i nema ga smisla hvatati. Jako bi teško bilo definirati jedan ključni inspirativni moment u stvaranju kolekcije. Uvijek se radi o amalgamu ideja, trenutno oblikovanih prema već spomenutoj želji za predstavljanje haljina na nekonvencionalan način. Bez piste, bez stolica, bez reflektora. U neko sunčano popodne.

Koliko traje izrada jedne haljine?

U pravilu dva do tri tjedna. Ponekad je taj proces puno duži ako mi se u početnim fazama izrade nešto ne svidi ili ne legne onako kao što sam očekivao. No prije ili kasnije vratit ću se toj poludovršenoj konstrukciji na lutki i napraviti nešto super, stvar čiste tvrdoglavosti. 

Planirate li možda predstaviti kombinezone i odijela ili ćete ostati vjerni haljinama?

Odijela zapravo uvijek imamo u ponudi u showroomu, volim se igrati sa strogoćom bazno muškog odjevnog predmeta na ženskom tijelu i načinima na koji ga mogu učiniti zanimljivim. Kombinezoni... Hmm, recimo da ih ne mogu smjestiti u ono što trenutno radim. Osim toga, kako do đavola žene idu na WC u tim stvarima?

 

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Franjo Matković,
    PR
Učitaj još