Traži

Stvaranje modne ikone: kako se napokon počelo raditi na modnom imidžu Beyoncé Knowles

Može li postati modno relevantna kao Rihanna?

Stvaranje modne ikone: kako se napokon počelo raditi na modnom imidžu Beyoncé Knowles

Text: Ana Pavić

Beyoncé je bez sumnje najveća glazbena pop zvijezda na svijetu, obožavaju je milijuni, urednici se trgaju za intervjue koje žena inače ne daje, a krasila je i naslovnice Vogue magazina diljem svijeta...

Pa ipak, za razliku od Rihanne, Beyoncé nikada nije bila smatrana nekom modnom ikonom. Štoviše, Beyoncé je više puta odjenula neki komad za koji su se svi ispod glasa pitali "što ta žena nosi" nego što su je kovali u nebesa kao Rihannu. Svaki modni insajder će vam ispod glasa kazati da je Solange Knowles smatrana najbolje odjevenom ženom obitelji Knowles, dok je za Beyoncé često bila rezervirana titula mega zvijezde i uspješnije sestre, ali modno nezanimljive. Američki mediji su pak toliko opčinjeni njenim likom i djelom da ćete na internetu jedva pronaći neki tekst u kojem se iti malo sumnja u njezine modne odabire.

Primjerice: Beyoncé je toliko moćna da joj je Anna Wintour 2015. dala naslovnicu rujanskog Voguea bez popratnog intervjua koji je trebao biti unutar magazina, što je apsolutni presedan za sve naslovnice sa zvijezdama. Intervju je te godine za svoju naslovnicu Voguea dala prva dama Michelle Obama, a na nekoliko pitanja je odgovorio i sam tadašnji predsjednik Obama. Ali ne i Beyoncé, koja je odlučila da neće previše razgovarati s medijima te je doslovno primijenila dobru staru izreku Kate Moss: Never complain, never explain. Svi su prešutno prihvatili takav dogovor. Beyoncé ne daje intervjue, informacije o njoj se dobivaju na kapaljku ili preko društvenih mreža na kojima se strogo kurira što će se otkriti. Iz navedenih razloga Beyoncéinu moć i relevantnost nitko ne može dovesti u pitanje, ali modno gledajući, do posljednjeg albuma "Lemonade" njen stil je parirao stilu Kim Kardashian, prije nego što je srela Kanyea koji je uposlio pola modnog svijeta, od Francuske (Carine Roitfeld) do Australije (Christine Centenera) da je pretvori u ono što jest danas. 

beyonce

Iako na prvu cijela ta priča oko dobrog stila i odijevanja može zvučati trivijalno ona to nipošto nije. Imati dobar stil za zvijezdu svjetskog kalibra je iznimno važno jer se taj osobni stil pretače u poslove, suradnje i unovčavanje svih tih mini/limitiranih/kapsulnih kolekcija koje većina ženskih zvijezda danas imaju. Nadalje, Beyoncé Knowles nije Adele koja cijelu svoju karijeru temelji isključivo na vokalnim sposobnostima bez nekih suvremenih marketinških rješenja poput gore navedenih suradnji s beauty i modnim kućama. Beyoncé je showbizz mašinerija koja u jednom paketu prodaje kombinaciju vrhunskog talenta i seksepila.

beyonce

Uzmite u obzir i činjenicu da se Beyoncé osim svojoj, obraća i Rihanninoj publici, a Rihanna je u proteklih godinu dana toliko ojačala svoju poziciju kao modna ikona, poslovna žena i izvođačica da su cijelom svijetu samo bila puna usta Rihanne. Sve što je Ri Ri dotakla u prošloj godini rasprodalo se u roku od odmah. Beyoncein "Ivy Park" s druge strane nije doživio takav komercijalni uspjeh. Iako su mediji prenosili da je Ivy Park bio najprodavaniji brend na Nordstromu te da su se rušile web stranice od navale kupaca, neki novinari su se usudili napisati da je dobar dio kolekcije ostao na policama te da se na samom lansiranju u New Yorku nije formirao red kupaca što je običaj za sve suradnje sa zvijezdama.

beyonce

Iako ćete na internetu pronaći barem 20 stilista za koje se tvrdi da su Beyoncéini osobni, najbolji, najbliži stilisti koji onda daju savjete u časopisima ala Us Weekly, istina je da nitko dosad nije imao značajniji utjecaj na njen stil od Marni Senofonte koju je pop diva angažirala za vizualni album "Lemonade". Sjetit ćete se da je "Lemonade" bio prava vizualna bomba; od videa do odjeće koju je Beyoncé u njima nosila. Sve je napokon bilo složeno kako i priliči povratku najveće pop zvijezde na svijetu.

U tom trenutku se počela događati i određena vrsta modne transformacije koja se najviše reflektirala na Instagram profil pjevačice. Beyoncé ima 110 milijuna pratitelja i strategiju da ona sama ne prati nikoga. Često je na ovoj mreži znala biti neaktivna i po dobrih mjesec dana što se nije odrazilo na popularnost. U vrijeme veće aktivnosti profil joj je uglavnom bio ispunjen fotografijama iz obiteljskog života, s koncerata, promotivnim fotografijama i s ponekog događanja s crvenog tepiha. U posljednjih nekoliko mjeseci strategija se vidno promijenila te je njen profil danas prožet kreativnim kolažima na kojima Beyoncé nosi stajlinge koje joj priprema Senofonte. Danas Beyoncé nosi rasparanu Vogue majicu u kombinaciji s pencil suknjom i tenisicama. One notorne YSL čizme (koja je inače prva obula Rihanna) u kombinaciji s vrućim traper hlačicama i pamučnom majicom.

beyonce

Zaokret u stilu se pokazao kao genijalan potez. Beyoncé izgleda suvremeno, svježe i kao da je napokon pronašla osobu koja razumije da šljokičasta haljina Elieja Saaba nije svevremensko rješenje ako želi biti modno relevantna mlađim generacijama, što ruku na srce, Beyoncé nije bila već dugo vremena. Mlađe generacije žele izgledati kao Rihanna i nositi ono što dizajnira Rihanna. Velik broj njih žele izgledati kao Kim Kardashian koja je postala kraljicom neke Kanyeove hibridne tvorevine sportskog/seksi/ghetto/ minimalizma ili pak kao Kendall i Gigi koje nose neki ležeran kalifornijski stil.

beyonce

Beyoncé je svakako kategorija za sebe i napravila je više u karijeri od svih navedenih dama zajedno, ali kao svaka poznata osoba treba te titule najbolje odjevene modne ikone, trendseterice i svih ostalih termina kojima mediji danas časte zvijezde. Ako radi ničega drugog, onda zbog činjenice da će opet predstaviti neku svoju kolekciju odjeće za koju će željeti da se rasproda do posljednjeg komada. Suradnja sa Senofonte se efektno razvija pred očima milijuna Instagram korisnika koji se u komentarima ispod fotografija rastapaju nad stajlinzima svoje Queen B. Sad kad smo svi apsorbirali ovu uspješnu transformaciju, zanima nas samo postoji li negdje tamo u svijetu stilista neka srodna duša za Mariah Carey?

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

  • Fotografija:
    Beyonce Instagram
Učitaj još