Traži

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!"

Intervju s Alexandrom de Betakom

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!"
Povodom objavljivanja knjige "Betak: Fashion Show Revolution", ekskluzivno smo razgovarali s jednim od najrelevantnijih producenata modnih revija na svijetu

U modnom je svijetu ime Alexandre de Betak itekako poznato. Radi se o čovjeku iza kojeg stoje stotine uspješno odrađenih modnih revija, koji je godinama surađivao s kućom Dior i Rafom Simonsom, a od nedavno i autoru knjige "Betak: Fashion Show Revolution". Knjiga će služiti kao presjek njegove karijere koja traje već 25 godina, a ekskluzivno za ruski Büro 24/7 je progovorio o tome kako se fenomen modnih revija mijenjao kroz desetljeća, ali i o tome što je sve potrebno za preživljavanje napornih Tjedana mode.

Što možemo očekivati od vaše knjige?

Doznat ćete što sam sve radio proteklih 25 godina. Producirao sam preko tisuću revija, a ova knjiga služi kao posveta svemu tome, odnosno revoluciji koju smo unijeli u modni svijet. Modne revije smo učinili spektakularnima, slobodno to mogu tako reći.

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!" (фото 1)

Prema vašem mišljenju, kad su se modne revije prestale koncentrirati isključivo na odjevne komade?

Tijekom 80-ih godina, definitivno. Pioniri takvih revija su bili dizajneri poput Jeana-Paula Gaultiera i Thierryja Muglera, no oni su svoje revije organizirali sami, što je danas potpuno nevjerojatno. U tom smislu, kad sam 90-ih krenuo raditi u modnom sektoru, sam sam sebi stvorio profesiju. Tada nisu postojali producenti revija koji rade van nekog određenog brenda. No, počeo sam razmišljati o tome kako da cijeli događaj revije učinim vizualno još atraktivnijim te kako da izgradim vizualni identitet određene kuće. Taj vizualni moment je obilježio eru 90-ih godina- i revolucija je počela. 

Kako pronalazite zajednički jezik s dizajnerima? Svi znamo da ponekad znaju biti poprilično ćudljivi. 

Radi se o spoju kreativne suradnje i vrlo intimnog odnosa. Dizajneri se međusobno razlikuje i svakom trebate znati pristupiti na odgovarajući način. Neki točno znaju što žele, dok su neki fokusirani samo na kolekciju i ne znaju kako bi revija trebala izgledati. Ne postoji formula za uspjeh, ali pokušavam maksimalno uvažiti potrebe dizajnera i inzistirati na kvalitetnoj suradnji.

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!" (фото 2)

Možete li otkriti koji vam je dizajner predstavljao najveći izazov?

Teško je izdvojiti jednoga. Primjerice, s kućom Dior sam surađivao 18 godina, a rad s Johnom Gallianom je uvijek bio izazovan, no na kraju se sve uvijek isplatilo. Zahtjevno je bilo raditi i na revijama Anthonyja Vaccarella ili Victoria's Secret, no najteži slučajevi su oni koji te oblikuju kao profesionalca i odrede karijeru.

Kako izgleda proces produkcije modnih revija?

S dizajnerima započinjemo komunikaciju i prije nego što je kolekcija završena. Kažu nam što ih je inspiriralo, ali kao što sam već rekao, neki uopće ne znaju što žele od revije ili kako bi ona trebala izgledati. Raspravljamo o materijalima, bojama, glavnom narativu i uopće viziji žene koja bi tu kolekciju trebala nositi. Nakon nekoliko mjeseci se vratimo s ponudom i krećemo s razmjenom ideja. Ključno je na umu imati identitet brenda, kao i podsjećati se što i zašto radite, budući da se lako izgubiti u tisućama sličnih projekata.

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!" (фото 3)

Smatrate li da su društvene mreže promijenile pravila i u vašem poslu? Kad radite na produkciji revije, imate li na umu da će se ona prvo prenositi putem društvenih mreža?

Naravno. Iz tog sam razloga i objavio svoju knjigu sada, u vremenu kojem svjedočimo promjenama uzrokovanim tehnološkim inovacijama i društvenim mrežama. Danas radim na revijama i predviđam kako će one izgledati u kontekstu Instagrama. Glavni cilj svih modnih revija je danas da završe na internetu. Radi se o nepovratnom procesu koji će, vjerujem, uzrokovati nestanak koncepta modnih revija kao takvih. Sve je usmjereno na stvaranje vizualnog sadržaja za brend, i to drastično mijenja pravila igre. Danas shvaćamo da naša prava publika nije ona koja sjedi u prvim redovima revije, već ona koja se nalazi na internetu. Društvene mreže su glavni medij današnjice, i što prije to prihvatimo, prije ćemo moći početi razmišljati o sljedećem koraku.

O čemu bi onda mogao ovisiti potencijalni uspjeh neke revije?

Bitno je da se stvori nešto upečatljivo, snažna emocija, neovisno o tome je li ona pozitivna ili negativna. Isto tako, sama revija ne smije zasjeniti prikazanu kolekciju. Naime, ako se sjećate revije, a ne sjećate se odjevnih komada, radi se o poslovnom neuspjehu.

"Tjedni mode će uskoro postati stvar prošlosti!" (фото 4)

Pratite li stalno druge revije i modne trendove zbog prirode vašeg posla?

Ne, sam ih stvaram! (smijeh) Čak i na samom početku svoje karijere uopće nisam bio fasciniran modom. Umjesto toga, fascinirale su me slike i prizori, odnosno njihovo stvaranje. Pratim modu, no inspiriraju me druge stvari, a one mi onda daju priliku da smislim nešto originalno za revije na kojima radim.

Za kuću Collette ste napravili slavni "pribor za preživljavanje" Tjedna mode. Hoćete li nam otkriti neke svoje tajne recepture?

Trudim se paziti na svoje zdravlje i biti organiziran. Iz nekog razloga svi misle da gotovo uopće ne spavam, no to nije istina. Imam odličan tim koji mi pomaže u borbi sa svakodnevnim izazovima koje to razdoblje nosi. Načelno, kad živite na relaciji od četiri grada i radite na desetak revija, ključ je u pomnom planiranju i u tome da ne brinite previše. Glavno pravilo je da zaboravite na stres!

Povezani tekstovi

Buro 24/7 izbor

E.G.

  • Fotografija: Buro247.ru, arhiva, Phaidon, PR

Napišite komentar

Učitaj još